سردار رحیمی با اعلام اینکه «حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست، گفت: باید ضمن ولایت پذیری، در انتخابات اخیر مشارکت فعال داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار عبدالحسین رحیمی، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان یکی از دوستان صمیمی «حاج قاسم» است که از زمان جنگ تحمیلی تا قبل از شهادتِ سردار دل‌ها افتخار همراهی با وی را داشته است.

او متولد ۱۳۳۷ است و از سن ۲۳ سالگی در دوران دفاع مقدس همراه و همگام با «حاج قاسم» نقش آفرینی کرده است.

سردار عبدالحسین رحیمی در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان به بیان گزارشی از نقش «حاج قاسم» در افتخارات ۸ سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: آشنایی من با«حاج قاسم» به سال ۱۳۶۰ بر می‌گردد، آن زمان اولین گردان به صورت منظم از استان کرمان برای دفاع از میهن به خوزستان اعزام شده بود که من جانشین گردان بودم و در عملیات کرخه آماده اجرای عملیات شدیم.

«حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست

او افزود : آن زمان، «سردار سلیمانی» در پادگان قدس به عنوان یک مربی زُبده، مشغول انجام وظیفه بود و نیرو‌های بسیجی، پاسدار و دیگر کسانی که به جبهه اعزام می‌شدند، را آموزش می‌داد.

نخستین مجروحیت حاج قاسم در عملیات کرخه

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان تصریح کرد: «حاج قاسم» در اولین حضورش، یعنی ۵ مرداد ۱۳۶۰، از ناحیه بازو زخمی شد و با وجود این مجروحیت، حس مسئولیت پذیریش نگذاشت که محیط را ترک کند، بلکه ماند.

او با اعلام اینکه در عملیات بعدی بچه‌های کرمان خودشان را پیدا کردند، بیان کرد: عملیات بعدی طریق القدس بود که برای آزادی بستان صورت می‌گرفت.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان گفت: با دو گردان به سمت اهواز حرکت کردیم و از اینجا صمیمت ما با «حاج قاسم»بیشتر شد.

دومین مجروحیت حاج قاسم در عملیات فتح المبین

سردار رحیمی با اشاره به اینکه عملیات بعدی، عملیات سرنوشت ساز فتح المبین بود، افزود: «حاج قاسم» در این عملیات که مسئولیت دو گردان را بر عهده داشت، در حین اجرای عملیات، همون ابتدای کار، مورد اصابت خمپاره قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

او تصریح کرد: این مرد بزرگ با اینکه مجروح و حالش وخیم بود، تا زمانی که مسئولیت را بر عهده شهید ایرانمنش (حمید چریک) نگذاشت، اجازه نداد به عقب منتقلش کنند و این مسئولیت پذیری وی را می‌رساند.

نخستین آشنایی حاج قاسم و شهید حسن باقری

میان افراد شاخص و نخبگان سال‌های انقلاب و دفاع مقدس، شخصیت شهید حسن باقری (غلام‌حسین افشردی) به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین این افراد مطرح بوده است.

«حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست

این شهید والامقام که در سن ۲۴ سالگی وارد عرصه جنگ شد، تنها ظرف مدت ۲ سال توانست به استراتژیست بزرگ جنگ تبدیل شده و واحد اطلاعات رزمی در سپاه و جنگ را پایه‌گذاری کند. توانمندی «شهید باقری» تا جایی بود که به او لقب نابغه دفاع را داده‌اند.

این یادگار دوران دفاع مقدس به نخستین آشنایی «سردار سلیمانی» با شهید «حسن باقری» اشاره کرد و گفت: «شهید سلیمانی» هر زمان که مجروح می‌شد، به محضی که به هوش می‌آمد یا بهتر می‌شد، بلافاصله به جبهه بر می‌گشت و اکنون عملیات تمام شده بود، اکثر نیرو‌ها به کرمان آمده بودند، اما وی به جبهه برگشت، شاید اولین آشنایی وی با «شهید حسن باقری» آن زمان بود که رقم خورد.

