محمدرضا احمدی معاون فرهنگی دفتر آستان قدس رضوی در استان کرمان گفت:در یکی از صحن های حرم مطهر امام رضا (ع) توسط کانون خادمیاری شهرستان بم موکبی برپا می شود که پذیرایی از زائران امام رضا (ع) را با خرمای بم در ایام شهادت انجام می دهد

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل؛ محمدرضا احمدی معاون فرهنگی دفتر آستان قدس رضوی در استان کرمان در رابطه با پیاه روی به سمت مشهد مقدس گفت: در پیاده روی به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) برخی از کاروان ها که تصمیم دارند تمامی مسیر از مبدا تا حرم مطهر را پیاده حرکت کنند، پیاده روی خود را آغاز نموده اند تا روز شهادت امام رضا (ع) در مشهد مقدس حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی از کاروان ها با اتوبوس حرکت می کنند و از میانه راه از جمله شهر تربت حیدریه تا آستان قدس رضوی را پیاده روی می کنند.

احمدی در خصوص موکب های در مسیر پیاده روی به سمت آستان قدس رضوی توضیح داد: در تمامی مسیر راه از کرمان تا مشهد مقدس موکب وجود دارد، در شهرستان راور و همچنین سایر شهرستان های مسیر مشهد مقدس بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی آستان قدس رضوی خدمات صورت می گیرد.

معاون فرهنگی دفتر آستان قدس رضوی در استان کرمان تاکید کرد: موکب های متعددی در حوزه های مختلف از جمله بهداشت، سلامت، خدمات و پذیرایی از زائران؛ تا مشهد مقدس بر پا می شود که خادمیاران در موکب ها خدمت رسانی می کنند.

وی افزود: طی برنامه ریزی های انجام شده از سوی کانون خادمیاری توسعه فرهنگ و زیارت امام رضا(ع) آستان قدس رضوی دفتر کرمان، چند روز قبل از شهادت امام رضا (ع)  در پایانه های مسافربری، راه آهن و فرودگاه؛ خادمیاران طی برنامه خاصی با اهدای بسته های تبرکی شامل نبات و نمک زائران را همراهی می کنند.

احمدی بیان داشت: در یکی از صحن های حرم مطهر امام رضا (ع) توسط کانون خادمیاری شهرستان بم موکبی برپا می شود که پذیرایی از زائران امام رضا (ع) را با خرمای بم در ایام شهادت انجام می دهد.

معاون فرهنگی دفتر آستان قدس رضوی در استان کرمان ادامه داد: در مراکز استان ها و شهرستان ها برنامه رواق رضوی با حضور خادمیاران و کانون های تخصصی دفتر نمایندگی آستان قدس انجام می شود، رواق رضوی شامل غرفه هایی جهت خدمت رسانی به مردم خصوصا مناطق محروم در حوزه سلامت، بهداشت، درمان، مشاوره قضایی، خانواده، تحصیلی و همچنین رواق هایی در حوزه کتابخوانی و خانواده شهدا، غرفه زائر اولی ها و غرفه هنر است.

وی با بیان این که برنامه رواق رضوی و غرفه ها تنها در ایام شهادت امام رضا (ع) برپا است،توضیح داد: برنامه رواق رضوی در شهر کرمان در امام زاده محمد(ع) دایر می شود که پیش بینی شده است چیزی حدود ۱۴ غرفه جهت خدمت رسانی برپا شود.

احمدی افزود: بیش از ۶ هزار نفر خادمیار در شهر کرمان و در استان کرمان ۱۴ هزار نفر خادمیار در سطح استان داریم که به صورت شیفت های تعیین شده در آستان قدس رضوی مشهد مقدس و هم در حوزه محلی و استانی خود خدمت رسانی به مردم می کنند.

معاون فرهنگی دفتر آستان قدس رضوی در استان کرمان از اجتماع خادمیاران رضوی خبر داد و عنوان کرد: اجتماع خادمیاران رضوی در روز شهادت امام رضا (ع) در امامزاده محمد(ع) با برنامه های سخنرانی و عزاداری برگزار می شود.

وی در خصوص تعداد زائران آستان قدس رضوی در ایام شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: سال گذشته تقریبا بالغ بر ۸۰۰ نفر از استان کرمان به سمت حرم رضوی رفتند امسال دفتر مرکزی آستان قدس رضوی در مبادی ورودی به مشهد مقدس تمهیداتی را اندیشیده که بتواند به صورت آماری، گزارشی از وضعیت حرکت زائران پیاده روی انجام دهد.

انتهای پیام/