نیکزادی پناه گفت:اتفاقی که رخ داده است و هنوز هم در مناطقی که زلزله زده به وجود می آید  مشاهده میکنیم و دولت نیز به آن خیلی توجه نمی کند این است که با وجود آنکه زمینه بازسازی و ترمیم خرابی ها را برای مردم فراهم می شود؛ اما مردم را بازتوان نشده اند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل حبیب الله نیکزادی پناه نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان  ؛ با اشاره به سالروز وقوع زلزله در شهرستان بم و گرامیداشت یاد و خاطره همه جانباختگان زلزله سال۸۲ گفت: زلزله بزرگ آن سال تلفات بسیار زیادی و خرابی های بسیار گسترده ای داشت و مشکلات عدیده ای را برای بازماندگان آن  حادثه به وجود آورد.

وی با اشاره به کمک های مردم کشور و برخی از کشورهای دنیا پس از وقوع زلزله در بم عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز به این منطقه سفر داشتند و فرمودند” امیدواریم در لا به لای این خرابی ها، ساختمان های محکمی را بسازیم  تا این شهر زنده شود”.

نیکزادی پناه ادامه داد: امروز با گذشت ۱۵ سال از وقوع زلزله ، زندگی برای مردم شهرستان بم جاری و امکانات زندگی برای آنان در تمامی زمینه ها فراهم است؛ اما در این مدت آنچه که نباید رخ می داد اتفاق افتاد که مسئولین آن زمان اعلام کردند که سازندگی در بم به اتمام رسیده است.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطلب فوق افزود: هم اکنون در سطح شهر قسمت هایی از آوارها باقی مانده است و کوچه ها هنوز خاکی هستند و مردم مشکلات عدیده ای دارند؛ از همه دولت ها ، وزراء، مدیران استانی و شهرستانی ممنون هستیم و امدواریم که مشکلاتی که در اثر زلزله در شهرستان بم باقی مانده است برطرف شود.

نیکزادی پناه ابراز کرد: اتفاقی که رخ داده است و هنوز هم در مناطقی که زلزله زده به وجود می آید  مشاهده میکنیم و دولت نیز به آن خیلی توجه نمی کند این است که با وجود آنکه زمینه بازسازی و ترمیم خرابی ها را برای مردم فراهم می شود؛ اما مردم را بازتوان نشده اند.

این مقام مسئول گفت:باید افرادی که از حادثه زلزله مانده اند را از غم و اندوه دور کنیم و در این زمینه مسائلی که با موضوعات روانشناسی و بازتوانی مردم بوده است را انجام نداده ایم و این مسئله باعث شده است که مردمی که باقی مانده اند آسیب های روحی و روانی ببینند

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: آسیب دیدن افراد باقی مانده از زلزله سال ۸۲ را می تواند بامراجعه شهروندان شهرستان بم به مراکز درمانی مشاهده کرد؛ اگر نسبتی را در این زمینه بگیریم ملاحظه خواهیم کرد که تعداد مراجعه  کنندگان شهرستان بم به درمانگاه ها و بیمارستان نسبت به سایر شهرستان های استان کرمان بیشتر است.

نیکزادی پناه در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون زندگی جاری است و مردم توانمند،قدرتمند و با ایمان بم توانسته اند با کمک هموطنان خود و مردم دنیا شهر خود را بسازند و امروز ما آثار کار تلاش تولید و موفقیت را در بین مردم به وضوح می بینیم و امیدواریم که شرایط بهتر از این برای مردم این شهر به وجود آید.

 

انتهای پیام/