بازیگرانی که در روزهای نخست هشتگ گذاری و دلسوزی برای سارقان اعدامی، این روزها در حال پاک کردن پست ها و توییت های خود هستند، با اندکی تامل، براحتی می شد جلوی ورود آنها به این حاشیه سازی را گرفت.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چند روزی فضای مجازی از توییتر تا اینستاگرام، درگیر موج سواری سلبریتی های وطنی در دفاع از سارقان مسلحی شده بود که حکم اعدام آن ها توسط مقام قضایی صادر شده و اینگونه میدان برای تاخت و تاز این افراد باز شده بود. بازی بچه گانه ای که بارها توسط همین بازیگران به اصطلاح سلبریتی در رویدادهای مشابه تکرار و تکرار شده است.

سلبریتی هایی که با علم بر صدور این حکم توسط عالی ترین مقام قضایی کشور و بدون آگاهی از جزئیات پرونده، با جسارت تمام شروع به مخالفت با این حکم کرده و سعی در بازی دادن افکار عمومی داشتند. کسانی که بارها در موارد مشابه، پس از اطلاع از جزئیات اندکی از ماجرا، سریع شروع به عذرخواهی و پاک کردن توییت ها و پست های اینستاگرامی خود کرده اند.

برای مطالعه بیشتر

بازخوانی گاف‌های سلبریتی ها در دفاع از «اوباش» و «تروریست‌ها» / وقتی خانم بازیگر فرق تروریست و کارگر را نمی‌داند!

 در همین نمونه اخیر که باز هم عجولانه و از روی کج فهمی، بسیاری از همین سلبریتی ها شروع به انتشار هشتگ # اعدام_نکنید در فضای مجازی کردند، با مطرح شدن اندک جزئیات ماجرا، توییت رئیس جمهور امریکا در دفاع از این سارقان و همراهی کمپ آلبانی نشین در این داستان، باعث شد تا بسیاری از این سلبریتی ها شروع به پاک کردن پست های اینستاگرامی خود کنند.

مدیران رسانه ملی نیز باید به موقع پاسخگوی حاشیه های هنرمندان خود باشند. در رویدادها و اتفاقات بسیاری، به تجربه ثابت شده که عنان کار از دست آن ها خارج شده و این بازیگر و فلان مجری شبکه است که براحتی در میدان رقیب در حال تاخت و تاز است و مدیر همان شبکه به جای تذکر و برخورد مدیریت شده با او، به بهانه محبوبیت، شهرت و از دست ندادن مخاطبین برنامه، براحتی بسیاری از اولویت ها را کنار گذاشته و تن به خواسته فلان بازیگر و کارگردان می دهد.

داوران پر حاشیه عصر جدید

علی فروغی به عنوان مدیر شبکه سه باید جوابگوی این سوال باشد که وقتی دو تن از داوران برنامه پرطرفدار شبکه سه، یعنی عصر جدید، هشتگ #اعدام_نکنید را در صفحات مجازی خود منتشر می کنند، با آن ها برخوردی شده است؟ مخاطب حق دارد از مدیر شبکه سه سوال کند که اینفلوئنسری که در فضای مجازی، ویدئوهای مساله دار و سخیف او شهره عام و خاص بوده، چطور سر از سریال طنز این روزهای این شبکه درآورده و در حال بازی در یکی از نقش های اصلی این سریال است؟

مدیرانی که به جای استفاده از استعدادهای جوان و مستعد تئاتری، اسیر سلبریتی های پرحاشیه و اینفلوئنسرهای فضای مجازی شده اند، باید هم در چنین روزهایی حاشیه های آن ها را ماست مالی کنند و به فکر آبروی ریخته شده باشند.

تلویزیونی که در رقایت با فضای مجازی و میل مخاطب، مجبور شده این روزها دست به دامان شاخ های اینستاگرامی از اجرا تا بازیگری شود، بی تردید باید پاسخگوی این روزهای کم رونق رسانه خود باشد. مدیران رسانه ما عادت به ستاره سازی و ستاره پرستی و باج دادن به ناز و اداهای آن ها هستند. شاید نمونه بارز آن محسن تنابنده باشد. کسی که با سریال پایتخت و با بستر تلویزیون به مردم معرفی و با رای و نظر و خواسته همان مردم به شهرت و محبوبیت می رسد.

