موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان از تخصیص ۴۵۰میلیارد ریال اعتبار جهت مهارریزگردها و گرد وغبار و اجرای طرح های نهالکاری در شهرستان ریگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل ،قبل از ظهر امروز و با حضور معاون عمرانی استاندار کرمان ، فرماندار و مسئولان شهرستان طرح نهالکاری در ۳۰۰هکتار از کانونهای بحران فرسایش بادی در دشت عباس اباد ریگان آغاز شد.

موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان در سفر خود به ریگان در گفت و گو با خبرنگار ما از تخصیص ۴۵۰میلیارد ریال اعتبار جهت مهارریزگردها وگردوغبار و اجرای طرح های نهالکاری در شهرستان ریگان خبر داد.

مجید امیرزاده نیز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان ریگان در معرض طوفان‌های شن و کانون‌های بحرانی قرارگرفته و هرساله صدمات جبران ناپذیری به مزارع و منازل مسکونی وارد می‌کند، درسال ۹۸ با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، دو میلیارد و سیصد و هفتاد میلیون تومان اعتبار برای نهال کاری گونه‌های ریشه کهور ایرانی و قلمه اسکنبیل به مساحت ۳۰۰ هکتار و احداث تله رسوب به طول ۱۰۰ کیلومتر در منطقه دشت عباس آباد سردار و هزار و ۲۰۰ هکتار مدیریت هرز آب در دشت رستم آباد آغاز شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان تصریح کرد: از محل اعتبارات همین صندوق، با تخصیص یک میلیارد و هشتصد و هفتاد میلیون تومان، طرح نهال کاری گونه‌های ذکر شده به مساحت ۲۴۰ هکتار و احداث تله رسوب گیر به طول ۲۲۰ کیلومتر نیز در منطقه دهشدوست در حال اجراست.

امیرزاده با اعلام اینکه متولی و پیگیری و نظارت این پروژه‌ها اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان می باشد، ابراز امیدواری کرد و افزود: امیدداریم اقداماتی که منابع طبیعی به منظور بیابان زدایی انجام می‌دهد، بتواند سبب ایجاد پوشش گیاهی بهتر در منطقه شود.

انتهای پیام/