شهرستان ریگان واقع در شرق پهناورترین استان کشور مدت بسیار زیادی است که درگیر ریزگردها و طوفان شن می باشد و این مسئله سبب شده تا زندگی برای مردم بسیار سخت شود .

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،شهرستان ریگان واقع در شرق پهناورترین استان کشور مدت بسیار زیادی است که درگیر ریزگردها و طوفان شن می باشد و این مسئله سبب شده تا زندگی برای مردم  بسیار سخت شود و موجب مشکلات تنفسی و مراجعه افراد به مراکز درمانی شود .

بر اساس گفته مسئولین استان کرمان پس از خوزستان دومین استان ریزگردی کشور است که همواره با طوفان شن و ریزگردها دست و پنجه نرم می کند بنابراین با وجود این سختی ها مردم نیازمند همت بلند مسئولین در نهادها و ارگان های مرتبط برای مقابله با این ریزگردها هستند ؛ درست است که کارهایی تا کنون صورت گرفته اما در این وضعیت بحرانی نیازمند کار جهادی و انقلابی برای مبارزه با این ریزگردها هستیم.

امین باقری فرماندار شهرستان ریگان  در رابطه با وضعیت طوفان شن و وجود ریزگردها در این شهرستان اظهار داشت : شهرستان ریگان از روز گذشته با موضوع طوفان شن و گرد و غبار مواجه شده است و میزان آلایندگی امروز صبح به ۲۰ برابر حد مجاز رسید .

وی گفت : با این وجود شرایط بسیار خطرناک بود ولی اکنون از میزان آلایندگی کم شده است ولی پیش بینی می شود که از ساعت ۱۰ صبح شدت ریزگردها افزایش پیدا کند .

فرماندار شهرستان ریگان خاطر نشان کرد : به دلیل وضعیت موجود امروز کلیه مقاطع تحصیلی مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند ولی ادارات باز هستند.

باقری توضیح داد : طبق آخرین گزارشات ۱۹ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و راه ارتباطی حدود ۲۹ روستا مسدود شده است و در تلاش برای باز کردن این مسیرها هستیم .

وی افزود : در این شرایط توصیه می شود افرادی که دارای بیماری قلبی و تنفسی هستند و نیز افراد مسن و کودکان از منازل خود خارج نشوند .

فرماندار شهرستان ریگان گفت : محور ترانزیتی ریگان به چابهار –بم –کرمان همچنان با وجود کاهش دید باز هستند ولی اگر شرایط بحرانی تر شود احتمال مسدود شدن محور ترانزیتی وجود دارد  .

انتهای پیام/