مصطفی دهقانیان از آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در شهرستان ریگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل؛ مصطفی دهقانیان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ریگان قبل از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با کمک مومنانه و مواسات به اقشار کم در آمد و نیازمند که در مباحث اقتصادی و ویروس کرونا آسیب دیدند، مجموعه نهادهای انقلابی از جمله سپاه، بسیج و خیرین با راه اندازی قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام در مرحله اول در سطح شهرستان و در سه مرحله این رزمایش برگزار و اقدامات خوب و موثری انجام شد.

دهقانیان تصریح کرد: در مرحله اول سپاه ریگان بیش از چهار هزار و دویست نفر را شناسایی کرد که تحت حمایت هیچ گونه نهادی نبودند.

فرمانده سپاه ریگان عنوان کرد: با پشتیبانی سپاه ثارالله استان کرمان، نهادهای انقلابی، خیرین، امام جمعه و مسئولان اجرایی بیش از هفت هزار و صد بسته غذایی و ۱۳۰۰کیسه آرد، ۳۰۰ تخته فرش و روفرشی، ۵۰۰ تخته پتو، تعداد ۵۰۰ دست البسه، ۱۰ هزار غذای گرم و همچنین ذبح ۱۰ رأس گوسفند و توزیع گوشت در سطح شهرستان در بین نیازمندان انجام شد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم نهضت کمک مومنانه در سه مرحله با مشارکت نهادهای انقلابی از جمله سپاه و بسیج ، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، بهزیستی و سایر نهادهای انقلابی و ظرفیت خیرین در شهرستان و آستان قدس رضوی بنا داریم طی سه مرحله کمک مومنانه را انجام دهیم.

دهقانیان ابراز کرد: مرحله اول از عید قربان تا عید غدیر با هماهنگی ائمه جماعات در سطح مساجد و پایگاه های بسیج این اقدام را انجام خواهیم داد، مرحله دوم این رزمایش دهه اول ماه محرم الحرام است و با توجه به اینکه امسال مراسمات به دلیل ویروس کرونا محدود برگزار می شود و مردم هرساله نذورات و برنامه های داشتند، پخت و توزیع غذا در بین افراد نیازمند انجام میگیرد.

فرمانده سپاه ریگان افزود: مرحله سوم این رزمایش دهه آخر صفر از اربعین حسینی تا رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام رضا (ع) انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: تفاوتی که رزمایش مرحله دوم با رزمایش مرحله اول دارد این است که در مرحله اول سعی بر این بود که کمک های معیشتی به مردم آسیب دیده برسد اما در مرحله دوم با توجه به اینکه بازگشایی مدارس در پیش است، قصد داریم لوازم التحریر، البسه، کیف و کفش دانش آموزان را فراهم کنیم.

دهقانیان تصریح کرد: در این مرحله از رزمایش کمک مومنانه با پشتیبانی خیرین شهرستان و خارج از شهرستان تعداد محدودی جهیزیه تهیه و در اختیار زوجینی که قصد برگزاری ازدواج آسان دارند، تحویل می شود.

فرمانده سپاه ریگان در خاتمه اظهار کرد: مردم ما همیشه ثابت کردند که در بحث کمک و امداد رسانی جلو هستند و از مردم تقاضا داریم در این مرحله از رزمایش کمک مومنانه همکاری کنند تا بتوانیم با لبیک به ندای رهبری عزیز باری را از دوش اقشار ضعیف جامعه و نیازمندان برداریم.

انتهای پیام/