استاندار کرمان گفت: طی دو هفته آینده توقف در پارک‌های شهرستان‌های کرمان، سیرجان و رفسنجان ممنوع است و نیروی انتظامی و شهرداری باید جلوی اتراق در این محل‌ها را بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، محمدجواد فدایی ظهر امروز در جلسه استانی ستاد کرونا با تشکر از ستاد اربعین، موکب‌ها و مردم استان اظهار داشت: در برگزاری اربعین تا آن‌جایی که نظارت شده است پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و تجمعات با جمعیت بالا را خوشبختانه نداشتیم.

استاندار کرمان عنوان کرد: باید سخت‌گیری بیشتری برای رعایت نکات بهداشتی داشته باشیم. متاسفانه هم تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها، هم تعداد افرادی که در آی‌سی‌یو و افرادی که تحت ونتیلاتور هستند نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

فدایی با اشاره به اینکه این افزایش آمار نشان می‌دهد که رعایت‌ها کمتر شده است، گفت: الگوی کووید ۱۹ تبدیل به بیماری خانوادگی شده و باید در خانواده‌ها شرایط بهداشتی هم به خوبی رعایت شود و فردی که در خانواده دچار کووید ۱۹ می‌شود باید در قرنطینه قرار گیرد که موجب انتقال بیماری به بقیه افرار خانواده نشود.

استاندار کرمان بیان کرد: گشت ویژه کووید ۱۹ که مرکب از نمایندگان دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، بازرسی استانداری و دانشگاه علوم‌پزشکی است به این دلیل تشکیل شد تا تجمعاتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند با آنها برخورد کنند و اجازه ندهند آن تجمعات شکل گیرد که این گشت باید فعال‌تر باشد و معمولا در نظارت‌های کووید ۱۹ گزارشی از گشت ویژه کووید ۱۹ داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: شنبه هفته گذشته (۱۲ مهرماه) تعداد بستری‌های در سطح استان چه مشکوک و چه مثبت ۶۷۰ مورد بوده اما امروز تعداد بستری‌های ما در سطح استان ۸۰۸ نفر است.

فدایی افزود: تعداد بستری در تخت‌های آی‌سی‌یو بیمارستان‌های استان در هفته گذشته (۱۲ مهرماه)۱۲۷ نفر و امروز این تعداد به ۱۵۰ نفر رسیده است.

وی ابراز داشت: افراد تحت ونتیلاتور در هفته گدشته (۱۲مهرماه)۴۱ نفر بوده و امروز این تعداد به ۷۵ نفر رسیده است.

فدایی با اشاره به اینکه این آمار نگران کننده است، گفت: تنها کنترل این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بیشتر است و نگران هستیم که اگر این روند کنترل نشود و ادامه پیدا کند امکانات کافی ممکن است نداشته باشیم و نتوانیم بیماران را بستری کنیم و منجر به فوت بیماران بدحال شود.

استاندار کرمان بیان داشت: بر اساس تصویب ستاد کرونا استان هر گونه پیاده و حرکت کاروانی در دهه آخر صفر به سوی مشهد مقدس ممنوع است.

فدائی تاکید کرد: طی دو هفته آینده توقف در پارک‌های شهرستان‌های کرمان، سیرجان و رفسنجان ممنوع است و نیروی انتظامی و شهرداری باید جلوی اتراق در این محل‌ها را بگیرند.

وی دیگر مصوبه امروز ستاد کرونا استان را تعطیلی جمعه بازار کرمان تا اطلاع ثانوی عنوان کرد.

انتهای پیام/