رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان ریگان گفت: طرح تله رسوب گیر در ۳۲۰کیلومتر از عرصه‌های کانون بحران فرسایش بادی ریگان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، مجید امیر زاده با اشاره به اینکه ۵ طرح بیابان زدایی در شهرستان ریگان در حال اجرا است ،اظهار کرد: طرح تله رسوب گیر در ۳۲۰کیلومتر از عرصه‌های کانون بحران فرسایش بادی ریگان آغاز شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان بیان کرد: طرح نهالکاری در ۶۴۰هکتار از عرصه بیابانی شهرستان ریگان آغاز شده است که در این طرح بیش از ۲۰نفر مشغول به نهالکاری و آبیاری هستند.

وی افزود: آبیاری ومراقبت نهالکاری سنواتی در ۱۲۰۰هکتار از عرصه‌های بیابانی ریگان از دیگر طرح های صندوق توسعه ملی است.

امیرزاده با اشاره به این که احداث گوراب در مسیر روان آب‌ها ودشت‌های سیلابی درسطح ۱۲۰۰هکتار در حال اجرا است ابراز کرد: مالچ پاشی در ۳۰۰هکتار از عرصه‌های کانون بحران فرسایش بادی درحال اجرا است.

وی عنوان کرد:این ۵ طرح با اعتباری بالغ بر ۸۰میلیارد ریال با دستور دفتر مقام معظم رهبری از طریق صندوق توسعه ملی پرداخت می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری ریگان در خاتمه ابراز کرد:این ۵طرح برای مهار طوفان‌های شدید شن در شهرستان تاثیر خوبی خواهند داشت و با اجرای هرکدام از این طرح‌ها ۲۰روستا از هجوم شن‌های روان در امان خواهند بود.

انتهای پیام/