سردار رحیمی افزود: آنجا «شهید حسن باقری» از وی می‌پرسد، اینجا چکار آمده ای، وی می‌گوید، آمده ام که بمانم، «شهید حسن باقری» می‌گوید می‌خواهی چه کنی، وی می‌گوید هر کاری باشد، انجام می‌دهم، «شهید حسن باقری» می‌بیند وی آدم مصممی است و با عزم جزم و با وجود مجروحیت همچنان پای کار است، پس، این گونه بود که «حاج قاسم» را کشف کرد و وی را به خط ثارالله (خطی که خیلی درگیری در آن بود) فرستاد و آنجا معاون خط شد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان گفت: در نهایت، «شهید حسن باقری» به «حاج قاسم» مأموریت داد، از مناطق کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان (جنوب شرق کشور) تیپی را برای عملیات آینده (فتح المبین) تشکیل دهد.

تلاش برای تشکیل تیپ ثارالله

او با اعلام اینکه در حالت عادی برای تشکیل یک تیپ، احتیاج به زمان، نیرو، امکانات، مدیر، تجهیزات، سلاح، مهمات و … است، این در حالیست که تنها ۴۵ روز فرصت بود، تصریح کرد: «سردار سلیمانی»، به کرمان آمد، بلافاصله با حدود ۱۰ نفری جلسه گذاشت و در آن نشست، مسئولیت‌ها مشخص شد و تیپ پایه گذاری شد.

این یادگار دوران ۸ سال دفاع مقدس افزود: «حاج قاسم» با توجه به اینکه قبلا در خط ثارالله فعالیت کرده بود، نام این تیپ را ثارالله گذاشت، فونداسیون تیپ را پی ریزی کرد، تک تک افراد را از روی شناخت در مسئولیت‌های مختلف گماشت، و روی کوچکترین عملکرد افراد تسلط داشت.

«حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست

فرایند جالب حضور «حاج قاسم» و مأموریتش برای آزادی قدس

سردار رحیمی بیان کرد: چیز جالبی که در فرایند حضور «حاج قاسم» می‌توان دید، این است، وی در پادگان قدس حضور یافت، سپس در قالب تیپ وارد عملیات شد و زیر امر قرارگاه قدس عملیات انجام داد، بعد از جنگ نیز به نیروی قدس رفت، بعد از آن هم مأموریتش آزادسازی قدس شد، این یک فرایند خوش یمنی است که امیدواریم روزی به آزادی قدس نیز ختم شود.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان گفت: بدون امکانات و دست خالی با ۴ گردان برای انجام عملیات راهی اهواز شدیم، در حقیقت ما پیش قراول برای کار بودیم، مأموریت بسیار سنگینی به ما دادند، ما می‌بایست ۲۰ کیلومتر راه پیمایی کنیم، تا به توپخانه دشمن برسیم و آن را منهدم کنیم که در نهایت این کار به خوبی انجام شد.

سومین مجروحیت حاج قاسم در عملیات فتح المبین

او بیان کرد: آخر‌های عملیات (فتح المبین) که عراقی‌ها در تنگه ابوغریب در حال فرار بودند، ماشین «حاج قاسم»روی مین رفت و وی برای سومین بار مجروح شد.

این یادگار دوران ۸ سال دفاع مقدس با اعلام اینکه تیپ ثارالله اولین عملیات موفقش را انجام داد، گفت: عملیات بعدی، آزادسازی خرمشهر (بیت المقدس) بود، که تیپ ثارالله کار بزرگی را انجام داد و این در دوران دفاع مقدس تداوم داشت.

«حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست

سردار رحیمی افزود: علی رغم اینکه در عملیات بیت المقدس (عملیات آزادسازی خرمشهر)، جناح راست و چپ ما نیامدند، ما توانستیم اهدافمان را بگیریم.

بی تابی‌های حاج قاسم پس از جنگ در فراق یاران

این یادگار دوران دفاع مقدس به بی تابی‌های «حاج قاسم» پس از جنگ در فراق یاران اشاره کرد و بیان داشت: در خاطرات حاج قاسم می‌بینیم، وقتی صحبت از فرماندهان شهید می‌شد، با چه آه و سوزی از آن‌ها سخن می‌گفت، گریه می‌کرد و حسرت می‌خورد، وقتی از او می‌پرسند چرا اینقدر متأثر می‌شوید، می‌گوید: این فرمانده توان یک گردان را داشت.

