دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان گفت:اقدامات تعرض کنندگان به کامیون داران که موجب ناامنی اقتصادی را فراهم می نمایند همانند اعمالی است که عناصر تکفیری در ۳۱ شهریور در اهواز انجام دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیار نخل؛دادخدا سالاری اظهار داشت: قانون گذار در ماده ۲۸۶قانون مجازات اسلامی هرگونه اقدامی که موجب اخلال در نظم عمومی کشور گردد را به عنوان محاربه و افساد فی الارض جرم انگاری نموده است.

این مقام قضائی خاطرنشان ساخت:افراد فریب خورده یا معاندی که با قصد اخلال در تامین مایحتاج عمومی مردم اقدام به  سنگ پراکنی وتخریب کامیون های حامل لوازم ضروری مردم می نمایند و از این طریق نظم و امنیت جامعه را برهم می زنند،اقدامات آنان در قالب وعنوان حد محاربه و از این حیث به عنوان مفسد فی الارض شناخته می شوند.
سالاری بیان کرد:در صورتی که اقدامات این فریب خوردگان در شمول محاربه قرار نگیرد طبق ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی باب تعزیرات،از جهت اقدام علیه امنیت داخلی کشور به ۲ تا ۵ سال حبس و از باب اخلال در نظم طبق ماده ۶۱۸ به ۳ ماه تا یک سال و ۷۴ ضربه شلاق و من باب تخریب اموال طبق ماده ۶۷۷ به شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند گردید.
دادستان کرمان با اشاره به اینکه این استان  به عنوان پهناورترین استان کشور به عنوان شاهراه اصلی شمال ومرکز به جنوب و از طرفی به عنوان شاهراه شرق به غرب کشور محسوب می گردد و روزانه صدها کامیون در مسیرهای ترانزیتی استان در حال تردد می باشند،الحمدالله امنیت مطلوب و عالی از این حیث در کرمان حکمفرماست .
این مقام قضائی با تاکید براینکه کوچکترین دغدغه امنیتی در زمینه ناوگان حمل ونقل در استان وجود ندارد،افزود:طبق گزارشات نهاد های امنتیتی و انتظامی ترددهای روزانه در محورهای مواصلاتی  استان با امنیت کامل در حال انجام است.
تعدادی از اخلال گران ناوگان حمل ونقل در کرمان بازداشت شدند
دادستان کرمان اعلام کرد:تعدادی افراد قلیل و فریب خورده ای که تحت تاثیر القائات معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرتکب چند مورد سنگ پراکنی و تخریب و اخلال جزئی شده بودند با اقدامات سریع و به موقع پلیس و دستگاه های امنیتی دستگیر و پرونده آنان در حال تحقیقات تکمیلی در مراجع قضائی می باشد.
سالاری تصریح کرد:عمل این افراد قلیل که از طریق اخلال در ناوگان حمل ونقل کشور موجب ناامنی اقتصادی و اخلال در تامین مایحتاج ضروری مردم را فراهم می نمایند همانند اعمالی است که عناصر تکفیری در ۳۱ شهریور در اهواز انجام دادند و هدف هر دوی این جماعت ایجاد ناامنی در کشور است.
دادستان کرمان گفت:علیرغم فراخوان های گسترده عناصر بیگانه و استکبار جهانی، قشر زحمت کش و نجیب کامیون داران و رانندگان استان به فراخوان های دشمنان این کشور ترتیب اثر نداده و در جهت عمران و آبادانی کشور مشغول فعالیت و انجام وظیفه در قبال هم میهنان کشور می باشند.
سالاری در پایان تاکید کرد:ضرورت دارد متولیان امر و دستگاه های ذیربط اقدامات مقتضی در جهت تامین نیازهای ضروری کامیونداران از جمله تامین لاستیک و لوازم یدکی را انجام داده تا خدمت رسانی این قشر زحمت کش و نجیب دچار نقص نشود.
انتهای پیام/