ابراهیم حمیدی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مساله حاشیه نشینی ناشی از ترک فعل ها و بی تفاوتی مدیران مربوطه بوده است، گفت: برخی از واحدهای احداث شده در حاشیه شهر کرمان به نحوی است که احداث آنها حداقل شش ماه زمان برده است و این امر نشان می دهد که دستگاه های مربوطه وظایف نظارتی خود را به موقع و مستمر انجام نداده اند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه بازدید از مناطق حاشیه نشین کرمان از جمله محله شهید همت و محله ۱۴ معصوم با اشاره به این مطلب که وضعیت برخی مناطق حاشیه نشین در شهر کرمان که شهری مدرن محسوب می شود، نگران کننده است، گفت: مشاهده این وضعیت نابسامان برای تعدادی از شهروندان نظام مقدس جمهوری اسلامی موجب ناراحتی و شرمندگی است و در این رابطه باید توجه داشت که با عدم توجه لازم به این مناطق، با دست خود شهروندان درجه ۵ و‌۶ ایجاد می کنیم که از بهداشت، آموزش و … محروم هستند و صدها اسیب اجتماعی در پی این وضعیت ایجاد می شود.

وی فقر فرهنگی و اقتصادی در نقاط حاشیه نشین را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: برخی افراد نیز با سوء استفاده از وضعیت کنونی و با تصرف اراضی حاشیه شهر و فروش آن به افراد به دنبال سودجویی و کسب منافع خود هستند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان عنوان کرد: وضعیت موجود حاشیه نشینی اطراف شهرها از جمله شهر کرمان نتیجه ترک فعل برخی از مدیران بوده که در جای خود قابلیت پیگیری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بر ساماندهی بخش های تصرف شده نیز اشاره و بیان کرد: دستگاه ها باید موضوعات مربوط به حاشیه نشینی را به موقع گزارش کرده و از دستگاه قضایی نیز مطالبه کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که نیازمندان واقعی و افراد فاقد مسکن در این مناطق باید ساماندهی شوند، اظهارداشت: اکثر افراد حاشیه نشین درگیر فقر فرهنگی و اقتصادی هستند و باید مورد آموزش قرار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: اگر دولت و مسوولان در حوزه مسکن در سال های پس از پیروزی انقلاب به حوزه مسکن توجه جدی کرده بودند و مردم از توان دولت ها در تامین مسکن مورد نیاز خود ناامید نشده بودند، این اتفاقات رخ نمی داد.

انتهای پیام/م