قبل از ظهر امروز اولین نشست خبری فرماندار شهرستان ریگان در سال ۹۸ با اصحاب رسانه در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل؛ اولین نشست خبری فرماندار شهرستان ریگان در سال ۹۸ با اصحاب رسانه روز گذشته در محل فرمانداری برگزار شد.

در این نشست که به صورت پرسش و پاسخ صورت گرفت ،مدیران رسانه های محلی سوالاتی را در زمینه های مختلف مطرح و فرماندار شهرستان نیز به برخی سوالات پاسخ دادند و باتوجه به کمبود وقت برخی جواب های سوالات اصحاب رسانه به جلسه بعد موکول شد.

امین باقری در آغاز این نشست ضمن قدردانی از اصحاب رسانه که دغدغه مردم را دارند،اظهار داشت: هدف کلی ما در شهرستان این است که خدماتی که مردم به آن نیاز دارند به آنها داده شود.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی فرمانداری نظارت بر ادارات است،افزود: قبول داریم ضعف هایی وجود دارد اما این ضعف ها ضعف هایی نیست که در فضای مجازی مطرح می شود.

فرماندار ریگان بیان داشت:ما در ریگان چند پزشک متخصص داریم که با کمبود مسکن اجاره ای مناسب روبرو هستیم.

وی افزود: مشکلات پلیس + ۱۰ را ما قبول داریم اما نظارت آن با نیروی انتظامی است.

فرماندار ریگان در ادامه عنوان کرد: یکی از اهداف ما تغییر چهره شهر است و اعتقاد داریم که شهر باید از حالت خطی دربیاید و توسعه پیدا کند و هر جا که جاده بین المللی وجود دارد نباید آن شهر فقیر داشته باشد.

باقری افزود: طرح کدینگ که در زاهدان صورت گرفت باعث شد کارتهای سوخت به سمت شرق استان کرمان سرازیر شوند ؛ متوسط روزانه سوخت در ریگان ۶۰ هزار لیتر است اما الان به ۹۰ هزار لیتر رسیده ،به مدیران جایگاه ها تذکراتی داده شده است.

فرماندار ریگان بیان اینکه به استان و شورای امنیت پیشنهاد داده ایم که مسجد ابوالفضل را به ریگان ملحق کنند،افزود: به دنبال راه‌اندازی ایست و بازرسی در ورودی استان از سمت سیستان و بلوچستان در شهرستان هستیم.

این مقام مسئول در ریگان گفت: عدالت شهری و آسفالت خیابان ها همیشه بحث تذکر ما به مسئولین مربوطه بوده است و در حال حاضر ایجاد کمربندی به صلاح ریگان نیست.

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم طبق قانون ناحیه صنعتی ریگان را واگذار کنیم به عنوان منطقه ویژه منفصل ارگ جدید ، آقایون متعهد شدند ۵۰۰۰ متر سوله بسازند و خودشان سرمایه گذار بیاورند. کسانی که در ناحیه صنعتی ریگان سرمایه‌گذاری کنند از ۱۰ سال معافیت مالی برخوردار می‌شوند.

باقری تصریح داشت: در بحث دستفروشان ۳ سال است که گفتیم برایشان بازار روز راه اندازی کنیم اما در حوزه شهرداری و شورا است که باید انجام شود.ما دنبال راه اندازی تاکسی عمومی و اینترنتی در شهر هستیم.

وی افزود: در بحث ازدواج آسان اقداماتی توسط ادارات مربوطه درحال انجام است.عواملی چون اعتیاد ،فقر، بیکاری ،مسائل فرهنگی و فضای مجازی در طلاق موثر است.

این مقام مسئول با اشاره به طرح مالچ پاشی و گفت:مالچ پاشی برای تثبیت شن های روان به طور موقت انجام میشود.

باقری با بیان اینکه به کسی اجازه حفر چاه غیرمجاز نداده و برخورد هم کردیم ،تصریح داشت:چاه های غیرمجاز دو نمونه هستند،چاه های غیرمجاز فرم ۱ و فرم ۵ .در فرم ۱ ما ۶۰ حلقه چاه داریم یعنی نمونه چاه هایی که قبل از سال ۸۵ وجود داشته و چاه هایی که بعد سال ۸۵ احداث شده است فرم ۵ هستند که نزدیک ۶۲۰ حلقه چاه است.

لازم به ذکر است در این نشست دکتر صدیقی معاون دانشگاه علوم پزشکی بم نیز حضور داشتند و به سوالات اهالی رسانه در رابطه با نحوه جذب نیروی انسانی در بیمارستان ریگان و برخی مشکلات پاسخگو بودند.

انتهای پیام/