مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با اعلام ۱۹ مورد جدید ابتلای به کروناویروس، تعداد افراد مبتلا به این بیماری در سطح استان کرمان به ۱۱۶ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل، مهدی شفیعی اظهار داشت: با اعلام ۱۹ مورد جدید ابتلای به کروناویروس، تعداد افراد مبتلا به این بیماری در سطح استان کرمان به ۱۱۶ نفر رسید.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان عنوان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ مورد با بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که ۴۹ مورد شک به ویروس کرونا داده شد که از این تعداد تست ۱۹ نفر مثبت شد که از نظر جنسیتی ۱۰ مرد و ۹ خانم هستند.

وی اضافه کرد: از این موارد جدید، ۱۵ مورد آن مربوط به دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان که عمده آنها در شهر کرمان هستند و دو مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، یک مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی سیرجان و یک مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان است.

شفیعی تصریح کرد: میانگین سنی مبتلایان جدید بالای ۶۷ سال سن است که از موارد جدید تست دو نفر از پرسنل درمانی نیز مثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه نفر در بخش آی سی یو بیمارستان‌ها بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر با حال خوب ترخیص شده‌اند.

شفیعی ابراز داشت: از ابتدای اپیدمی کووید ۱۹ تاکنون یک هزار و ۱۳۴ مورد با عنوان بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که ۶۲۱ مورد شک به کرونا داده شد که از مجموع تست‌هایی که افراد گرفته شد با احتساب موارد سرپایی(کادر درمان) که ۶۹۷ مورد بود، ۱۱۶ مورد آن مثبت اعلام شده است.

انتهای پیام/