علیزاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان ریگان از بازگشایی مدارس از شنبه 27 اردبیهشت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فراهم کردن تمهیدات لازم در ضدعفونی کردن مدارس خبر داد.

محمد علیزاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیار نخل اظهار کرد: کلیه مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم (به جز مدارس استثنایی، پیش دبستانی، مدارس روستا مرکزی و مدارس شبانه روزی دارای خوابگاه) از ۲۷ اردیبهشت ماه به منظور رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانش آموزانی که به هر دلیل تاکنون نتوانسته اند از خدمات آموزش غیر حضوری بهره مند شوند؛ دایر خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش ریگان افزود: حضور دانش آموزان در مدرسه اجباری نبوده و تنها برای رفع اشکال و سوال از معلمان می توانند به مدرسه مراجعه کنند و همچنان آموزش از طریق فضای مجازی و شبکه ملی شاد و صدا و سیما ادامه خواهد داشت.

وی یادآوری کرد: معلمان و دانش آموزان مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند قلبی و عروقی،تنفسی و … و همچنین افرادی که شیمی درمانی می شوند تاکید می شود که اصلا در مدارس حاضر نشوند.

علیزاده با اشاره به تمهیدات لازم بهداشتی در مدارس، تصریح کرد: برنامه مدون ضدعفونی و گندزدایی کلیه سطوح دارای امکان تماس زیاد در مدرسه(نرده ها،دستگیره های در و پنجره ها،میز و صندلی،لوازم ورزشی،ابزار کمک آموزشی و …)بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده در نظر گرفته شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ریگان به اهمیت شب های قدر اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، همانطور که فعالیت ها و رعایت بهداشتی این روزها مهم شمرده می شود، باید به دعا قدرت الهی نیز توجه ویژه داشت.

محمد علیزاده با عنوان اینکه تصمیم گیری در خصوص نحوه برگزاری کلاس ها ، ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان و سرویس مدارس برعهده شورای مدرسه می باشد، به خانواده ها توصیه کرد: که دانش آموزان وسایل شخصی مانند ماسک و دستکش و لیوان و… به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به دستورالعمل ارسالی به مدارس اذعان کرد: به مدیران مدارس توصیه شده است تا فاصله گذاری مناسب برای صندلی ها در کلاس های درس و سالن های مدارس در نظر گرفته شود و نیز از تمام فضای کلاس ها به نحو مطلوب استفاده گردد.

انتهای پیام/