معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در مورد انتخاب استاندار استان کرمان اختلاف نظر وجود دارد اما انتخاب استاندار کرمان در دستور کار هیئت دولت است و نباید شتابزده کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل به نقل از خبرگزاری تسنیم ، سید محمد حسینی ظهر امروز در نشست با نخبگان دانشجویی استان کرمان در دانشگاه آزاد کرمان واحد شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: حضور در دانشگاه و شرکت در جمع دانشجویان را افتخار می‌دانم و هنوز هم در دانشگاه چند واحدی تدریس دارم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه رئیس‌ جمهور امسال نیز در جمع دانشجویان شرکت کند و حرف‌های آن را بشنود گفت: جای تشکر دارد از کسانی که نام این واحد دانشگاهی را شهید سلیمانی نامگذاری کردند که مایه برکت است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه روز ۱۶ آذر و شهادت سه تن از دانشجویان کشور در این روز نباید فراموش شود افزود: همیشه باید دلایل نامگذاری این روز را یادآوری کرد تا از تحریف تاریخ جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران هیچ وقت نمی‌توانستند زورگویی را تحمل کنند که با ملی شدن صنعت نفت استکبار به دنبال توطئه در کشور بود که با هوشیاری ملت و دانشجویان این توطئه خنثی شد گفت: آمریکا از ۲۸ مرداد در کشور کودتا کرد و کودتاگران را حمایت کرد تا به منافع خود برسد که این اقدامات و نظیر آن باعث شد در ۱۶ آذر که نیکسون به ایران آمد دانشجویان وارد عمل شوند.

حسینی با بیان اینکه آمریکا به‌دنبال ترویج فرهنگ غرب و سبک زندگی آمریکایی در کشور بود افزود: با جنگ و دعوا نمی‌شود جهاد تبیینی انجام داد و با دلیل و منطق باید مسائل کشور و تاریخ را تبیین کرد و در جدال هم باید جدال احسن داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا ایران را مستعمره خودش می‌خواست و عده‌ای در داخل به او کمک می‌کردند تا منافع کشور به غارت برود بیان کرد: تاریخ نشان می‌دهد که هر جا آمریکا بوده به ما ضرر رسانده و هیچ نفعی در آن نبوده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران هیچ خاطره خوبی از آمریکا ندارند و آمریکا همیشه در ایران به دنبال توطئه، کودتا و اقدامات تروریستی بوده است افزود: آنها که می‌گفتند با برجام تمام مشکلات برطرف می‌شود امروز باید پاسخگو باشند که بعد از هشت سال چه بر سر کشور آمده است.

وی با اشاره به اینکه ضعفی که در مذاکرات قبل بود موافقت با پیش‌نویس‌های از قبل نوشته شده بود که با کمک نفوذی‌های داخل جای نقد را می‌گرفتند گفت: زمان دیکته کردن متن‌های برجام آمریکایی گذشته و امروز ما متن مذاکرات را تعیین می‌کنیم.

حسینی با بیان اینکه آمریکا مذاکراتی را هم که خودش تعیین کرده بود یک‌طرفه لغو کرد ادامه داد: پادوهای آمریکا در کشور بدانند که زمان این کارها گذشته و مانند دفعات قبل نیست که هر چه آمریکا گفت ما بپذیریم.

وی با اشاره به اینکه مذاکره هیچ مشکلی ندارد اما در مذاکرات ساده لوح نیستیم و منافع کشور را دنبال می‌کنیم گفت: در سازمان شانگهای عضو دائمی هستیم، کارهای بزرگی با شرق در حال انجام است و امروز قدرت دیگر از آن آمریکا نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و دولت تمام تلاش خود را می‌کند تا مشکلات معیشتی و اقتصادی را برطرف کند ادامه داد: دولت با تعیین وزرای جوان و اهل کار، در میدان بودن برای تمام نقاط کشور را در برنامه دارد تا هر چه زودتر به نتایج لازم برسیم.

وی با اشاره به اینکه در انتخاب مسئولان دولت این اعتقاد وجود دارد که افراط و تفریط در هیچ کاری درست نیست و از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود گفت: در موضوع انتخاب استاندار کرمان وزیر کشور نظر و پیشنهاد نمایندگان و سایر گروه‌ها را می‌گیرد و بررسی می‌کند اما این گونه نیست که حتما انجام شود.

حسینی با بیان اینکه نمایندگان نمی‌توانند در انتخاب استاندار دخالت کنند اما پیشنهادات گرفته می‌شود افزود: در مورد انتخاب استاندار استان کرمان اختلاف نظر وجود دارد و این یک واقعیت است.

وی با اشاره به اینکه دود این اختلاف نظرها به چشم مردم می‌رود و دولت تمام تلاش خود را می‌کند تا هر چه سریع‌تر وضعیت استاندار کرمان تعیین تکلیف شود گفت: شتابزده نباید کار کرد و فسادستیزی و مردمی بودن و انقلابی کار کردن در روحیه افراد مسئول ملاک انتخاب است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت افتخار دارد که شعار مردمی بودن دارد و تمام تلاش خود را می‌کند تا مردمی فعالیت کند افزود: تعامل با کشورهای مختلف دنیا در دستور کار دولت است و از حضور دانشجویان سایر کشورها در ایران استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه حمایت از فرزندآوری در اولویت دولت است و دولت از طرح‌های در این رابطه حمایت می‌کند گفت: کم‌آبی مشکل تمام کشور است و تنها استان اصفهان درگیر آن نیست و دولت این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند و طرح‌هایی دارد؛ شورای عالی آب در کشور تشکیل شده و این طرح‌ها برای نتیجه نهایی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/۵۱۱/ح