امام جمعه ریگان گفت:در استانه سالروز خروج آمریکا از برجام هستیم ،جمهوری اسلامی باید چند درس از برجام بگیرد تا آن را در مسیر آینده انقلاب پیاده سازی کند،اروپا در دشمنی با ملت ایران با آمریکا همراه و همگام است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،حجت الاسلام علی رنجبرماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان با اشاره به دیدار ولی امرمسلمین حضرت امام خامنه ای با معلمان و فرهنگیان ،اظهار داشت: مهم ترین سرمایه ی ملت سرمایه ی انسانی و نیروی انسانی است.کشور بدون سرمایه انسانی مثل برخی کشورهای پولداریست که ثروت آنها در اختیار دست های خائن به بشریت قرار می گیرد تقویت نیروی انسانی و سرمایه انسانی در مسیر اهداف انقلاب امروز یکی از وظایف بسیار خطیر و مهم و اساسی آموزش و پرورش است که اگر این سرمایه انسانی خوب تربیت شود ما مدیران اجرایی و اقتصادی در سطح کلان به دست انسان های سالم قرار می گیرد.

وی ادامه داد:بدنه ی اجرایی و اقتصادی کشور از آموزش و پرورش رشد و تربیت و شکوفا می شود.مسولین مربوطه باید به دنبال برنامه ریزی این نیروی متخصص و سرمایه ی انسانی باشد.غربی ها انتظار دارند که معلمان متدین ما که علاقه مند به آینده کشور هستند در کلاس درس خود برای آنها سرباز تربیت کنند تا دانش آموزان ما سرباز و رعیت همان وحشی های کروات زده ی ظاهرسازی شوند که به راحتی آدم می کشند و به آدم کش ها کمک می کنند.

ایشان در ادامه تصریح داشت:طبق فرمایشات حضرت آقا سند ۲۰۳۰ با قوانین اسلامی مغایرت دارد و ناظران آن نظام سلطه هستند و ما نیازی به سند ۲۰۳۰ نداریم ما اسناد بالادستی داریم و فرهنگ اسلامی ما غنی از این سند ۲۰۳۰ است. در سند ۲۰۳۰ نام و نشانی از پاکدامنی و ازدواج نیست، در سند ۲۰۳۰ استحکام بنیان خانواده نیست، در سند ۲۰۳۰ مرزهای حلال و حرام در رفتارها نیست ،خدامحوری نیست امربه معروف و نهی از منکر نیست، حفظ عزت و اقتدار نظام اسلامی نیست.

خطیب جمعه ریگان عنوان داشت:کسانی که میگویند تا پایان دولت از هرچه بگذریم از ۲۰۳۰ نمی توان گذشت اینها بدانند فتح خاکریز اول دشمن در جنگ نرم همین سند ۲۰۳۰ است.جان کلام در سند ۲۰۳۰ که فصل مهمی را اختصاص به آموزش و پرورش داده این است که نظام آموزشی باید طوری تنظیم شود که سبک زندگی و مفهوم حیات بر اساس موادی غربی به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.خدا را شکریم که همه مراقب اند هم وزیر آموزش و پرورش و هم مدیرکل اموزش پرورش استان.

وی افزود:از مراکز بهداشتی درمانی، مراکز آموزشی، مراکز خدماتی درخواست میکنیم که از کارشناسان متخصص و با تجربه انقلابی استفاده کنند.

امام جمعه ریگان با گرامیداشت هفته معلم این روز را به معلمان و اساتید عرصه ی تعلیم و تربیت تبریک گفت و از زحمات و تلاش های آنها خصوصا مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تقدیر و تشکر کرد و بیان کرد:در استانه سالروز خروج آمریکا از برجام هستیم ،جمهوری اسلامی باید چند درس از برجام بگیرد تا آن را در مسیر آینده انقلاب پیاده سازی کند.اروپا در دشمنی با ملت ایران با آمریکا همراه و همگام است، نقش اروپا شریک دزد و رفیق قافله است.

رنجبر ماهانی ادامه داد:آمریکا قابل تعامل و اعتماد نیست و کسانی که می گویند شکست برجام و بدعهدی آمریکا بخاطر دولت فعلی است به آنها عرض میکنیم تفاوتی بین جمهوری خواهان و دموکرات ها نیست.ما در مذاکزه به آنها امتیاز دادیم و هیچ نتیجه ای دریافت نکردیم.کسانی که گفتند ما ظرفیت توان داخلی را نداریم و باید اقتصاد را از خارج تقویت کنیم و می گفتند هر روز که توافق دیرتر بدست بیاید ۱۵۰ میلیون دلار ضرر میکنیم به آنها عرض میکنیم این توافق و مذاکره نه گره ای از اقتصاد باز کرد و نه اثری بر سفره مردم گذاشت.

ایشان عنوان کرد:آمریکا به دنبال منفعت است، دنبال غارت منافع زیر زمینی و منافع کشورهاست.آمریکا امروز با حمایت کشورهای اروپایی به دنبال ایجاد دوقطبی کردن ونزویلا و سقوط دولت قانونی آن است. آنها به دنبال نا امن کردن این کشور و زمینه ی فراهم شدن مداخله نظامی برای تصرف این کشور هستند که همه اینها به دنبال اهداف آمریکای غارتگر است.

وی افزود:هلال احمر جمهوری اسلامی خارج از ملاحضات سیاسی، دینی، اجتماعی و فرهنگی در زمان بحران بلایای طبیعی به کمک کشورهای آسیب دیده شتافته است.

خطیب جمعه ریگان تصریح داشت:در سیل اخیر سازمان های بین المللی و صلیب سرخ در عمل به وظایف خودشان کوتاهی کردند و ثابت کردند ادعای حقوق بشری در گرو منافع و اهداف سیاسی آنهاست.در سیل اخیر اروپایی ها اعلام کردند که به مردم سیل زده ایرانی کمک می کنند نه تنها کمک نکردند بلکه کارشکنی هم کردند و رسوایی بزرگی را برای خودشان خریدند، نظام جمهوری اسلامی نیازی به کمک های آنها ندارد و همه مردم دولت و ملت همه بسیج شدند به کمک سیل زدگان شتافتند .خصوصا حلال اهمر که جای تقدیر و تشکر است.

وی در پایان از ستاد مدیریت بحران شهرستان و مراکز و نهادهایی که در مهار و کنترل سیل اخیر و کنترل ملخ های صحرایی در شهرستان زحمات زیادی کشیدند تقدیر و تشکر نمود.

انتهای پیام/