سهیل اسعد مستندساز و مبلغ دین اسلام و اهل کشور آرژانتین گفت: متأسفانه امت اسلامی افرادی مثل حاج‌قاسم کم دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، سهیل اسعد مستندساز و مبلغ اسلام در آمریکای لاتین در جوار مزار شهید سلیمانی اظهار داشت: بنده  اصالتا لبنانی هستم و اجداد ما از مهاجران لبنان هستند که ۷۰ سال پیش به کشور آرژانتین مهاجرت کردند.

وی ادامه داد: من متولد آرژانتین هستم و تا بیست سالگی در این کشور بودم، سه سال ساکن لبنان بودم و از سال ۷۶ در ایران طلبه شدم و بیش از۲۰ سال در ایران هستم. در منطقه آمریکای لاتین و اروپا هم مشغول تبلیغ اسلام هستم.

این مستندساز اهل کشور آرژانتین در خصوص علت حضور امشبش در جواز مزار شهید سلیمانی عنوان کرد: برای تولید یک مستند برای سالگرد شهید سلیمانی به گلزار شهدای کرمان آمدیم و بنده هم راوی مستند هستم.

وی افزود: برای اولین‌بار اینجا آمدم و بسیار احساس خوبی دارم، انگار اینکه شهید پدر یک امت بود، او با اخلاص و فداکاری‌هایی که داشت در قلب هر مومن منصف اثر عمیقی دارد.

سهیل اسعد، تصریح کرد: جوشش خون شهید سردار سلیمانی در جهان اسلام مانند لبنان، فلسطین و سوریه خونی‌ست که برکتش به گونه‌ای اثر می‌گذارد که امت‌ها را بیدار می‌کند و  تجربه‌ای که داشتم از جمله سرخپوست‌ها کشورهایی مانند بولیوی، پرو و… اسلام را با مقاومت شناختند و اسم اسلام را با نصرالله و امام خمینی (ره) و مبارزه با استکبار و قیام ملت‌ها می‌شناسند.

وی خاطرنشان کرد: امثال حاج‌قاسم تأثیر بسیار عمیقی در فهم اسلام و مسلمانان داشت، محور مقاومت یکی از دستاوردهای حرکت حاج‌قاسم بود. تشیع و مکتب اسلام در خیلی جاها با محور مقاومت شناخته شد. بعد از جنگ ۳۳ روزه لبنان در شیلی که بودم آرم حزب‌الله را می‌فروختند حتی هیچ چیز از آن نمی فهمیدند اما نماد مقاومت چیزی بود که امثال سلیمانی آن را به مردم فهماند.

این مستندساز ابراز داشت: متأسفانه امت اسلامی افرادی مثل حاج‌قاسم کم دارد، ای‌کاش یک درصد از مسئولان ما صبر و استقامت و فداکاری و اخلاص ایشان را داشتند، گلایه هم همین است که چرا در امتی که باید میلیون‌ها سلیمانی داشته باشیم، فقط یکی‌ داشت.

انتهای پیام/