فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ریگان از برگزاری بیش از 40 برنامه شاخص به صورت حضوری و مجازی به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، سرهنگ مصطفی دهقانیان قبل از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج بنا به مقتضیات زمانه ماموریت های مختلفی را برعهده گرفته و بر عهده خواهد گرفت و این هم را هم در میدان عمل ثابت کرده است.

فرمانده سپاه شهرستان ریگان بیان کرد: بسیج در هشت سال دفاع مقدس چه جان فشانی هایی کرد و به درستی که اگر بسیج در دفاع مقدس نبود و شکل نگرفته بود معلوم نبود سرنوشت جنگ و انقلاب چه میشد.

وی افزود: در میدان های دیگر هم هرجا که بسیج وارد شده و هرجا گره ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیش آمده بسیج وارد شده و آن گره را باز کرده است.

دهقانیان ابراز کرد: در بحث فناوری های متنوع و سلول های بنیادی، سازندگی و کمک به دولت و محرومیت زدایی و بحران ها همیشه بسیج خودش را مدافع مردم دانسته و از مردم جدا نیست.

وی ادامه داد: بسیج یعنی مردم و امروز بسیج به عنوان یک الگو تراز جهانی در منطقه و جهان مطرح است و خاورمیانه اسلامی از بسیج الگو می گیرد.

فرمانده سپاه شهرستان ریگان با بیان اینکه امروز ما در جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای دشمن قرار گرفته ایم، افزود: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بسیج تحقق بخش این بیانیه است و این بیانیه را در اولویت و الگوی کار خودش در چله دوم انقلاب اسلامی قرار داده است.

وی تصریح کرد: بسیج در موضوعات مختلف خصوصاً در این یک سال گذشته در شهرستان ریگان اقدامات خوب، بجا و شایسته ای با همکاری همه دستگاه‌ها و مردم عزیز انجام داده است.

دهقانیان اذعان کرد: بسیج در بحث بیماری کرونا و درقالب بسته های معیشتی، لوازم التحریر، کفش، پوشاک، مواد ضد عفونی و ماسک بیش از ۳میلیارد تومان تاکنون به خانواده های نیازمند شهرستان کمک کرده است.

فرمانده سپاه شهرستان همکاری با شبکه بهداشت و درمان در بحث غربالگری بیماران کرونا و ضد عفونی اماکن و معابر عمومی از دیگر اقدامات بسیج در ریگان عنوان کرد.

وی اشاره کرد به ایجاد نقاهتگاه در ریگان به منظور میزبانی از بیماران کرونایی و تصریح کرد: با توجه به اینکه این ویروس منحوس روز به روز مردم را گرفتار می‌کند و افزایش مبتلایان به این ویروس زیاده شده ما این آمادگی را داریم و تا پایان ریشه کن کردن این ویروس منحوس در کنار مردم هستیم و به آنها کمک کنیم تا آلام و آسیب ها به مردم کمتر شود.

دهقانیان اشاره داشت به برنامه های هفته بسیج و عنوان کرد: فردا که اولین روز هفته بسیج می باشد، رزمایش اقتدار را با حضور بسیجیان گردان امام علی(ع) به نمایش خواهیم گذاشت.

وی افزود: بسیجیان با رعایت پروتکل هایی بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همراه با تمثال مبارک حاج قاسم عزیز در نماز دشمن شکن جمعه شرکت خواهند کرد.

دهقانیان به تشدید گشت های رضویون و گشت های محله محور در سطح شهرستان ریگان اشاره کرد و افزو: دیدار بسیجیان با امام جمعه، راه اندازی گروه های امر به معروف در شهرستان خصوصاً در بحث کرونا، برگزاری مسابقات ورزشی در محله طرح کرامت، راه اندازی کمپین و هشتگ در بستر فضای مجازی و پویش سلیمانیان در پایگاه های مقاومت از برنامه های هفته بسیج هستند.

فرمانده سپاه ریگان ویزیت رایگان، میز خدمت، توزیع ماسک رایگان در روستاها، نشست بصیرتی در فضای مجازی و حقیقی با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح پایگاه های مقاومت، طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در سطح شهرستان، افتتاح کانون بسیج مهندسین کشاورز و بسیج اصناف ، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، افتتاح پروژه های سازندگی و محرومیت زدایی، افتتاح ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی،سوله صالحین حوزه مالک اشتر، افتتاح خانه عالم در سطح شهرستان، افتتاح شغل های خورد خانگی و افتتاح طرح انتقال آب کشاورزی در روستای ناصریه از دیگر برنامه های هفته بسیج عنوان کرد.

وی افزود: پروژه انتقال آب آشامیدنی در مناطق کوهستانی، ساختمان ناحیه مقاومت آماده شده و آماده بهره‌برداری است که افتتاح می شود.

فرمانده سپاه ریگان اظهار کرد: ۵۰ راس بز دوقلو زا در هفته بسیج که در بحث اشتغال و یکی از برنامه‌های مجموعه بسیج و اقتصاد مقاومتی است تحویل خانواده های نیازمند می شود.

وی ادامه داد: ۲۰ دستگاه جوجه کشی در سطح روستاها جهت اشتغالزایی تحویل پایگاه های مقاومت و امام جماعت روستاها می شود.

سرهنگ دهقانیان با اشاره به اینکه شعار هفته بسیج امسال “بسیج پیشرو خدمت امیدآفرین” است گفت: بیش از ۴۰ برنامه شاخص به صورت حضوری و مجازی به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان ریگان برگزار می شود.

فرمانده سپاه ریگان در خاتمه با بیان اینکه در هفته بسیج جشنواره مالک اشتر و منتخبین بسیج را در سطح شهرستان برگزار خواهیم کرد، اظهار کرد: در روز پنج شنبه مراسم غبار روبی مزار شهدا و دیدار با خانواده های معظم شهدا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/