نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وعده‌های دروغین نمایندگان به طمع کسب رای مردم عاقبت انسان را تباه می‌کند گفت: دریافت حقوق‌های نجومی حتی در پوشش قانون اگر حرام نباشد لقمه شبه‌آلود است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل ،حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی  با بیان اینکه وقتی امام رضا(ع) وارد نیشابور شدند چهار هزار قلم به دست آماده بودند که سخنان آن حضرت را بنویسند اظهار داشت: آن حضرت فرمود «کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی» کسی که وارد دژ مستحکم خدا شود از عذاب خداوند در امان خواهد ماند.

وی با اشاره به نکاتی که در حدیث سلسله الذهب وجود دارد گفت: در این حدیث علی بن موسی الرضا(ع) به این مسئله اشاره دارد که گفتن تنها کافی نیست و خداباوری با تمام وجود نیاز است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید با تمام وجود باور داشته باشیم که در جهان هستی اراده فقط اراده خداوند است و اگر عزت می‌خواهیم باید در خانه خدا برویم افزود: باید به‌گونه‌ای عمل کرد که رضایت خداوند در آن باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی می‌خواهد برای مثال نماینده مجلس شود نباید برای رسیدن به این هدف دروغ بگوید گفت: بعضی‌ها برای به‌دست آوردن رای مردم وعده‌هایی می‌دهند که جزو وظایف آنها نیست.

خاتمی با بیان اینکه عده‌ای برای رفتن به مجلس وعده دروغ به مردم می‌دهند افزود: اینکه می‌گویند اگر به مجلس بروم روستا را شهر یا شهر را شهرستان می‌کنم و از این قول و قرارها که جزو وظایف نمایندگان نیست از جمله این موارد است.

وی با اشاره به اینکه باید در وعده دادن به مردم خدایی عمل کرده و توانایی‌های خود را بیان کنند گفت: برای رفتن به مجلس نباید خود را جهنمی کرده و کاری کرد که عاقبت خود را تباه کنیم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداباوری با لقمه حرام نمی‌شود و حقوق نجومی بگیران خدا را باور ندارند افزود: گرفتن حقوق نجومی در پوشش قانون هم که باشد شبه‌آلود است و کسی که خدا را قبول داشته باشد دنبال این حقوق‌ها نمی‌رود.

وی با تاکید بر اینکه حرام‌خواران و رشوه‌بگیران خدا را باور ندارند و تنها در شعار حرف از خدا می‌زنند بیان کرد: کسی که خدا را باور داشته باشد از هجمه‌ها نمی‌ترسد و به خدا پناه می‌برد.

خاتمی با بیان اینکه علی بن موسی الرضا(ع) در ادامه حدیث سلسله الذهب شرطی را بیان کردند گفت: امام(ع) فرمودند دژ مستحکم خدا شرطی دارد و آن ولایت است.

وی با اشاره به اینکه ولایت علی ابن ابی‌طالب(ع) دژ مستحکم خداست افزود: ادامه حدیث به این معنا اشاره دارد که توحید اگر با ولایت عجین شد از عذاب خداوند در دنیا و آخرت در امان هستید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام علی(ع) فرموند که دین و حکومت دینی دو برادرند که هر دو باید با هم باشند گفت: دین اساس است و حکومت دینی نگهبان دین است.

وی با اشاره به اینکه حکومتی که از دین نباشد سرانجام فرو می‌ریزد و دینی هم که نگهبان نداشته باشد آسیب خواهد دید افزود: دین به سیاست خط می‌دهد و سیاست علوی نیز این‌گونه بود.

انتهای پیام/