توقعات بیجای آقای بازیگر

تنابنده که با سریال پایتخت محبوبیتی برای خود دست و پا کرده، در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر سال گذشته، با حواشی پیش آمده همراه و خبر از تحریم جشنواره و اتمام فعالیت های خود در تلویزیون می دهد. شخص تنابنده ای که برای سریال پایتخت ۶ دستمزد چند میلیاردی می گیرد، با حواشی پیش آمده در جامعه، همان تلویزیون را تحریم می کند؛ رسانه ای که بستر شهرت وی را فراهم کرده است، حالا دربرابر توقعات بیجای آقای بازیگر باید سکوت کند؛ و یا تنابنده در همین ماجرای اخیر حکم اعدام سه سارق مسلح، به طرفداری از آن ها، با هشتگ# اعدام_نکنبد همراه شده و با سایر سلبریتی ها سعی در روشن کردن آتش این ماجرا در فضای مجازی دارند.

پرونده ای که مستندات و جزئیات آن از طرف عالی ترین مقام قضایی کشور، تایید و برای آن حکم صادر شده، چرا بدون کمترین آگاهی از این پرونده، باید دستاویز عده ای سلبریتی برای برهم زدن آرامش این فضا شود.

پرویز پرستویی در اعتراف بر ناآگاهی در جزئیات این پرونده از سوی هنرمندان و قضاوت های عجولانه آن ها در صفحه اینستاگرام خود نوشت: « در بحبوحه بحران کرونا و انبوهی از مشکلات اقتصادی، در سرزمین ما فرصتی بی‌نظیر برای گفتن و شنیدن ایجاد شده است. بسیاری از ما با انتشار نوشته‌ها، هشتگ‌ها و تصاویر گوناگون خواهان اعدام‌نشدن امیرحسین مرادی، محمد رجبی و سعید تمجیدی شده‌ایم در شرایطی خواسته‌مان را مطرح می‌کنیم که نه به پرونده‌های این سه متهم دسترسی داریم و نه از محتویات آن همه چیز را می‌دانیم. اما نظرهایمان به شکل کم‌سابقه‌ای تحمل شده است. بسیاری از ما، نه وکیل هستیم و نه از قضاوت چیزی می‌دانیم و شاید به همین دلیل، تحمل‌شدنمان از سوی مقامات قضایی شایسته توجه است.»

ماست مالی مدیران دلسوز

مدیران رسانه ملی که با عناوینی نظیر مصلحت، از دست دادن بیننده تلویزیون و نظیر این موارد سعی در ماست مالی کردن حاشیه های هر روزه بازیگران، مجری ها و تهیه کنندگان برنامه های خود هستند، در مواقعی که پای حیثیت نظام و دستگاه قضا در میان است، جا دارد با جدیت با این افراد برخورد شود تا به هر بهانه ای به خود جرات ندهند با احساسات ملتی در فضای مجازی بازی کنند، دستگاه قضا را بی دلیل و بدون مدرک متهم جلوه دهند و در زمین دشمن براحتی نقش بازی کنند.

دادن تذکر سیاسی به داوران عصر جدید و حذف پست های آنان پیرامون این موضوع خاص، شاید امروز اثرگذار باشد ولی قطعا راه حل مناسبی برای جلوگیری از تکرار دوباره چنین رفتارهای توسط این بازیگران و مجریان پرحاشیه نیست؛ البته برخی تصور می کنند این تذکر سیاسی چندان هم که باید سخت و جدی نبوده و بیشتر جنبه خواهش و مماشات داشته است.

هنوز یادمان نرفته است که کارگردان سریالی که گزینه نوروزی شبکه سه بود، با وقاحت تمام در فضای مجازی شروع به اهانت به مقام معظم رهبری کرده و آن وقت با فشار و حذف سریال از کنداکتور شبکه، عذرخواهی از سر اجباری تحویل ملت می دهد و از آن بدتر موقعی است که به گوشمان می رسد زمزمه هایی مبنی بر جاده صاف کنی مدیران شبکه مذکور برای ماست مالی ماجرا و اجازه پخش برای همان سریال؛ تکلیف کارگردان این سریال از اول برای همه روشن شده، کاش این وسط تکلیف مدیران به اصطلاح دلسوز نظام نیز برای ما روشن شود.

انتهای پیام/