حجت الاسلام احمد مروی گفت: تشییع پیکرکم نظیر حاج قاسم خط بطلانی بود بر همه تبلیغات مسمومی که سالها دشمنان خارجی و داخلی بر آن می دمیدند و به واقع سند بیداری جریان مقاومت و جهان اسلام بود.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، صبح امروز حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در مراسم گردهمایی تقریب مذاهب و روحانیون گفت: هر سرزمین، مکان و یا هر شهری به جهاتی قداست پیدا می کند و ملجا، مرجع و ارزشمند می شود.

وی ادامه داد: قداست مدینه النبی بخاطر پیامبر عظیم الشان اسلام و قبله دلهای همه مسلمانان عالم است نام مدینه سرشار از معنویت، قداست، پاکیزگی، انسانیت، تعالی و کمال است از طرفی کربلا قداست دارد به خاطر خونهای پاکی که در عاشورا ریخته شده و قبله عاشقان می شود چون مدفن امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام احمد مروی عنوان کرد: مشهد مقدس هم بخاطر حضور پاره تن پیغمبر علی ابن موسی رضا(ع) مقدس است و اکنون کرمان هم شهری مقدس،قبله عاشقان و آزادگان شده است آن هم بخاطر مدفن یک سرباز سرافراز، یک عارف، مجاهد، عاشق و خدمتگزار ارزشمندتر شد.
تولیت آستان قدس رضوی  با بیان این که کرمان هم شهری زیارتی شد، اظهار کرد: شهر کرمان به برکت مزار نورانی حاج قاسم دارالشفا شده است آن هم به معنای شفای دل از وسوسه های شیطانی، منیت ها، خودخواهی ها و وابستگی به دنیا است.
وی تاکید کرد: انسان از وصف شهید سلیمانی این مرد الهی عاجز است، تشییع پیکر او سند بیداری جریان مقاومت و جهان اسلام بود.

حجت الاسلام احمد مروی تاکید کرد: تبلیغات مسموم دشمن بر علیه حضور حاج قاسم در جبهه مقاومت بود تا حتی برخی در داخل هم عنوان می کردند که این حضور خواست ملت ایران نیست اما  تشییع پیکر کم نظیر حاج قاسم خط بطلانی بود بر همه تبلیغات مسمومی که سالها دشمنان خارجی و داخلی بر آن می دمیدند، میلیون ها انسان از اقشار مختلف به میدان آمدند و اشک ریختند و بر دشمنان و قاتلینش لعن و نفرین فرستادند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: حاج قاسم نماد یک جریان خاص نبود بلکه نماد امت و ملت بود که تشییع پیکرش این را عینیت بخشید که او نماد امت اسلام است، او سیدالشهدای امت اسلامی و نماد وحدت اسلامی است.

وی با تاکید بر این که حاج قاسم در درون یک مرز گنجانده نمی شود، گفت:شهید سلیمانی متعلق به یک مذهب خاص و جریان  خاص نبود بلکه متعلق به جهان مظلومین و نماد وحدت اسلام بود.

حجت الاسلام احمد مروی عنوان کرد: اسماعیل هنیه در تشییع پیکر حاج قاسم گفت این فرمانده شهید همه زندگی خود را در حمایت از فلسطین به سر برد و من او را شهید قدس می دانم.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: حاج قاسم خودش را در چارچوب یک‌جغرافیای محدود زندانی نکرد لذا می بینیم در عزای حاج قاسم همه ایران، فلسطین، یمن، لبنان، عراق، سوریه ، همه جریان مقاومت و همه انسانهای مظلوم می گریند او در عمل و گفتار به وحدت اعتقاد داشت و با همه وجود و در همه صحنه های مختلف درک کرده بود که ما فقط در سایه وحدت می توانیم دشمنان اسلام و بشریت را از بین ببریم.

وی ادامه داد: طبق بیانات رهبر انقلاب حاج قاسم یک فرد و یک فرمانده و تئوریسین و رزمنده نبود او یک مکتب بو، یعنی دارای ابعاد وجودی گوناگونی بود همه فضیلتها جمع شد و از درونش حاج قاسم متولد شده بود.

حجت الاسلام احمد مروی با اشاره به این که اگر فقط به بعد نظامی حاج قاسم نگاه کنیم و او را تعریف کنیم به او جفا کردیم، توضیح داد: رمز موفقیت او اخلاص و خود را ندیدن بود، حاج قاسم تیم رسانه ای نداشت خبرنگار و عکاس به همراه خودش نداشت خودش بود و جمعی از افراد فداکار که در کنارش شهید شدند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: شهید سلیمانی یک تئوریسین نظامی بود با استعدادی مثال زدنی اما وقتی ولی فقیه نظری را اعلام می کردند حاج قاسم بدون تردید می پذیرفت، او صاحب اندیشه و طرح بود اما حقیقتا ولایت پذیر بود.

وی گفت: رهبرانقلاب هم با دیدن حاج قاسم چهره شان باز می شد و مانند فرزندی عزیز او را در آغوش می گرفتند، این رفتار رهبر معظم انقلاب را در مورد هیچکس و هیچ مقام دیگری ندیدم.

حجت الاسلام احمد مروی با اشاره به این که حاج قاسم کاملا سیاسی بود اما جناحی و حزبی نبود، توضیح داد: هیچکس نمی تواند سندی ارائه دهد که او وابسته به جریان خاصی باشد او تنها وابسته به انقلاب و نظام بود، تمام ویژگی هایش را رنگ خدایی داده بود و به هیچکس وابسته و وامدار نبود.

تولیت آستان قدس رضوی تشییع پیکر حاج قاسم رنگین کمانی از همه اقشار و اصناف مردم دانشت و بیان کرد: نه فقط مردم ایران بلکه همه آزاد مردان جهان در تشییع او حضور پیدا کردند.

وی با تاکید بر این که افرادی چون زاهدی داماد شاه پهلوی که نه ربطی به دین داشت و نه انقلاب اما از حاج قاسم تجلیل می کرد، عنوان کرد: جذب حداکثری از ویژگی های حاج قاسم بود کسی که شجاعانه سینه اش را سپر بلای دین کرده بود در برابر دشمنان اما رفتارش را در برابر فرزندان شهدا به گونه ای دیگر می دیدیم.

حجت الاسلام احمد مروی تشریح کرد: کمترین آثار نرمش و ترس در میدان نبرد در وجودش نبود اما در برابر مردم بسیار مهربان و متواضع بود، ناهنجاری ها حاج قاسم را می آزرد ولی این آزرده شدن موجب نمی شد با آنها پرخاش کند و سخنی نمی گفت که کسی از خط اصیل اسلام منحرف شود.
انتهای پیام/