موحد گفت: دستگاه قضایی براساس اختیارات قانونی خود و در چارچوب قانون می‌تواند با باند‌های سازمان یافته در حوزه اتباع بیگانه برخورد کند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در سفر به شهرستان ریگان و درشورای قضایی شرق استان، اظهار کرد: دستگاه قضایی براساس اختیارات قانونی خود و در چارچوب قانون می‌تواند با باند‌های سازمان یافته در حوزه اتباع بیگانه برخورد کند.

وی افزود: در این خصوص باید در استان‌های مرزی نیز کنترل و برخورد جدی تری انجام شود.

موحد با بیان اینکه تردد و جابه جایی اتباع بیگانه غیر مجاز در محور‌های استان کرمان موجب بروز حوادث و مشکلات متعدد امنیتی، ترافیکی و جاده‌ای می‌شود تصریح کرد: این موضوع نیز باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تدوین چندین طرح به منظور ساماندهی اتباع بیگانه در استان کرمان، گفت: در سطح ملی طرح‌ها و صحبت‌های زیادی برای ساماندهی اتباع بیگانه مطرح است، اما در حوزه اجرا نیاز به پیگیری‌های بیشتری وجود دارد.

موحد به تجهیز و تامین منابع مالی مرکز ماده ۱۶ بم اشاره و بیان کرد: دستگاه قضایی تاکنون حمایت خوبی از این مرکز داشته و ستاد مبارزه با مواد مخدر باید به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشد.

او با اشاره به اینکه در استان کرمان در حوزه پزشکی قانونی مشکلات جدی داریم، تاکید کرد: پیگیری‌های لازم برای ایجاد پزشکی قانونی در شهرستان‌های مختلف در سطح استانی و ملی انجام شده، اما تاکنون ایجاد این ادارات در شهرستان‌ها محقق نشده است وامیدواریم پزشکی قانونی راهکار ملی برای ایجاد واحد‌های پزشکی قانونی در برخی شهرستان‌های استان اقدام کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با بیان این مطلب که تعداد قضات دستگاه قضایی استان نسبت به دو سال قبل افزایش بسیار خوبی داشته است گفت: در حوزه قضایی اقدامات بسیار خوبی برای جذب قضات جدید انجام شده است.

رییس شورای قضایی استان با اشاره به مصوبه سفر آیت الله رئیسی به کرمان در رابطه با تامین قاضی مورد نیاز برای مناطق محروم، افزود: تلاش می‌شود که شرق استان کرمان جز مناطق محروم از نظر قضائی قرار گرفته و امتیازات ویژه‌ای برای کارکنان و قضات مجموعه قضائی در این شهرستان‌ها تخصیص داده شود.

او گفت: در حال حاضر متوسط سن قضایی در استان از ۱۲ سال به کمتر از ۷ سال رسیده است و دلیل این موضوع نیز افزایش جذب قضات جوان در دستگاه قضایی استان کرمان است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یکی از اولویت‌های مورد نظر دستگاه قضایی استان در سال جاری در رابطه با شرق استان را ساخت ساختمان دادسرای عمومی وانقلاب بم دانست.

موحد گفت: این پروژه در مصوبات سفر ریاست قوه قضائیه به استان کرمان است که بخشی از اعتبارات مورد نیاز آن نیز وصول شده و در مرحه انجام مناقصه قرار دارد.

انتهای پیام/