او یکی از رموز موفقیت تیپ ثارالله در طول دوران دفاع مقدس را تسلط فرمانده بر همه مجموعه عنوان کرد و بیان داشت: همین تسلط و اشراف کامل و داشتن نیرو‌های زحمت کش سبب شد این تیپ در دوران دفاع مقدس بدرخشد.

او تصریح کرد: از اینجا به بعد تا آخر جنگ ما با «حاج قاسم» بودیم، در حقیقت، بچه‌های کرمان و جنوب شرق حماسه‌ها آفریدند، هم بهترین نیرو‌ها و هم بهترین فرماندهان از این نیرو‌ها بیرون آمد.

«حاج قاسم» و پیاده کردن فرهنگ عاشورا  در دفاع مقدس

سردار رحیمی بیان کرد: «حاج قاسم» همیشه اذعان داشت، ما هرچه داریم از دفاع مقدس داریم و آموخته‌های ما در بحث جبهه مقاومت، ذخائری بودند که به قول حضرت امام (ره) سبب شد تا انقلاب و مقاومت را از ایران به جا‌های دیگر صادر کنیم.

«حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان با اشاره به اینکه چیز کمی نیست که فرهنگ اسلام ناب محمدی و فرهنگ شیعه را صادر کرد، گفت: فرهنگ عاشورا را نیز ما به طور کامل در دفاع مقدس پیاده کردیم و همین الگوگیری از فرهنگ عاشورا باعث شد در مقاومت، شیعیان لبنان به خوبی آن را ارائه دهند.

سردار رحیمی با بیان اینکه «حاج قاسم» نشان داد با فرهنگ عاشورا می‌توان جبهه کفر و یزدیان را نابود کرد، افزود: امروز همه معترفند که فرهنگ مقاومت، همان فرهنگ عاشوراست و این فرهنگ توانسته با وجود خود که بر گرفته از اسلام ناب محمدی است، مقاومت را پیروز گرداند.

تلاش‌های «حاج قاسم» برای براندازی دشمنان در لبنان، سوریه و عراق

او به تلاش‌های «حاج قاسم» برای براندازی دشمنان در لبنان، سوریه و عراق اشاره کرد و بیان داشت: با وجودی که دشمنان خبیث ما مثل داعش می‌خواستند فرهنگ معاویه، یزید و نفاق را پیاده کنند به لطف خداوند و هوشیاری جهان اسلام، به ویژه «حاج قاسم» (که از همان ابتدا آن‌ها را شناخت و خارج از مرز‌های ما با آن‌ها درگیر شد) ریشه آن‌ها کنده شد.

سردار رحیمی تصریح کرد: علی رغم اینکه آن زمان خیلی‌ها موافق سیره و مشی «حاج قاسم» نبودند و مطرح می‌کردند که چرا ما باید به سوریه برویم، اما امروز عیان شد که اگر ما نمی‌رفتیم، دشمن داخل خانه ما می‌آمد.

«حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست

او به تاکتیک‌های جنگی اشاره کرد و گفت: ما در جنگ یک تاکتیک داریم، بدین ترتیب که، وقتی ما خط مقدم داریم و عراق نیز خط مقدم دارد، ما بخاطر اینکه خط مقدممان زود آسیب نبیند، جلوتر نیرو می‌فرستیم به نام سنگر کمین، یعنی جلوتر از خط مقدم نیرو‌هایی که هم دشمن را زیرنظر بگیرند و هم اگر خطری شد، ما را خبر کنند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان افزود: «حاج قاسم» این کار را با هوشیاری انجام داد، یعنی سنگر کمین ما را از ایران فراتر از کشور خودمان به عراق، سوریه و لبنان برد و آنجا با دشمن روبه رو شد و همان جا توانست دشمن را زمین گیر کند.

سردار رحیمی هوشیاری و ذکاوت این فرمانده قدرتمند و الهی را ستود و تصریح کرد:، چون نیت «حاج قاسم» خدایی بود، خداوند نیز کمکش می‌کرد.

