امام جمعه ریگان گفت:هفته هاست که اروپایی ها درحال راه اندازی کانال ویژه مالی spvبرای تجارت با ایران هستند که تا الان نتیجه ای نداشته. البته آمریکایی ها راه اندازی کانال مالی را مشروط به پذیرفتن fatf اعلام کرده اند یعنی اروپایی ها به دنبال باج خواهی هستند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های نماز جمعه این هفته ریگان اظهار داشت:یکی از دستاوردهای بزرگ چهل سالگی انقلاب اسلامی نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور بوده است.

امام جمعه ریگان ادامه داد:انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ،انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس خبرگان رهبری اینها همه از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی و نقش مردم در سرنوشت کشور است.

وی افزود:قبل ازسال ۵۷ روزانه ۱۴میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می شد که بخشی از آن را آمریکایی ها به یغما میبردند اما امروز ما روزانه ۴۳ میلیون لیتر تولید بنزین داریم .تولید گاز مایع قبل از انقلاب سه میلیون لیتر بوده است اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ما روزانه ۸ میلیون لیتر تولید گاز مایع داریم.قبل از انقلاب ۸۵۰هزار اشتراک تلفن ثابت داشتیم اما امروز ۴۰میلیون اشتراک تلفن ثابت داریم.

خطیب جمعه ریگان تصریح داشت:در عرصه پزشکی تعداد پزشکان ۷ هزار نفر بوده است اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ما ۸۴هزار پزشک در کشور داریم.در جراحی های مغزاعصاب، دندانپزشکی ،قلب، چشم پزشکی کشور ما رتبه یک خاورمیانه است.

وی ادامه داد:قبل از انقلاب ۶۰ هزار دانشجو داشتیم امروز ما ۲۰۰هزار دانشجوی پزشکی داریم.قبل از انقلاب ۵۴۷ بیمارستان در کشور داشتیم امروز ۸۰۵ بیمارستان در کشور داریم.در برق قبل از انقلاب ۲۳۶۰روستا دارای برق بود امروز ۵۱۰۰۰روستا دارای برق است.در بیمه درمانی قبل از انقلاب ۱۸۰۰ پوشش بیمه داشتیم امروز ۶۵۰۰۰ نفر تحت پوشش بیمه داریم.در عرصه ورزشی برای خانم ها قبل از انقلاب ما فقط ۹ مربی داشتیم ۷ داور زن ۷ رشته ورزشی در حوزه زنان بود امروز بیش از ۳۸ رشته ورزشی و ۳۵۰۰۰مربی و ۱۶۰۰۰ داور زن در حوزه ورزشی فعالیت میکنند.

رنجبر ماهانی عنوان کرد:قبل از انقلاب همه منافع به حلقوم غرب ریخته میشد.انتخاب مسولیت ها برعهده غرب بود و اول شخص مملکت هیچ اختیاری از خود نداشت.انتخاب نخست وزیری هویدا برای شاه تحمیل آمریکا و اسرایئل و انگلیس بود یعنی شاه هیچ اختیاری نداشت.

ایشان تصریح کرد:روز فناوری فضایی را گرامی میداریم و امروز بعد از چهل سال جمهوری اسلامی به عنوان نهمین کشور صاحب فناوری فضایی در دنیا شناخته شده است دستیابی به فناوری و ورود به عرصه فضا یک رشد چشمگیری در عرصه اقتصادی در کشور داشته است که بسیاری از مطالعات در عرصه کشاورزی زمین شناسی هواشناسی اکتشافات معادن ذخایر نفت و فلزات محیط زیست صنایع مخابراتی همه اینها امروز از طریق ماهواره هایی انجام میشود که در مدار زمین قرار دارند.

وی اشاره داشت به سالروز ورود پرخیر و برکت بنیان گذار انقلاب امام خمینی(ره)به کشور و افزود:دولت های غربی برای بازگشت امام به ایران مقاومت میکردند.یکی از شیطنت های دولت فرانسه در آن زمان این بود که برای همراهان امام گذرنامه صادر نکرد.هواپیمای حامل امام را بیمه نکردند دولت آمریکا هم مانع ورود امام به میهن شد.

رنجبر ماهانی ادامه داد: دولت بختیار با چراغ سبز آمریکا تمام فرودگاه های کشور را از ۵ بهمن ۵۷ بست حتی طرح های شوم دیگری هم داشتند.امام با هزاران زحمت و مشقت و امدادهای غیبی و الطاف الهی با همه  تهدیدات به میهن اسلامی بازگشتند و دست استکبار را از این کشور و منافع این کشور قطع کرد.

وی با بیان اینکه شاه آلت دست آمریکا بود،تصریح داشت:امروز دولت، مجلس و مجمع تشخیص باید مراقب باشند تا دستپخت شاه و نسخه های آمریکا و دستورالعمل های شاه بعد از چهل سال وارد کشور نشود، هفته هاست که اروپایی ها درحال راه اندازی کانال ویژه مالی spvبرای تجارت با ایران هستند که تا الان نتیجه ای نداشته. البته آمریکایی ها راه اندازی کانال مالی را مشروط به پذیرفتن fatf اعلام کرده اند یعنی اروپایی ها به دنبال باج خواهی هستند.

امام جمعه ریگان در پایان عنوان داشت:امروز رمز پیروزی و ماندگاری این انقلاب و نهضت آن است که به دشمن هرگز باج ندهیم.fatf ، spv و پالرمو دستپخت غرب است و تایید شدن آنها در مجمع تشخیص مصلحت نظام یک نوع باج دادن است به اروپایی ها برای اینکه fatf را تایید و امضاء کنند. ما از مجمع تشخیص مصلحت نظام میخواهیم که مصلحت نظام را در نظر بگیرد و به تذکرات مراجع بزرگوار تقلید و دلسوزان این نظام جامه ی عمل بپوشاند.باید راه و مسیر شهدا را ادامه بدهیم اگر شهدا امروز زنده بودند در جمع ما چه تصمیم میگرفتند و چگونه عمل میکردند.

انتهای پیام/