همزمان با سراسر کشور طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی،امروز در شهرستان ریگان و استان کرمان آغاز شد که تا 21 آبان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیار نخل؛مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان امروز در سفر به شهرستان ریگان هدف از اجرای این طرح را جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، عمرانی ، ویژگی های سکونتی و بهداشتی ، برنامه‌ریزی برای پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه ریزی دقیق دستگاههای اجرایی برای توسعه و عمران مناطق روستایی و … دانست.

علی اکبر سلطانی نژاد افزود: در این طرح ۱۲ هزار و ۳۹۶ واحد مسکونی روستایی به عنوان نمونه در ۴۱۰ روستای استان آمارگیری و مطالعه می شوند.

 

رئیس ستاد اجرایی طرح آمارگیری از ویژ گی های مسکن روستایی استان از  روستاییان ، دهیاران و بخشداران خواست برای  تهیه آمار دقیق از ویژ گی های مسکن روستاها با ماموران آمارگیری همکاری کنند تا در تهیه و اجرای طرحهای جامع بهسازی مسکن ، توسعه اصولی و پایدار روستاها ، برنامه ریزی ها ی هدفمند شود.

سلطانی نژاد افزود: سرشماری نفوس و مسکن هر ۵ سال یکبار در کشور انجام و در طول اجرای آن اطلاعات عمومی روستایی و مسکن آنها تهیه می شود اما در طرح امارگیری از ویژگی های مسکن روستایی هر ۵ سال یکبار داده های تخصصی مانند سازه واحد مسکونی عناصر معماری کاربری فضاهای مختلف و… گردآوری می شود.

طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی همزمان در سراسر کشور تا ۲۱ آبان  در استان کرمان ادامه دارد.

  • منبع خبر : صدا وسیما