رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضائی با هرگونه فضاسازی، پخش شایعات و فعالیت‌های تخریبی علیه اصل انتخابات در فضای مجازی یا حقیقی برخورد قاطع می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز در شورای معاونین این اداره ارگان ضمن تشریح تدابیر و اقدامات پیشگیرانه و مقابله با جرایم و تخلفات انتخاباتی قبل از روز اخذ رأی در استان کرمان گفت: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی ضمن رصد و شناسایی عوامل ساخت و پخش شایعات مخرب و مخل نظم و امنیت عمومی، در فضای حقیقی و مجازی، متخلفین و مجرمین را به شعب ویژه قضایی رسیدگی به جرایم انتخاباتی معرفی خواهد کرد.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در استان کرمان افزود: هدف از تشکیل این ستاد، هماهنگی در صیانت از سلامت انتخابات، کاهش جرایم و آسیب‌های مرتبط با آن از طریق تمهید و اقدامات پیشگیرانه و ارتقاء سطح مسئولیت پذیری و پاسخگویی همه جریان‌ها، احزاب، نامزدها، ستاد‌های تبلیغاتی، طرفداران و … و همچنین دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط است.

موحد تصریح کرد: یکی از رسالت‌های ستاد پیشگیری از جرائم وتخلفات انتخاباتی در استان کرمان، اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه و مقابله با جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است.

او بیان داشت: این ستاد با همکاری سایر نهاد‌های امنیتی، انتظامی برنامه‌ریزی، مراقبت لازم را برای جلوگیری از شعار نویسی، پخش اعلامیه و شب نامه و به طور کلی تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی با مضمون سیاه نمایی چهره نظام، تشویش اذهان عمومی و ترویج مطالب خلاف واقع علیه انتخابات و کاندیدا‌های انتخاباتی می کند.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان گفت: رصد عملیات روانی دشمن در شبکه‌های اجتماعی، کانال‌ها، درگاه‌های وب، شبکه پیامکی تلفن همراه، بات‌ها و ربات‌ها و برخورد قانونی با موارد تخلف از دیگر اقدامات این ستاد در استان کرمان خواهد بود.

او افزود: دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و انتظامی تا زمان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، نظارت مستمر و موثر بر سایت‌ها و وبلاگ‌ها و مدیریت هدفمند فضای سایبری، رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری ملی و محلی از طریق توجیه مدیران مسئول و ادمین‌های ذیربط خواهند داشت.

انتهای پیام/