فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: همزمان با نزدیک شدن به انتخابات مجلس در مجامع مختلف از دخالت سپاه در مسائل سیاسی صحبت می شود در حالیکه این تفکر اشتباه است و تنها سپاه بیان کننده تحلیل و بینش سیاسی است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل به نقل از راه آرمان، سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان اظهار داشت: شهدا همچون ستارگانی بر تارک آسمان ولایت می درخشند و راه سعادت را بر آحاد جامعه نمایان می کنند.

وی افزود: از همه مسئولان و اقشار مختلف مردم به دنبال حضور معنادار خود در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع)، تشکر می کنم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: حضور جوانان در این عزاداری ها با شکوه تر از سال های قبل بود و جوانان با آگاهی، شناخت و عشق بیشتری نسبت به امام حسین(ع) و یارانش در این مراسم ها شرکت کردند.

سردار ابوحمزه بیان داشت: اصحاب رسانه در این بین می توانند با روشنگری آگاهانه، زمینه حضور عمیق تر جوانان در مراسم عزای سالار شهیدان را فراهم کنند.

وی یادآور شد: نهضت اباعبدلله (ع) بر پایه سه اصل مهم درس ها، عبرت ها و اخلاق عاشورا است که در حال حاضر جامعه ما نیاز فراوانی به گسترش عبرت های عاشورایی دارد.

روشنگری امام سجاد(ع) رمز ماندگاری هزار و ۸۰۰ ساله واقعه عاشورا

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به عظمت و ماندگاری عاشورای ۶۱ و گذشت هزار و ۸۰۰ سال از آن واقعه، مطرح کرد: انعکاس واقعه عاشورا توسط حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) راز ماندگاری این واقعه عظیم در طول تاریخ است.

سردار ابوحمزه ادامه داد: اصحاب رسانه باید ضمن تاسی از امام سجاد(ع) و به دور از نگاه های حزبی و جناحی در جهت گسترش ارزش ها و اصولی که امام حسین(ع) برای آن ها قیام کردند، گام بردارند.

وی ابراز داشت: در شرایط کنونی جامعه ما نیازمند پیاده سازی ارزش های نهضت عاشورا است تا الگوهای این واقعه عظیم سینه به سینه منتقل شوند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به فرهنگ اشتباه مردم کرمان در ارتباط با درمان خود توسط پزشکان سایر استان ها تصریح کرد: پزشکان کرمانی دارای استعدادهای بسیار قوی هستند و در درمان بسیاری از بیماری ها موفق بوده اند از این رو لازم است این فرهنگ اشتباه را کنار گذاشته و همشهریان به پزشکان متدین و دانای استان خود اعتماد کنند.

ایستادگی ۴۰ ساله ملت ایران گواه تحقق شعار “ما پیروزیم” هفته دفاع مقدس

سردار ابوحمزه افزود: شعار هفته دفاع مقدس در سال ۹۸، “ما پیروزیم” است و ایستادگی تمام قد ملت ایران در ۴۰ سال گذشته گواه تحقق این شعار است.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور، اذعان داشت: روشن است با ادامه اقداماتی که مسئولان امر در پیش گرفته اند، گشایشی در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان یادآور شد: ۳۱ شهریور ماه آغاز هفته دفاع مقدس است که به عنوان نماد قدرت، توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است که این اقتدار با رژه نیروهای مسلح نشان داده می شود.

سردار ابوحمزه گفت: در این رژه از امکانات و توانمندی های جدید ایران و وزارت دفاع در زمینه جنگ افزارهای روز دنیا رونمایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: مهم ترین اقدامی که در این هفته انجام خواهد شد، گرامیداشت و تقدیر از جوانان به ویژه سربازان است.

آغاز فراگیری مهارت های فنی حرفه ای توسط سربازان به مناسبت هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: نگاه سپاه به سربازان نگاهی کادر سازی و جانشین پروری برای آینده انقلاب است از این رو با توجه به هماهنگی انجام شده با بخش فنی و حرفه ای بر آن هستیم تا سربازان در دوران خدمت خود مهارت هایی کسب کنند.

سردار ابوحمزه ادامه داد: در هفته دفاع مقدس با همت کمیته امداد استان حدود ۷۴۶ واحد مسکونی برای مددجویان به بهره برداری خواهد رسید همچنین با توجه به قراردادی که با سازمان بهزیستی استان بسته شده تعداد ۳۰۰ واحد مسکونی برای معلولین ساخته خواهد شد که در شهرهای سیرجان و رفسنجان ساخت این منازل آغاز شده است.

وی ابراز داشت: دفاع مقدس تبلور و تجلی عینی عاشورای اباعبدلله الحسین(ع) است و مصداق رشادت یاران این امام همام در گوشه گوشه جبهه های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس مشاهده شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: همه ما پرورش یافته مکتب اباعبدالله (ع) هستیم از این رو اگر بتوانیم کربلا را با این نگاه تعبیر کنیم قطعا فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل مکتب نوین در ایران، محقق خواهد شد.

سردار ابوحمزه تشریح کرد: با توجه به اینکه استان کرمان معین شهرستان حمیدیه بعد از وقوع سیل برای بازسازی شد، در حال حاضر ۳۰۰ واحد مسکونی در این شهرستان آماده سکونت است، از این تعداد ۲۰۰ واحد تعمیری بوده و ۱۰۰ واحد احداثی است.

جوسازی برخی رسانه ها با عنوان سیاسی کاری سپاه در انتخابات پیش رو

وی افزود: همزمان با نزدیک شدن به انتخابات مجلس در مجامع مختلف از دخالت سپاه در مسائل سیاسی صحبت می شود در حالیکه این تفکر اشتباه است و تنها سپاه بیان کننده تحلیل و بینش سیاسی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: سپاه در بحث انتخابات به جانب داری از یک حزب خاص و یا فردی مشخص ورود نخواهد کرد و تنها با هدف ایجاد آگاهی، شناخت و کمک به سایر دستگاه ها اقدام می کند.

سردار ابوحمزه یادآور شد: با توجه به اینکه تعیین سیاست ها و راهبردها در سطح بسیج و سپاه بر عهده فرمانده سپاه استان است با متخلفان این حوزه برخورد جدی صورت می گیرد.

وی در پایان خبر داد: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، عملیات کربلای ۳ در موزه دفاع مقدس کرمان بعد از نماز مغرب و عشا بازسازی خواهد شد.

انتهای پیام/ س