امام جمعه شهرستان ریگان گفت:پیاده روی اربعین حسینی تقویت جبهه مقاومت ، نهضت بیداری اسلامی و خنثی کردن طرح های اسلام و ایران هراسی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیار نخل؛حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی امروز در خطبه های نماز جمعه ریگان با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی نمایش قدرت جهان اسلام است،اظهار داشت:حضور مردم از ۴۰ کشور با تنوع نژادی ،مذهبی و قومی امروز نماد یک قدرت و نمایشی شده در جهان اسلام و تقویت روحیه همدلی و اخوت اسلامی بین ملت های منطقه و مردم عراق و ایران و بیانگر توانایی و مدیریت بالای مسولان عراقی است.

وی در ادامه بیان داشت:کشوری که روزگاری حیات خلوت آمریکا و پاتوق تروریست های آدم کش داعشی بود امروز با عنایت خداوند متعال و آن کیمیایی که در وجود مقدس اباعبدالله الحسین(ع) گذاشته شده است که دلها را به سوی خود جذب می کند امروز همان کشور(عراق) میزبان زائران کوی دوست قرار گرفته است.

امام جمعه ریگان تصریح داشت:این صدور انقلاب و درخشش نور ولایت و زمینه ساز دوران دولت یار دوران ظهور منجی عالم بشریت را نوید می دهد،حضور میلیونی و باشکوه مردم و جوانان ایرانی علی رغم مشکلات اقتصادی که در کشور داریم گواهی بر عدم تاثیر تحریم ها و مشکلات اقتصادی بر اراده فولادین ملت ایران در زنده نگه داشتن اربعین حسینی داشته است.

وی افزود:آموزه های عاشورایی از قبیل عزت، کرامت، ایثار ،ظلم ستیزی، شهادت طلبی و استکبار ستیزی را می توان در مقابله با دشمنان اسلام و تفکرات تکفیری در راهپیمایی اربعین حسینی به منصه ظهور گذاشت.

خطیب جمعه ریگان در ادامه عنوان داشت:پیاده روی اربعین حسینی تقویت جبهه مقاومت ، نهضت بیداری اسلامی و خنثی کردن طرح های اسلام و ایران هراسی است،حماسه اربعین یک پدیده فوق العاده ایست که به لطف و فضل الهی در هنگامی که دنیای اسلام نهایت نیاز را به اینچنین حادثه و حماسه ای دارد به وجود اورده است.

وی با اشاره به ربوده شدن تعدادی از مرزبانان کشورمان،افزود:پس از اینکه عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالله به درک واصل شد که این خبیث جنایات زیادی را مرتکب شد بقایای این گروهک تحت عنوان گروهک تروریستی بنام جیش الظلم اعلام موجودیت کردند،از همان تفاله عبدالمالک ریگی گروهک تروریستی  بنام جیش الظلم به وجود آمد.

رنجبر ماهانی ادامه داد:این گروهک تروریستی دست به جنایات بزرگی در ایرانشهر، نیک شهر و میرجاوه زده و ارتباط مستقیمی با گروه های موصاد دارد و با حمایت مالی آمریکا و آل سعود ناامنی را به داخل مرزهای جمهوری اسلامی کشانده است.

امام جمعه ریگان افزود:این گروهک تروریستی با نفوذ و تبانی ۱۲ نفر از نیروهای هنگ مرزی ما را ربوده و به خاک پاکستان منتقل کرده است، از دولت پاکستان انتظار داریم که با اشرار و تروریست هایی که در مرزهای آنها لانه کرده اند برخورد جدی و نسبت به آزادی و تحویل مرزبانان ما اقدام فوری نماید.

ایشان بیان کرد:حال که در چهلمین سال پیروزی نظام مقدس جمهوری هستیم و گروهک های معاند و ضد انقلاب و تروریست هایی که در صحنه های سیاسی، اقتصادی ،اجتماعی ،تبلیغاتی و نظامی با شکست مواجه شده اند و نتوانستند به اهداف شوم خودشان برسند به دنبال نا امن جلوه دادن مرزهای جمهوری اسلامی هستند.

خطیب جمعه ریگان با اشاره به اینکه ارتباط مستقیمی هست بین این گروهک تروریستی با آل سعودی که امروز به دنبال براندازی نظام است،اظهار داشت:دشمن آرزوی شکست و براندازی ملت ایران را به گور خواهد برد،از مسولان امنیتی و نیروهای مسلح درخواست داریم تا یک گوشمالی سختی به ربایندگان این حادثه تروریستی بدهند و فرزندان این ملت را از چنگال آنها نجات بدهند و نسبت به امنیت مرزها و نفوذ تروریست ها به خاک کشور یک حساسیت خاصی را نشان بدهند.

انتهای پیام/