فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از لغو برگزاری مراسم نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم بنا به نظر ستاد ملی کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، سردار حسین معروفی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: دشمن با ترور ظالمانه شهید سلیمانی قلوب ملت ایران را هدف گرفت.

وی با بیان اینکه شهادت شهید سلیمانی بیشتر از حیاتش دشمن را متزلزل و نگران کرده است گفت: شهادت حاج قاسم طلوع جدیدی برای جهان اسلام و شیعه شد و امروز اگر چه یک حاج قاسم را دشمن از ما گرفت اما میلیون‌ها حاج قاسم متولد شده است.

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان با اشاره به اینکه رویش‌های جدید نتیجه خون به ناحق ریخته شهید سلیمانی است افزود: تمام گروه‌های سیاسی و احزاب امروز دور حاج قاسم می‌چرخند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی یک نگاه جامع‌الاطراف داشت و خود را فدای اسلام و مسلمانان کرد گفت: شب گذشته منزل حاج قاسم بودم و همسر حاج قاسم می‌گفت “به زیارت حاج قاسم رفتم و مردم دور مزار بودند و نتوانستم زیارت کنم به حاج قاسم گفتم در حیاتت مال مردم بودی و در ممات هم مال مردم هستی.”

سردار معروفی با اشاره به اینکه حاج قاسم الهی و خدایی فکر می‌کرد و در هر عرصه‌ای یک قهرمان واقعی بوده و هست افزود: حاج قاسم با اینکه می‌توانست و دستش باز بود هیچ چیز از این دنیا ندارد.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از فرزندان حاج قاسم بر سر کار دولتی نیستند و مردم بعد از شهادت شهید سلیمانی او را شناختند ادامه داد: حاج قاسم کارهای خود را آرام و بدون ریا انجام می‌داد و در حقیقت با خدا معامله کرد.

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان مهد مکتب شهید سلیمانی است گفت: مکتب حاج قاسم مکتب عاشورا و مکتب امامین انقلاب اسلامی است.

وی با عنوان اینکه در استان کرمان ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی از حدود شش ماه پیش فعال شده است افزود: ۱۶ کارگروه در این ستاد فعالیت می‌کنند که برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدتی برای این ستاد تعریف شده است.

سردار معروفی با بیان اینکه از چهار ماه پیش نمادسازی و فضاسازی و تولید و محتوای فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته است گفت: کارگروه بهداشتی نیز در ستاد فعال شد و مسئول آن رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ روز پیش روی جمعیت بحث کردیم که چگونه با جمعیت محدود مراسم را برگزاری کنیم ادامه داد: در شورای سیاستگزاری این موضوع را مطرح و پاسخ همه را گرفتیم و استان کرمان مهیا و آماده برای برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی بود و برنامه‌ها به گونه‌ای پیش‌بینی شد که تمام اقشار در برنامه‌های سالگرد دخالت داشته باشند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه بنا به نظر ستاد ملی کرونا با برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم در استان کرمان ممانعت و مخالفت شد افزود: استاندار کرمان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز نظر خود را برای ستاد ملی ارسال کردند اما باز هم مخالفت شد.

وی با بیان اینکه با خانواده شهید سلیمانی نیز این موضوع مطرح شد و فرمانده کل قوا نیز فرمودند تصمیم ستاد کرونا مطرح است گفت: در سالگرد شهادت حاج قاسم در کرمان تجمع و مراسم نداریم.

سردار معروفی با بیان اینکه قانون گریز نیستیم و قانونمند هستیم اما انتظار داریم قانون در همه جا اجرا شود افزود: انتظار داریم سیستم نظارتی ما دست قانون‌گریزان را قطع کند.

وی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی قانونمندترین انسان این کشور بود و ما نیز به تبعیت او به قانون عمل می‌کنیم اما قانون در همه جا باید اجرا شود گفت: گلزار شهدا محل زیارت عاشقان است و در حال مدیریت هستیم که مردم دچار آسیب نشوند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه جلسات به جلسه ویدئوکنفرانس ۳۰ نفره تبدیل شده است تصریح کرد: اینکه مکان نشست خبری امروز در مصلی کرمان انتخاب شد برای این بود که بگوییم ما آماده بودیم اما بر اساس قانون و دستور ستاد ملی کرونا مراسم را تعطیل می‌کنیم.

انتهای پیام/