فرمانده انتظامی شهرستان ریگان گفت: اصحاب رسانه بعنوان بازوی توانمند پلیس در افزایش احساس امنیت ایفای نقش می کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیار نخل  ، اسحاق دریجانی فرمانده انتظامی شهرستان ریگان در نشست خبری که امروز  به مناسبت فرا رسیدن هفته ناجا برگزار شد،  اظهار کرد: هفته نيروي انتظامي فرصتی است تا با همکاری خبرنگاران گوشه ای از توانمندي هاي ناجا براي ارتقاي منزلت اجتماعي معرفي و جايگاه نظم و امنيت به مردم نشان داده شود.

این مسئول انتظامی نقش اصحاب رسانه را در حوزه امنیت و احساس امنیت برجسته برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با همکاری و تعامل خوب رسانه ها شاهد ارتقای احساس امنیت در شهرستان ریگان باشیم.

دریجانی تصریح کرد : ما از اصحاب رسانه به عنوان بازوي توانمند پليس در افزايش احساس امنيت در جامعه یاد می کنیم و انتظار داریم با درج اخبار معتبر در ارتقاء امنیت همراه ما باشند.

وی وظیفه نیروی انتظامی را حفظ امنیت برشمرد و گفت : در تولید امنیت ۱۸ سازمان نقش دارند که باید وظایف خود را انجام بدهند تا از جرائم پیشگیری شود.

این مقام انتظامی در ادامه به عملکرد پلیس شهرستان اشاره کرد و افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۶۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل  افزایش کشفیات را داشتیم و در حوزه کشف سرقت ها نیز رشد ۶۳ درصدی را شاهد بودیم که در بحث پیشگیری از سرقت بر رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان تأکید می شود.

سرهنگ دریجانی همچنين ضمن تاكيد بر رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي از سوي شهروندان تصریح کرد: در بحث تصادفات فوتی برون شهری ۳۰ درصد و تصادفات جرحی درون شهری ۱۳ درصد کاهش داشته ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان ریگان  با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کشفیات سلاح شکاری و ممنوعه بیان کرد: در بحث دستگیری خرده فروشان موادمخدر افزایش ۴۳ درصدی داشته ایم و در راستای برخورد با سارقان نیز رشد ۵۱ درصدی را شاهد بودیم.

وی دربخش دیگری از سخنان خود به شعارهفته ناجا اشاره کرد و گفت: شعارهفته ناجا۹۹  با عنوان”باهم برای امنیت و سلامت “نام گذاری شده و هفته ناجا امسال  از۲۷ مهرماه آغاز و تا ۲ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی ریگان در ادامه این نشست به تشریح برنامه های هفته ناجا پرداخت و افزود: دیدار با امام جمعه، دیدار با خانواده معظم شهداء، عطر افشانی قبور مطهر شهداء، نشست با سران طوایف و عشایر ، اجرای طرح مردم یاری در مناطق محروم ، همایش موتورسواران قانونمند و شب شعرشهدای عرصه نظم و امنیت از جمله برنامه های هفته ناجا امسال در شهرستان ریگان می باشند.

این مسئول انتظامی اذعان کرد: در جهت پیشگیری از سرقت نصب نرم افزار ردیاب GPS بر روری خودروها و نصب سامانه مها در اماکن خصوصی و دولتی حائز اهمیت است که از رسانه ها انتظار در این خصوص اطلاع رسانی گسترده ای شود.

دریجانی در خاتمه اظهار کرد: شهروندان می توانند از طریق شماره ۱۹۷ با ارائه پیشنهادات، انتقادات و تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس ، خادمان خود را در پیشبرد اهداف سازمانی یاری کنند.

انتهای پیام/