سردار حسین معروفی گفت: کسی که عنوان می کند از گروه های جهادی استفاده کنید که ارزان قیمت است؛ یک ریال قبولش ندارم؛ نگاه به نیروی انسانی مومن، انقلابی، خداجو، شجاع که همه وجود خود را برای مردم گذاشته است؛ نگاه ارزان قیمت، این نگاه لیبرالی است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل ؛ سردار حسین معروفی صبح امروز در رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شده بود، گفت: رهبر معظم انقلاب چند سال گذشته سه کار راهیان نور، گروه های جهادی و شجره طیبه صالحین را به عنوان کار عمیق فرهنگی معرفی کردند؛ با این نگاه که افراد جهادگر ابتدا خود را بسازند و بعد برای مردم بسازند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: جهادگران اول نفس خود را می کشند و مهار می کنند و بعد برای مردم می سازند و این کار را گروه های جهادی و جهادگران در سراسر کشور و در استان کرمان در زمان حوادث غیر مترقبه و در زمان های عادی به ویژه در جنوب و شرق استان انجام می دهند.

وی بیان کرد: آیت الله بهجت فرموده اند” برخی گمان می کنند که خداوند در یک طرف جُو و مردم در طرف دیگر قرار دارند که اینگونه نیست و خداوند و مردم در یک طرف جُو هستند”؛بنابراین تا می توانید برای رضایت خدا و خدمت به خلق، خدمت کنید؛ چرا که امید جنود خدا و ناامیدی جنود شیطان است.

این مقام مسئول ابراز کرد: راهبرد اصلی نظام ایران اسلامی، سپاه و بسیج به تبعیت از امام خود این است که سخت ترین دشمنان ما آمریکا و رژیم صهیونیستی است و ما نیز به همان اندازه در برابر دشمنان سر سختمان، دشمن هستیم و برای بقای دین خدا، انقلاب اسلامی، اهل بیت علیه السلام مبارزه می کنیم و بیش از این ما در درون کشور دشمن فقر و محرومیت هستیم.

اعتقادی، جهادی و انقلابی عمل کردن راه رفع محرومیت است

سردار معروفی اظهار کرد: مولفه اصلی تشکیل پدیده بزرگ فرهنگی جهادگران، از بین بردن فقر و محرومیت است و ما برای از بین محرومیت و فقر نیازمند مثلث اعتقادی هستیم که ضلع اول آن داشتن اعتقاد قلبی و توجه به ذات اقدس عالم، ضلع دوم وجود حقیقت انقلابی گری منهای محافظه کاری که جهادگران نه محافظه کار و نه محاسبه گر هستند و جان خود را برای رسالت خود می گذارند و ضلع سوم جهادی عمل کردن است که اصل آن تدبیر و هوشمندانه است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به تشکیل قرارگاهی در استان با حضور نیروهای و دوستداران انقلابی عنوان کرد: اولویت های ما در این قرارگاه تأمین آب شرب و کشاورزی است که از فروردین ماه سال گذشته تا سوم خرداد ماه امسال، تعداد ۴۰۹ روستا را آبرسانی کرده ایم و برای امسال و سال آینده تفاهم نامه را برای تعداد دیگری روستا در سطح استان در نظر گرفته ایم؛ همچنین اولویت های دیگر شامل حل مسائل بهداشتی، ایجاد اشتغال خرد، خانگی و در راستای اقتصاد مقاومتی و تبیین منویات مقام معظم رهبری است.

وی با بیان خاطره ای از دیدار با مقام معظم رهبری و ارائه محصولات تولیدی صنایع دستی مردمان استان سیستان و بلوچستان خدمت معظم له گفت: رهبر فرزانه انقلاب با دیدن برخی از محصولات عنوان کردند” منظورمان از اقتصاد مقاومتی بر سر سفره ها همین است”؛ ما با حرکت های خُرد می توانیم برای یک خانواده بی سرپرست، آورده ایجاد کنیم و در سال ۹۶  عده ای در آن دولت، ما، سپاه و بسیج را مسخره کردند که می خواهند که مردم را به قبل از انقلاب بر گردانند.

این مقام مسئول افزود: ما با پتروشیمی و منطقه آزاد مخالف نیستم؛ آنها ثروت آور و اشتغال آفرین بزرگ است؛ اما سوال ما این است که ایجاد پترو شیمی و منطقه آزاد چند سال طول می کشد و چه میزان هزینه دارد؟ در این مدت برای سفره مردم چه کار باید انجام شود؟

سردار معروفی با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: نسخه ای که امام ما پیچید، این است که سفره مردم کوچک نشود که عده ای حرف امام را عمل نکردند و فردا قیامت باید پاسخگو باشند؛ کسانی که به نسخه شفابخش اقتصاد را که امام پیچید عمل نکردند؛ کسانی که نامگذاری سال را، شعار دیدند بر سربرگ دفترها و آن را فتوا و حکم ندیدند؛ فردای قیامت خواهید دید که چه برخوردی با این انسان ها می شود.

