رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه دشمن تمام ظرفیت رسانه‌ای خود را به‌کار گرفته تا مردم را دچار تردید کند و فضای جامعه را ناسالم جلوه دهد گفت: باید با زمینه‌سازی مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح توطئه دشمن را خنثی کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، یدالله موحد صبح امروز در نشست هم‌اندیشی پیشگیری از جرایم انتخاباتی با تبریک ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت یاد امام(ره) اظهار داشت: در آستانه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات مجلس یک رویداد مهم و حساس در کشور است گفت: رسانه‌ها در رقم زدن این رویداد نقش مهمی به عهده دارند که امیدواریم در چارچوب ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی، اجتماعی و سیاسی برای همگان است افزود: رسانه‌ها وظایفی دارند که یک بعد آن ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در بین آحاد مردم است.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات جز از طریق مشارکت مسئولانه رسانه‌ها موثر نیست گفت: رسانه‌های جمعی می‌دانند که دشمنان ملت ایران حداکثر توان و ظرفیت رسانه‌ای خود را به‌کار گرفته‌اند تا با انتشار اخبار جعلی و ساختگی افکار عمومی مردم را به اغتشاش کشانده و منحرف کنند تا اعتماد عمومی مردم به اقتدار نظام کاهش پیدا کند.

موحد با بیان اینکه رسانه‌ها باید در مقابل این توطئه دشمن مسئولانه عمل کرده و مردم را آگاه کنند که شرکت در انتخابات تاثیر بزرگی در سرنوشت خودشان داشته و دارد افزود: رسانه‌ها توجه داشته باشند که قانون باید محور فعالیت‌های آنها در انتخابات باشد.

وی با اشاره به اینکه قانون‌مداری به سالم برگزار شدن انتخابات کمک می‌کند گفت: هرگونه فعالیت‌های انتخاباتی باید برابر قانون باشد و رسانه‌ها با آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به‌موقع از بایدها و نبایدهای انتخابات از جرایم انتخاباتی پیشگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با عنوان اینکه شاخص‌های یک انتخاب مناسب و نماینده کارآمد را برای مردم بگویید تا مجلسی پاسدار خون شهدا، منافع ملت و حافظ ارزش‌ها تشکیل شود افزود: از افراط و تفریط در تبلیغات انتخاباتی باید دوری شود و اخلاق‌محور در انتخابات کار کنید.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید به آموزش، رشد و آگاهی عمومی در زمینه انتخابات اهتمام ورزیده و زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کنند ادامه داد: انتظار می‌رود اصحاب رسانه مانند دوره‌های گذشته ادبیاتی صادقانه، وحدت‌بخش و امیدوارکننده را استفاده کنند.

موحد با بیان اینکه در مقطعی تاریخی هستیم که جریان انتخابات آن را خلق می‌کند و باید هوشیارانه نسبت به توطئه دشمنان عمل کنیم و زمینه سوءاستفاده از دشمن را بگیریم افزود: رقابت سالم در انتخابات بسیار اهمیت دارد که این مهم در گرو فعالیت‌های سالم رسانه‌های جمعی است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید از انتشار مطالب نادرست درباره افراد حقیقی و حقوقی خودداری کنند گفت: بعضی از داوطلبان با وعده‌های غیرقابل اجرا و واهی قصد جلب آرای مردم را دارند که نباید در دام آنها گرفتار شویم و تبلیغ این کاندیداها جفای در حق مردم و منافع ملی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با عنوان اینکه تشدید یا تقویت اختلافات قومی و قبیله‌ای و تحریک تعصبات مذهبی مردم از جرایم انتخاباتی است افزود: فضای نقد منصفانه را در رسانه فراهم کنید تا از بداخلاقی انتخاباتی پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن تمام ظرفیت رسانه‌ای خود را به‌کار گرفته تا مردم را دچار تردید کند و فضای جامعه را ناسالم جلوه دهد گفت: باید با زمینه‌سازی مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح توطئه دشمن را خنثی کرد.

موحد با تاکید بر اینکه رسانه‌ها هر خبری که به دستشان می‌رسد را نباید منتشر کنند و باید به منبع خبر دقت شود افزود: باید از انتشار اخبار غیررسمی با جدیت خودداری شود.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات عمل کردن به وظیفه دینی و شرعی است گفت: ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای روز سکوت انتخابات است که در این روز هرگونه تبلیغات ممنوع است و رسانه‌ها روز سکوت انتخاباتی را کاملا جدی بگیرند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان گفت: حرمت اشخاص، حیثیت داوطلبین و بستگان آنها در تبلیغات بسیار اهمیت دارد و نباید خدشه‌دار شود.

در این جلسه دادخدا سالاری دادستان کرمان نیز با تبریک فرارسیدن دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: امنیت رسانه‌ای یکی از اضلاع امنیت است و از رسانه‌های استان کرمان به‌دلیل ایجاد امنیت روانی در سطح جامعه بسیار سپاسگزارم.

دادستان کرمان با بیان اینکه عدم ارتکاب جرم توسط رسانه‌های استان کرمان امنیت روانی برای مردم ایجاد می‌کند گفت: مطبوعات استان کرمان همکاری خوبی با دستگاه قضائی داشته و همیشه در مسیر عدم ارتکاب جرم و بزه حرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/