این یادگار ۸ سال دفاع مقدس بیان کرد: «حاج قاسم» طی حدود ۴۰ سالی که به نظام خدمت کرد با تمام وجود کار کرد و از ویژگی هایش این بود همیشه در صحنه بود.

«حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست

سردار رحیمی گفت: «حاج قاسم» آن زمان تاریخ جنگ‌های پیغمبر و حضرت علی (ع) را می‌خواند و بر اساس فرهنگ پیامبر، ائمه اطهار و فرهنگ عاشورا عمل می‌کرد.

او افزود: این مرد بزرگ، مانند امام حسین که خود وسط میدان جنگ بود، از این فرهنگ الگوبرداری می‌کرد و عملیات که می‌شد، خودش را به خط مقدم می‌رساند، همراه و همگام با نیرو‌ها جلو می‌رفت، منطقه را از نزدیک می‌دید و عملیات را هدایت می‌کرد.

سردار رحیمی با اعلام اینکه همه این‌ها برگرفته از فرهنگ عاشورا و در کنارش هدایت امام بود، تصریح کرد: حضرت امام (ره) در همه عملیات‌ها پیام می‌داد و «حاج قاسم» این پیام را برای فرماندهان و نیرو‌ها می‌خواند و می‌گفت باید با توجه به حساسیت رهبری با تمام وجود مقاومت کنید.

حس مسئولیت پذیری «حاج قاسم» در عملیات ها

او به بیان خاطره‌ای از عملیات بیت المقدس پرداخت و بیان کرد: در عملیات بیت المقدس، ما که جلو رفتیم، تقریباً حالت محاصره بود، از دو طرف ما را می‌زدند، اینقدر وضع بحرانی بود، که قرار گاه دستور عقب نشینی داد، این در حالی بود که نیرو‌ها از کارون عبور کرده بودند و ما باید این دو لشکر را نگه می‌داشتیم که آن‌ها از کارون عبور کنند تا به اهدافشان برسند.

سردار رحیمی افزود: «حاج قاسم» هرگز به عقب بر نگشت، بلکه به قرارگاه گفت من اینجا می‌ایستم، شما نیرو‌های دیگری بفرستید تا بتوانیم این‌ها را بیشتر نگه داریم تا نیرو‌ها از عقب بالا بیایند و این احساس مسئولیت پذیری حاج قاسم را نشان می‌داد.

او با بیان اینکه «حاج قاسم» همیشه خدا را حاضر و ناظر بر اعمالش می‌دید و همه کارهایش را خدایی انجام می‌داد، تصریح کرد: این مرد بزرگ، سعی می‌کرد کار‌ها را به بهترین نحو ممکن انجام دهد و اینجاست که خدا هم کار‌های انسان را می‌بیند.

«حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست

خدا می خواست که «حاج قاسم» و لشکرش شناخته شوند

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان بیان کرد: دیدید با وجود کار‌های زیادی که «حاج قاسم» و لشکر ۴۱ ثارالله انجام دادند، اما بین مردم شناخته شده نبودند و در حقیقت، «حاج قاسم» نمی‌خواست خودش یا لشکرش جایی مطرح شود؛ اما خداوند می‌خواست تا طی سال‌های اخیر شناخته شوند و اینگونه نیز شد.

سردار رحیمی به سخنرانی «حاج قاسم» راجع به مالک اشتر و حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: «حاج قاسم» در یک سخنرانی راجع به مالک اشتر، آنچنان از مالک اشتر گفت و خطبه امام علی (ع) را در مورد مالک اشتر بیان کرد که من همان لحظه حس می‌کردم که وی مالک اشتر برای علی زمان خودش است.

او با اعلام اینکه «حاج قاسم» یک رابطه تنگاتنگ با رهبری داشت و با تمام وجود ذوب در ولایت بود، افزود: وی همیشه می‌گفت، من به خیلی از کشور‌ها رفته ام، خیلی از علما و بزرگان را دیده ام؛ اما بهتر از این مرد حکیم و بزرگ کسی نیست.

سردار رحیمی تصریح کرد: وقتی کارنامه حضرت آقا را مطالعه کنید، می‌بینید که وی یکی از فرماندهان جنگ است که همه مسئولیت‌ها از جمله ریاست جمهوری، شورای عالی دفاع و … را داشته است؛ لذا اگر حرفی می‌زند و چیزی می‌گوید با اشرافیت و تسلط کامل سخن می‌گوید و هیچ اشتباهی در آن نیست.