حاشیه نشینی خاستگاه دشمن برای برهم زدن قاعده امنیت روانی جامعه است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اولویت های دیگر قرارگاه ساخت و تعمیر مسکن مددجویان و محرومین، ازدواج آسان و خدمات اجتماعی، امور فرهنگی و عمق بخشی در این زمینه،  توجه به حاشیه نشینی است که حاشیه شهر کرمان جدی گرفته نشده و این در حالی است که در استان سیستان و بلوچستان، حاشیه شهر سامان گرفته است و حاشیه شهر اطراف کرمان بدتر از زهکلوت شده است حاشیه نشینی خاستگاه دشمن برای برهم زدن قاعده امنیت روانی جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه حواسمان باشد ما به جهت مشکلات اقتصادی و معیشت نباید غرق در آن شویم و حقیقت انقلاب اسلامی که در فرهنگ ما است را نادیده بگیریم، تصریح کرد: گفتمان ما گفتمان اهل بیت علیه السلام، انقلاب اسلامی، امامین انقلاب و امام دیروز و امام امروز است و مبادا گفتمان امام دیروز را نادیده بگیریم؛ چرا که به فرموده امام امروز، در هیچ کجای دنیا بدون امام خمینی(ره) شناخته نمی شویم.

این مقام مسئول با بیان اینکه گام دوم انقلاب را باید از حالت شعار خارج کنیم، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره بیان و محور آن جوانان هستند را باید تبیین کنیم؛ جوان باید با تاسی از گام اول، گام اصلی را به سر منزل مقصود برساند.

۳ هزار گروه جهادی در استان ثبت شده اند

وی با تأکید بر اینکه عملی کردن شعار سال و توجه به مکتب سپهبد شهید سلیمانی را باید جدی بگیریم، عنوان کرد: در کرمان سه هزار گروه جهادی در سامانه در عرصه های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و بهداشت و درمان ثبت شده اند؛ همچنین در زمینه اشتغال برای هزار و ۳۴۲ نفر با اعطای تسهیلات به مبلغ ۳۷۰ میلیارد ریال شغل ایجاد شده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: در زمینه کمک های مؤمنانه از ابتدا تاکنون ۶۳۵ هزار بسته معیشتی برای ۶۲ هزار خانوار به مبلغ سه میلیارد ریال به مردم نیازمند تقدیم شده است و تهیه ۳۰۴ سری جهیزیه نیز صورت گرفته است و گفتنی است اجرای پروژه های عمرانی به تعداد هزار و  ۷۶۱ در سازمان بسیج سازندگی و کارگروه مربوطه انجام شده است.

سردار معروفی اظهار کرد: ما برای خدمات دهی به مردم و رفع محرومبت و فقر از هیچ کس اجازه نمی گیریم و باید اولین کسی باشیم که برای مردم کار کنیم تا آن مردم احساس آرامش کنند؛ این اقدامات تولید امید است و آثار آن را در زندگی خود در این دنیا و در آن دنیا خواهید دید.

نگاه به نیروی جهادی به عنوان نیروی ارزان قیمت، نگاه لیبرالی است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: نکته ای که من انتظار دارم از آقای جلالی به عنوان متولی سازمان بسیج سازندگی این است که باید مراقب باشد؛ کسی که عنوان می کند از گروه های جهادی استفاده کنید که ارزان قیمت است؛ یک ریال قبولش ندارم؛ نگاه به نیروی انسانی مومن، انقلابی، خداجو، شجاع که همه وجود خود را برای مردم گذاشته است؛ نگاه ارزان قیمت، این  نگاه لیبرالی است و نگاه ما به جمعیت و انسان ها، نگاه به حقیقت دین، اهل بیت و امام جامعه است.

وی تأکید کرد: همه ما، در همه صحنه ها و عرصه ها آن کاری را انجام می دهیم که امام مان از ما می خواهد؛ معیار ما معیار اماممان است و آنچه که امام بخواهد انجام می دهیم و اعتقاد داریم اگر بمیریم در آن صحنه شهیدیم؛ چرا که با فرمان امام خود جهاد می کنیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این مهم را از آقای جلالی درخواست می کنم که مراقب آبرو گروه جهادی و جهادگران باشید و نگذارید نگاه ارزان قیمت به آن شود.

انتهای پیام/