جواد جلالی گفت: در هفته بسیج امسال ۱۳۴ پروژه به ارزش ریالی ۲۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل به نقل از  راه آرمان؛ جواد جلالی صبح امروز در نشست خبری هفته بسیج با اشاره به اینکه شعار هفته بسیج امسال”بسیج پاره تن مردم است”، گفت: مردمی کردن گفتمان بسیج در بین مردم و برخی از برنامه های دیگر ذیل این شعار انجام خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان با بیان اینکه بسیج گام دوم انقلاب، بسیج کشور است و بسیجیان ما تنها افرادی نیستند که کارت بسیج دارند، عنوان کرد: گروه های جهادی در عرصه های مختلف اعم از پزشکی، عمرانی و غیره فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: ماموریت دیگر سازمان بسیج سازندگی، ایجاد کار برای عموم مردم است و در این عرصه روند دست و پاگیر را حذف می کنیم؛ چرا که نیروهای ما به دنبال روان سازی هستند و تفاهم نامه ای در این راستا در سپاه منعقد شده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: ماموریت دیگر سازمان فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی و افتتاح کارگاه های اشتغال زایی ذیل تعاونی ها و صندوق های قرض الحسنه است.

جلالی با اشاره به اینکه ماموریت دیگر سازمان بسیج سازندگی نهضت کمک مومنانه است، تصریح کرد: خدمت رسانی ما معطوف به حضور در بحران های سخت نیست، در طرح شهید سلیمانی توزیع بسته های معیشتی برای خانواده های آسیب دیده از کرونا، آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و دیگر فعالیت ها انجام شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان اظهار کرد: آزادسازی ۱۵۰ زندانی جرائم غیر عمد را در هفته بسیج با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و گروه های صلح و سازش خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پنج اولویت را در استان برای انجام ماموریت های مد نظر قرار داده ایم، گفت: تامین آب شرب در روستاهای فاقد آب شرب پایدار با مشارکت سپاه، گروه های جهادی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دستور کار قرار داده ایم و در این راستا هفتم آذر ماه افتتاح آبرسانی به ۶۳ روستا استان با محوریت رفسنجان انجام خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: ایجاد اشتغال بنگاه های کوچیک و اشتغال های خرد و خانگی، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن محرومین و مددجویان کمیته امداد امام و بهزیستی، خدمات اجتماعی و توجه به حاشیه نشینی از دیگر اولویت های مد نظر سازمان است.

جلالی با اشاره به اینکه تعداد پروژه های عمرانی بسیج از سال گذشته تا به امروز پنج هزار و ۵۶۰ پروژه در حوزه سازندگی، محرومیت زدایی و اشتغال بوده است، ادامه داد: در هفته بسیج امسال ۱۳۴ پروژه به ارزش ریالی ۲۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان افزود: پروژه احداث و تکمیل مسکن محرومین و مددجویان کمیته امداد امام و بهزیستی، پروژه تکمیل قبور شهدا در شهداد، احیا و لایه روبی ۷ قنات، بهره برداری از تعدادی سرویس بهداشتی و حمام، راه اندازی پروژه اشتغالزایی از دیگر برنامه های مد نظر در هفته بسیج است.

وی برگزاری رزمایش کمک مومنانه را از دیگر برنامه های سازمان بسیج سازندگی دانست و خاطر نشان کرد: افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، آبرسانی به ۶۳ روستای استان با محوریت شهرستان رفسنجان، رزمایش گروه های جهادی در جوار مزار شهید سلیمانی با اعزام ۲۰۰ گروه جهادی به نقاط مختلف استان، ارسال محموله های غیر نقدی به مناطق زلزله زده، افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت تعاونی ها و صندوق های قرض الحسنه از دیگر برنامه های مد نظر سازمان بسیج سازندگی در هفته بسیج خواهد بود.

انتهای پیام/