رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت:ساختار اداره عشایری ریگان 80 درصد پیشرفت داشته و به‌زودی ابلاغ آن به فرمانداری این شهرستان ارسال می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیار نخل؛ کرمعلی قندالی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر یک روزه خود به شهرستان‌های شرقی استان کرمان اظهار داشت: ساختار اداره عشایری ریگان ۸۰ درصد پیشرفت داشته و به‌زودی ابلاغ آن به فرمانداری این شهرستان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به مشکل خشکسالی و اینکه هم‌اکنون در کل کشور شرایط بحرانی در این زمینه داریم افزود: در مناطق شرق استان کرمان علاوه بر نبود بارندگی، ریزگردها هم وضعیت را بدتر کرده است و امیدواریم امسال با وضعیت بهتری مواجه شویم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در زمینه مشکلات آب عشایری دشت دارزین بیان کرد: چاهی در منطقه دارزین حفر شد اما به‌دلیل عدم آبدهی اعتباری مجدد برای حفر چاه در محلی دیگر و یا منبع آبی دیگر جهت انتقال آب در نظر گرفته شده است و اگر هیچ کدام اجرای نشود آب‌رسانی سیارانجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با سرپرست استاندار کرمان داشتیم مقرر شد تا پایان سال ۲۲ دستگاه تانکر آب‌رسانی و چندین دستگاه آب شیرین‌کن به استان کرمان تزریق شود.

قندالی با بیان اینکه در تامین علوفه هیچ نگرانی وجود ندارد افزود: با توجه به خلل پیش آمده در بحث حمل و نقل، مشکلاتی ایجاد شده بود که باید سعی کرد روش تغذیه دام‌ها را تغییر داده و عشایر را به مصرف مواد کنستانتره تشویق کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان فارس نسبت به کرمان از جمعیت عشایری کمتری برخوردار است گفت: استان فارس توانسته مبلغ ۱۵ میلیارد اعتبار از محل ارزش افزوده دریافت کند و کرمان تنها توانسته ۴ میلیارد جذب کند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران بیان کرد: دولت با وجود تمام محدودیت‌هایی که دارد به حوزه عشایر کمک‌های قابل توجهی کرده است و در سال قبل مبلغ ۸۱ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار عشایر قرار داده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات با سود ۴ درصد و به صورت ضمانت زنجیری و برگشت آن پنج ساله است افزود: ضمانت این تسهیلات به صورت زنجیری می‌باشد و هر گونه تغییر در روش پرداخت این تسهیلات خلاف مصوبه دولت است.

قندالی اظهار داشت: جاده‌های بین مزارع جزو وظایف جهاد است و این سازمان فقط مسیر منتهی به کانون توسعه و سامانه‌های عرفی را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اسکان عشایر اسدیه گفت: در جهت اسکان این افراد باید کانونی با هماهنگی ادارات و ارگان‌های دیگر در جهت تامین آب‌رسانی و برق‌رسانی مشکلات بهداشتی کانونی مشخص شود و برای تسریع جاده عشایر اسدیه باید از سهم مالیات برارزش افزوده اعتباری درنظر گرفته شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: طبق انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت نیرو تامین پنل‌های برقی به عشایر بخشی طبق انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت نیرو و بخش دیگری از محل مالیات برارزش افزوده به خانوارهایی که فاقد اشتراک برق هستند جهت روشنایی، شارژ موبایل و تلویزیون واگذارمی‌شود.

انتهای پیام/