رنجبر ماهانی گفت: پس از قتل زجرآور و دردناک یک سیاه پوست ۴۶ساله آمریکایی، بی سابقه ترین اعتراضات مردمی در نیم قرن اخیر در آمریکا شکل گرفت.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان اظهار کرد: اعتراضات مردمی در آمریکا گرچه جنبهٔ انسانی و مخالفت با ظلم و تبعیض دارد اما در واقع تاریخ مصرف انتخاباتی داشته و تظاهرات و خشونت‌ها اکثراً در ایالتهایی است که طرفداران حزب دموکرات هستند.

امام جمعه ریگان ادامه داد: سیاه پوستان کنونی آمریکا فرزندان نسلی هستند که پس ازکوچ اجباری از آفریقا به آمریکا به بدترین وجهی شکنجه و آزار و تحقیر شدند، آمریکایی های اولیه کسانی بودند که با شعار یک سرخ پوست خوب یک سرخ پوست مرده است نسل سرخ پوستان را محو کردند و بعد ها با شعار زشت منع ورود سگ و سیاه پوست به اماکن عمومی دولت خود را تثبیت کردند.

وی افزود: پس از قتل زجرآور و دردناک یک سیاه پوست ۴۶ساله آمریکایی، بی سابقه ترین اعتراضات مردمی در نیم قرن اخیر در آمریکا شکل گرفت.

ابر قدرت رسانه ای غرب بعد از قتل سیاه پوست آمریکایی سعی در لاپوشانی و بزک کردن چهره منفور آمریکا دارد اما اکنون این قتل مظلومانه بیش از پیش پرده از چهره مدعی ترین، ثروتمندترین، بدهکارترین، خشن ترین، تزویرکارترین، وحشی ترین و منفورترین حکومت مدعی دموکراسی و حامی حقوق بشر برداشته است.

وی ادامه داد: زمانی که اوباما به ریاست جمهوری رسید برای فریب افکار عمومی به عدم تبعیض سیاه و سفید رضایت داد و این تبعیض تاریخی جزء فرهنگ عمومی آمریکا شده است.

رنجبر ماهانی با بیان اینکه در مهرماه ۹۶ در یک مدرسه و در آمریکا قلاده سگ را به گردن دانش آموز انداختند و او را تحقیر کردند، افزود: برخی تحلیل گران بر این باورند که این اعتراضات نشانه نفرت عمومی و جهانی از آمریکاست، حتی در کشورهای حیات خلوت آمریکا مانند کانادا و استرالیا نیز رخ می‌دهد.

امام جمعه ریگان اشاره داشت به سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام ره ، تصریح کرد: با تشکیل جهاد سازندگی رایحه خدمت جهادی در فضای کشور پیچید و پیام انقلاب به عمق روستاها و اقصی نقاط کشور ارسال شد.

خطیب جمعه ریگان بیان کرد: از تابستان ۵۷ تا تابستان ۷۸ یک دوره بیست ساله روستاهای ایران تبدیل به کارگاه بزرگ عمران و سازندگی شدند، میزان ساخت و ساز های راهگشای جهاد سازندگی در روستاها از راه، حمام، مدرسه، مسجد، کتابخانه، درمانگاه و ورزشگاه اگر امروزه بروزرسانی می شد گره گشای بسیاری از مشکلات ما در عرصه اقتصادی و اجتماعی بود.

رنجبر ماهانی عنوان کرد: جهادسازندگی که به فرمان امام ره تاسیس شد سرانجام در سال ۷۹ با یک تصمیم عجولانه و غیرکارشناسی در دولت اصلاحات علی رغم هشدارهای امام خامنه ای تبدیل به وزارتخانه شد و در سن ۲۱سالگی جوانمرگ شد.

وی تاکید کرد: جهادکشاورزی باید از تجربه گرانسنگی که در دل و جان جهادگران آن روز بود الگوگیری و الگوسازی نماید.

امام جمعه ریگان ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت دکتر رمضان عبدالله دبیر کل سابق جهاد اسلامی فلسطین، اظهار کرد: رمضان عبدالله جزو ستارگان آسمان مقاومت بود.

وی افزود: طراحی عملیات استشهادی و تربیت جوانان انقلابی و دلباخته امام خمینی و امام خامنه ای در فلسطین از کارهای رمضان عبدالله بوده است.

خطیب جمعه ریگان در خاتمه بیان کرد: رمضان عبدالله خار چشم آمریکا و صهیونیسم بود که برای ترور او ۵میلیون دلار جایزه تعیین کردند و رهبر عزیزمان در پیام تسلیتی فرمودند؛ جریان مقاومت عنصر بسیار صادق و ارزشمندی از دست داد.

انتهای پیام/