عضو هیئت رئیسه انجمن ملی خرمای ایران با بیان اینکه ما دنبال رأی ، جوسازی و هیجانات نیستیم،اظهار داشت:ما صلاح کشاورز را در بلند مدت می بینیم،انجمن خرما وظیفه ی حمایت از کشاورز را دارد و فلسفه ی وجودی انجمن خرما هم همین است.

محمد حسین اکبری عضو انجمن ملی خرما در رابطه با قمیت گذاری خرما از سوی فرمانداری ریگان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیار نخل اظهار داشت:زمانی یک نهاد می تواند قیمت کالایی را اعلام کند که قیمت آن کالا را هم نیز ضمانت کند.اینکه یک قیمتی برای خرما مشخص شود و قیمت گذار خریدار خرما نباشد و هیچ کنترل و نظارتی هم در این خصوص صورت نگیرد فایده ای ندارد.

وی در ادامه اشاره داشت به قیمت گذاری هر ساله خرما توسط فرمانداری ریگان و افزود:با تعیین قیمت خرما توسط فرمانداری فقط یک شوک به بازار وارد میشود و به کشاورز گرای اشتباه می دهند.

عضو هیئت رئیسه انجمن ملی خرمای ایران عنوان داشت:فرمانداری نظرش خیر است و میخواهد در این زمینه خدمتی انجام دهد اما عملکرد اشتباه است.

وی افزود:اگر فرمانداری توان خرید خرما کیلویی ۲۳ هزار تومان دارد شروع کند و قیمت بالایی تعیین نموده و به نفع کشاورز و منطقه است و ماهم خوشحال می شویم اما بحث بر روی عدد نیست بحث ما روی نفس قضیه است.

اکبری با بیان اینکه ما دنبال رأی ، جوسازی و هیجانات نیستیم،اظهار داشت:ما صلاح کشاورز را در بلند مدت می بینیم،انجمن خرما وظیفه ی حمایت از کشاورز را دارد و فلسفه ی وجودی انجمن خرما هم همین است.

ایشان با بیان اینکه تا کشاورز باشد و خرما تولید کند ما هستیم و حمایت از کشاورز حمایت از خودمان است،تصریح کرد:ما بر اساس علم اقتصاد و علم بازاریابی حرف میزنیم و کاری به هیجانات نداریم.دولت و فرمانداری خلاف قانون عمل میکند و هیچ وظیفه ای در امر قیمت گذاری ندارد .

وی ادامه داد:خرما و محصولات کشاورزی در رنج قیمت گذاری دولتی قرار نمی گیرند و دولت هیچ تعهدی برای قیمت گذاری ندارد و فقط باید بازار را کنترل کند انهم نه با قیمت گذاری بلکه به روشهای دیگر،دولت وظیفه ی تنظیم بازار را دارد و هیچ محصول کشاورزی را دولت قیمت گذاری نمیکند.

عضو انجمن ملی خرما عنوان کرد:فرمانداری اگر میخواهد به کشاورز خدمت کند ۲۳ هزار تومان را به ۲۰۰ هزار تومان تغییر دهد.

اکبری با اشاره به اینکه این کار عملاً هیچ خدمتی در حق کشاورز نیست و خیانتی است که بعدا نتیجه آن مشخص میشود،بیان کرد:ما این قیمت گذاری را خیانت به کشاورز میدانیم و خدمت آن است که فرد زندگی خود را روی این کار میگذارد و این محصول را از کشور خارج میکند.

وی با بیان اینکه چنانچه این محصول از کشور خارج نشود کیلویی ۵۰۰۰ هزار تومان هم در ایران خریدار ندارد،افزود:اینکه از پشت میز قیمت تعیین کنید و دلتان خوش است کشاورز خوشحال می شود اینچنین نیست و کشاورزان خودشان فهمیده هستند و این مطالب را درک میکنند.

عضو هیئت رئیسه انجمن ملی خرمای ایران در پایان بیان داشت:ما دلخور از حرف های آقای فرماندار نیستیم ایشان سالهاست که ما را متهم میکند، ما عادت داریم و مردم خودشان درک میکنند چه کسی خدمت میکند و چه کسی خیانت .

انتهای پیام/