سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به قرار گرفتن استان کرمان در آستانه هشدار گفت: تعداد زیادی از شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی و قرمز قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، مهدی شفیعی با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان آستانه هشدار قرار دارد و این مسئله به این معنا است که در استان کرمان شهرستان سفید و سبز نداریم، تعداد شهرستان‌های زرد کم بوده و عمده شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز بسیار پرخطر و نارنجی پرخطر قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه شرایط انتقال ویروس کرونا در محیط خارج از منزل بسیار فراهم بوده و زنجیره انتقال بیماری در سطح استان کرمان به شدت برقرار است ادامه داد: شهر کرمان و تعداد زیادی از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان کرمان تا ظهر روز گذشته بیان کرد: تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۳۶۵ نفر است.

وی با عنوان اینکه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۷۸ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۳۷ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۱۰۰ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم ۱۰ نفر و حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۴۰ نفر است ادامه داد: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان کرمان از ابتدا ۲ هزار و ۹۸۲ مورد است.

شفیعی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید فاصله‌گذاری فیزیکی به شکل جدی در دستورکار ادارات و دستگاه‌ها استان قرار گیرد افزود: به همین منظور واحدهای بازرسی و گشت‌های ویژه‌ای تشکیل شده که به شدت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی و ادارات و سازمان‌ها را بررسی کرده و در جایی که این دستورالعمل‌ها رعایت نشود به آنها به شدت برخورد خواهد کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه استفاده از ماسک در خارج از فضای منزل به صورت جدی مد نظر قرار گیرد ادامه داد: شست‌وشوی دست‌ها در این روزها به شدت مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه مواردی که به شکل خانوادگی درگیر کرونا می‌شوند عمدتا بعد از حضور در مراسم عروسی است گفت: تعطیلی تالارهای عروسی را در دوره کوتاهی داشتیم اما مردم برای برگزاری مراسم خود به منازل مسکونی، خانه باغ‌ها و فضاهای شخصی و دور از چشم ناظرین رفتند که خطر شیوع ویروس کرونا را چند برابر می‌کرد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : تسنیم