توبیخ مدیران اجرایی غائب در جلسات توسط استاندار کرمان با یک اشتباه رسانه ای همراه شد و مدیران استانداری مجبور شدند توضیح دهند.

به گزارش پایگاه خبری یار نخل به نقل از راه آرمان، روز ۲۷ دی ماه جلسه شورای آموزش و پرورش کرمان برگزار شد. اما عدم حضور تعداد قابل توجهی از مدیران اجرایی در این جلسه داد استاندار کرمان را در آورد.

“علی زینی وند” استاندار کرمان در واکنش به غیبت تعدادی از مدیران استان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: به مدیرانی که اهمیت نمی دهند، اخطار می دهم و باید کسانی که در جلسه امروز غائب بودند، تذکر کتبی داده شود و دفعه دیگر مدیری در جلسات بدون عذر موجه حضور نداشته باشد، دیگر حق ندارد هیچ جلسه ای در استانداری بیاید.

وی افزود: بخشی از مشکلات به دلیل بی عرضگی ما مدیران است و مدیری که وقت برای جلسه آموزش و پرورش نگذارد به درد مدیریت نمی خورد.

زینی وند با اشاره به اینکه مدیران نباید در حضور در جلسات کوتاهی کنند، افزود: مدیرانی که در جلسه حاضر نشده اند، کار بسیار زشتی انجام داده اند و باید نام آنها اعلام و توبیخ کتبی بشوند.

زینی وند تصریح کرد: دو ماه در این استان هستم و چند بار تذکر دادم. مثل اینکه گوش شنوائی وجود ندارد؛ برخورد کردن برای ما خیلی راحت است و می شود درب آن اداره را بست و تا زمانی که خودم در استان هستم، مدیری حق ندارد کوتاهی بکند.

استاندار کرمان گفت: شورای آموزش و پرورش یکی از مهم ترین جلسات ماست و فرمانداران باید به این سبک رفتار کنند و باید جدی بگیرند و از این به بعد تذکر نمی دهیم، برخورد می کنیم؛ مدیری که حرمت خود را حفظ نمی کند، پیش ما هم حرمت ندارد.

پس از این ماجرا یکی از خبرگزاری ها اسامی افراد غائب در جلسه را به این شرح منتشر کرد. اما اعلام برخی اسامی موجب شد تا حاشیه هایی به وجود بیاید. براساس اعلام مسئولین رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و رییس کل دادگستری عضو شورای آموزش و پروش نیستند.

روابط عمومی استانداری: رسانه ها باعث سوء تفاهم شدند

عباس تقی زاده مدیر کل روابط عمومی استانداری کرمان درباره خبر توبیخ برخی از مدیران از سوی استاندار کرمان در رسانه ها، گفت:  مدیران دستگاه های اجرایی  که حضور ندارند و غیبتشان غیرموجه است ضمن تذکر کتبی، گزارش عدم حضور و تذکرشان و به وزیر مربوط نیز منعکس  شود.

وی تصریح کرد: اگر مدیری بخواهد ماموریت برود و همان روز جلسه ای به ریاست استاندار باشد، باید اولویت را به جلسه بدهد و ماموریت را در صورتی که فوری و ضروری نیست به روز دیگر موکول کند.

تقی زاده خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی اگر می خواهند از مرخصی استفاده کنند باید قبل از روز مرخصی، به مدیرکل حوزه استاندار کتبی و از طریق اتوماسیون اداری اطلاع دهند.

وی گفت: بر این اساس دکتر موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با حوزه استاندار از قبل هماهنگ کرده بودند و غیبت معاون عمرانی موجه بوده است.

مدیر کل روابط عمومی استانداری کرمان تاکید کرد: برخی رسانه ها اسامی اعلام کردند مانند رئیس دانشگاه علوم پزشکی که عضو شورای آموزش و پرورش نیستند و یا دادگستری که در زیرمجموعه قوه قضائیه قرار دارد و لازم است اخبار با دقت منتشر شوند تا باعث سوء تفاهم نگردد.

معاون استاندار: یک اشتباه محض بود

محمدصادق بصیری  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان عنوان کرد: استاندار به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی و نماینده عالی دولت در هر استانی وظیفه دارد نسبت به هماهنگی امور اجرایی و بین بخشی اقدام کند و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در این زمینه با استاندار همراه و همکار باشند.

وی ادامه داد: گاهی در جلسات شخص مدیر اجرایی حضور ندارد و نماینده‌ای را به جلسه فرستاده که یا اطلاع کافی از مسائل ندارند و یا نمی‌توانند پاسخگوی سوالات مطرح شده باشند.

بصیری با بیان اینکه در جلسه شورای آموزش و پرورش روز ۲۷ دیماه تنها دو نفر از مدیران اجرایی در جلسه حاضر بودند، گفت: ما از همه دستگاه‌های اجرایی که در جلسه حضور نداشتند کتبا توضیح خواسته ایم که دلیل عدم حضور خودشان را اعلام کنند و از این به بعد هم قطعا در جلسات حضور داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به حضور خبرنگاران و اعلام و رسانه‌ای شدن این اعتراض استاندار کرمان گفت: در بین اسامی اعلام شده یک اشتباه هم از سوی برخی رسانه‌ها اتفاق افتاد و آن اینکه در بین دستگاه‌های اجرایی نام دستگاه قضائی هم ذکر شده است.

وی تشریح کرد: رئیس کل دادگستری استان، عضو شورای آموزش و پرورش نبودند و ذکر نام ایشان در بین مدیران دستگاه‌های اجرایی مورد اعتراضِ استاندار یک اشتباه محض است و به همین دلیل باید اصلاح شود و امیدواریم این همکاری و هماهنگی همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/