نماینده حزب همبستگی در نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان: قاعدتا نامزد نهایی اصلاحات از بین لیست ۱۴ نفره خواهد بود و برای اضافه شدن اسم جدید، ساز و کاری در نظر گرفته نشده است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد سالاری رئیس شورای مرکزی حزب همبستگی ایران اسلامی و نماینده این حزب در جبهه اصلاحات، در خصوص فهرست منتشر شده از اسامی کاندیدا‌های مطرح شده جریان اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم  گفت: بر اساس ساز و کاری که در نهاد اجماع ساز جبهه اصلاحات ایران برای کاندیداگزینی در انتخابات ریاست جمهوری مصوب شده بود، هر کدام از احزاب می‌توانستند کاندیدا‌های مورد نظر خود را به نهاد اجماع ساز معرفی کنند. در نهایت از بین این اسامی، کسانی که در جلسه نهاد اجماع ساز یک سوم آرا را کسب می‌کنند می‌توانند برنامه خود را برای جبهه اصلاحات تشریح کنند و بعدا از بین کسانی که برنامه خود را ارائه دادند، مجددا رای گیری خواهد شد و کسانی که دو سوم آرا را کسب کنند به مرحله نهایی می‌رسند و کاندیدای نهایی جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌شوند.

سالاری در خصوص برنامه‌های نهاد اجماع ساز برای رسیدن به کاندیدای نهایی افزود: موضوعاتی در خصوص تایید صلاحیت افراد از سوی شورای نگهبان وجود دارد که ساز و کار مشخصی برای آن فضا پیش بینی شده است.

نماینده حزب همبستگی ایران اسلامی در نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان ادامه داد: گزینه‌های معرفی شده کاندیدای نهایی نیستند و صرفا پیشنهاد اعضای حقیقی و احزاب محسوب می‌شود که این پیشنهاد توسط هیئت رئیسه تجمیع و اعلام شده است.

او در خصوص نامزد نهایی جریان اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: قاعدتا نامزد نهایی اصلاحات از بین لیست ۱۴ نفره خواهد بود و برای اضافه شدن اسم جدید، ساز و کاری در نظر گرفته نشده است.

سالاری در پایان عنوان کرد: اگر اسم جدیدی به اسامی مورد نظر اضافه شود، نهاد اجماع ساز جلسه برگزار کرده و اسامی جدید را به کاندیدا‌های فعلی اضافه خواهد کرد.

انتهای پیام/