باقری امروز در نشست خبری از آمادگی شهرستان ریگان جهت برگزاری انتخابات ۲۸خرداد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، فرماندار ریگان قبل ازظهر امروزدر جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: تعداد ۸۲شعبه ی اخذ رای در کل شهرستان داریم که ۳۱شعبه در بخش گنبکی و ۵۱شعبه در بخش مرکزی قراردارد ،تعداد ۲۰۳صندوق وجود دارد که ۸۲ صندوق مربوط به انتخابات ریاست جمهوری است و بقیه صندوق ها مربوط به انتخابات شورا است که ۱۷ صندوق مربوط به انتخابات شورای شهر در چهار شهر است .

باقری تصریح کرد: در بخش مرکزی ۷۶روستا داریم که سه کرسی هستند و تعداد۳ روستا پنج کرسی داریم.

او اضافه کرد: تعداد کرسی هایی که باید اخذ شوند ۲۴۳ نفر هستند که در بخش مرکزی ۳۸۰ نفر ثبت نام نهایی کردند ،۲۶نفر انصرافی در بخش مرکزی داشتیم.

فرماندار ریگان گفت: در ۱۳ روستا انتخابات شورا را نداریم زیرا ثبت نامی صورت نگرفت است.

وی بیان کرد: در بخش گنبکی ۵۸روستا واجد شرایط برگزاری انتخابات شورا هستند که همگی سه کرسی هستندو تعداد اعضایی که باید از طرف مردم انتخاب شوند۱۷۴نفر هستند که تعداد ۲۹۹نفر ثبت نام نهایی داشتند که ۷نفر انصرافی یا عدم احراز صلاحیت شدند که در نهایت در بخش گنبکی در ۵۸ روستا انتخابات شورا برگزار میشود.

وی خاطر نشان کرد: در نهایت درکل شهرستان در مجموع ۱۱۸ روستا سه کرسی و ۳روستای ۵کرسی برگزاری انتخابات را داریم و در حال حاضر در ۱۲۱ روستا انتخابات برگزار میشود .

وی اشاره کرد: در شهرستان در چهار شهر انتخابات شورای شهر را داریم شهر ریگان، شهر گنبکی،شهر عباس آباد سردار وشهر رحمت آباد هستند.تعداد ۶۰نفر کاندید شدند که ۳ نفر قبل از تائید صلاحیت انصراف دادند.

باقری ادامه داد: تعداد۳ نفر رد صلاحیت شدند و ۴۵نفر در نهایت در چهار شهر برای کرسی های شورای شهر به رقابت می پردازند که در شهر رحمت آباد ۸نفر کاندید هستند،در شهر عباس آباد سردار ۱۱نفر کاندید هستند و در شهر گنبکی تعداد ۱۲نفر کاندید هستند و در شهر ریگان نیز ۱۴نفر کاندید هستند که پنج نفر به عنوان اعضای اصلی شورا انتخاب میشوند.

باقری در خاتمه گفت: بالغ بر ۱۵۰۰ نفر در شهرستان درگیر اجرای انتخابات، نظارت و امنیت انتخابات را برعهده دارند.

انتهای پیام/