رئیس کل دادگستری استان کرمان بر ضرورت برخورد با هرگونه زمین خواری در استان کرمان تاکید کرد و گفت:دستگاه های مرتبط باید موضوع مبارزه بازمین خواری را به نحوی دنبال کنند که اشتهای زمین خواران برای تصرف اراضی ملی و دولتی کور شود.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،یدالله موحد در شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، افزود: یکی از مشکلات مطرح شده در استان کرمان این است که برخی آبراه ها ممکن است در شرایط وقوع سیل پاسخگو نبوده و مشکلاتی ایجاد کند که مصوب شد بری رفع این مشکلات، ماشین آلات دستگاه های مختلف در اختیار آب منطقه ای قرار گیرد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان تصریح کرد: باید اصلاح آبراهه ها در دستور کار قرار گیرد تا با توجه به پیشنهادات آب منطقه ای از تخریب راه های مواصلاتی جلوگیری شود.

شایان ذکر است در پایان شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان مقرر گردید که بعداز انقضای مهلت یک ماهه ادامه کار معدن ضفتک ریگان با شرکت کنونی، این کار ادامه نیابد و این مطلب در شورای معادن استان نیز مصوب خواهد شد و ترتیبات انتقال آن به شرکت دیگری داده خواهد شد.

گفتنی است کار اکتشاف معدن ضفتک شهرستان ریگان در سال ۹۷ آغاز شده و در سال ۸۰ پایان اکتشاف آن اعلام شده و پروسه اکتشاف و ارائه گزارش درباره آن طولانی شده و هنوز به نتیجه نرسیده است و بهره برداری از این معدن در منطقه محروم می تواند نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد و پس از وقوع سیل در برخی از استان های کشور و تبعات آنها برای کشور اقدامات خوبی در استان کرمان صورت گرفته و استاندار کرمان پیگیری های خوبی در این زمینه داشته اند.