مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: در قالب طرح جامع مبارزه با فرسایش بادی در شرق استان کرمان امسال یک‌هزار و 600 هکتار عملیات مالچ‌پاشی در برنامه داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیار نخل؛ مهدی رجبی‌زاده با اشاره به بهره‌برداری از طرح تله رسوب‌گیر به‌منظور جلوگیری از حرکت شن‌های روان در بخش نگین کویر فهرج اظهار داشت: این طرح به طول ۳۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با بیان اینکه با اجرای این طرح از سرعت و وزش طوفان و شن‌های روان در مناطق پایین دست کاسته می‌شود، بیان داشت: طی دو سال آینده نیز در داخل این طرح عملیات نهال‌کاری و جنگل‌کاری انجام خواهد شد.

رجبی‌زاده افزود: یکی از مشکلات بزرگی که شرق استان را تهدید می‌کند موضوع بیان‌زایی و طوفان‌های شن است که زندگی را برای مردم این مناطق سخت کرده است و در بخش نگین کویر فهرج طوفان و شن‌های روان مشکلات زیادی را برای مردم این بخش فراهم کرده است.

وی یادآور شد: در قالب طرح جامع مبارزه با فرسایش بادی در شرق استان کرمان امسال برنامه‌ای که در پیش رو داریم، یک‌هزار و  ۶۰۰ هکتار عملیات مالچ‌پاشی، دو پروژه آبخیزداری، ۵۰۰ هکتار عملیات نهال‌کاری با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان خاطرنشان کرد: کرمان و شرق استان در حدی که در طرح جامع دیده شده اعتبارات آن تامین و در اختیار ما گذاشته شود ما حداکثر طی پنج سال آینده در این منطقه محروم یک امنیت زیستی را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : فارس