رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش کرمان گفت: آموزش حضوری در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان تا اطلاع ثانوی تعطیل است و آموزش به صورت مجازی و توزیع بسته‌های یادگیری دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، مهران باهری، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، آموزش حضوری در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان تا اطلاع ثانوی تعطیل است و آموزش به صورت مجازی و توزیع بسته‌های یادگیری دنبال می‌شود.

او افزود: براساس اعلام ستاد ملی مدیریت کرونا مدارس در شهر‌های وضعیت قرمز تعطیل هستند؛ اما باید آموزش در این شهر‌ها از طریق آموزش مجازی و توزیع بسته‌های یادگیری دنبال شود.

باهری با تاکید بر اینکه مدیران مدارس موظف به پیگیری آموزش در زمان تعطیلی مدرسه در شهر‌های قرمز هستند، بیان کرد: الزامی به حضور کادر اداری در مدارس مناطق قرمز نیست؛ اما حضور کارکنانی که وظیفه حفاظت فیزیکی، تاسیسات و سامانه‌های الکترونیکی مدارس برعهده آن ها هست در مدرسه الزامی است.

او با بیان اینکه وضعیت زرد، نارنجی و قرمز از نظر فراگیری و شیوع ویروس کووید ۱۹ بر اساس ضوابط مصوب ستاد ملی مدیریت کرونا به صورت هفتگی از سوی وزارت بهداشت برای هر یک از شهر‌ها اعلام می‌شود، بیان داشت: ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان اطلاعات لازم در خصوص وضعیت زرد، نارنجی و قرمز منطقه یا شهرستان را از فرمانداری، بخشداری و یا مراکز بهداشت کسب کنند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان افزود: خدمات اداری در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان با حضور حداکثر یک سوم کارکنان ارائه می‌شود.

او تصریح کرد: درب مدارس شهرستان‌های زرد باز و حضور کادر اداری در مدرسه ضروری است و خدمات اداری در ادارات آموزش و پرورش این شهرستان‌ها با حضور دو سوم کارکنان انجام می‌شود.

باهری گفت: حضور کادر اداری مدرسه در مدارس مناطق و شهرستان‌های نارنجی ضروری است و خدمات اداری در ادارات آموزش و پرورش نیز با حضور ۵۰ درصد کارکنان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/