او بیان کرد: از الطاف بزرگ خداوند است که چنین رهبر فرزانه و حکیمی داریم، می‌بینیم دور تا دور ما فتنه است و تنها جایی که در امنیت است، کشور ماست که این هم از وجود با برکت نایب امام زمان هست.

«حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست

آنچه که «حاج قاسم» را محبوب قلوب ملت کرد!

سردار رحیمی خصوع، فروتنی، اخلاص، توکل، ولایتمداری، مردم داری و … را از ویژگی‌های مهم «سردار سلیمانی» بر شمرد و گفت: وی نمی‌خواست مطرح شود و در جنگ نیز علاوه بر جسارت، مدیریت و تدبیر نیز داشت و این‌ها بود که وی را محبوب قلوب ملت کرد.

این یادگار دوران ۸ سال دفاع مقدس افزود: سیدحسن نصرالله در خاطراتش می‌گوید، وقتی «حاج قاسم» مسئول نیروی قدس شد، پیش ما آمد و گفت، چه امکاناتی می‌خواهید و حس می‌کرد که ما در آینده با اسرائیل جنگ داریم و به این امکانات نیاز داریم.

نقش مهم و اصلی «حاج قاسم» در جنگ ۳۳ روزه

سردار رحیمی تصریح کرد: این شهید والامقام در جنگ ۳۳ روزه در کنار مقاومت قرار گرفت و بزرگترین ضربه را به پیکر رژیم شکست ناپذیر آن زمان زد و به لطف خداوند و عنایت اهل بیت پوزه اش را به زمین مالید و اقتدار شیعه را در همه جا به نمایش گذاشت که فرهنگ ولایت، فرهنگ امام علی و عاشورا این است و جالب‌تر از همه این هست که این مقاومت را به سوریه پیوند داد.

«حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست

او با بیان اینکه در اوج جنگ تحمیلی، سوریه از کشور‌هایی بود که خیلی به ما کمک کرد، بیان کرد: زمانی که آن‌ها نیز به کمک ما نیاز داشتند و در حقیقت تهدیدی را احساس می‌کردند که ما را نیز تهدید می‌کرد، «حاج قاسم» آنجا از مقاومت لبنان استفاده کرد و سوریه را نجات داد.

«حاج قاسم» و پیوند مقاومت لبنان، سوریه و عراق

سردار رحیمی گفت: در عراق نیز شاید ابتدا یک سری کدورت‌ها بود؛ اما زمانی که داعش به دروازه‌های بغداد رسید، خود سیدحسن نصرالله در خاطراتش معترف است، شب «حاج قاسم» به من زنگ زد، آن زمانی بود که آیت الله سیستانی حکم جهاد داده بود، وقتی وی حکم جهاد داد، جوانان بیرون ریختند که این جوانان احتیاج به آموزش داشتند، چون زبانشان عربی بود، «حاج قاسم» پیام داد که ۱۲۰ فرمانده می‌خواهم، ما باید سریع آن‌ها را آموزش دهیم که من همان شب ۷۰ نفر را فرستادم.

او افزود: این پیوند مقاومت لبنان، سوریه و عراق بدین نحو شکل گرفت و سبب شد این کشور‌ها نجات پیدا کنند که این فرهنگ را ایران القاء کرد.

سردار رحیمی تصریح کرد: امروز همه حتی عراقی‌ها معترفند، اگر مدیریت و هدایت حاج قاسم نبود، داعش بغداد را گرفته بود.

او بیان داشت: امروز اربعین را ببیند، چه کسی تصور می‌کرد، ما بتوانیم وارد خاک عراق شویم و اربعین را به این راحتی برگزار کنیم که این‌ها همه لطف خداوند و خلوص نیت این مرد بزرگ بود.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان گفت: وقتی حاج قاسم از لبنان، سوریه و عراق می‌آمد، خیلی دوست داشتیم از عملیات‌های آنجا بگوید؛ اما همیشه اولین صحبت هایش از اخلاقیات بود، در هر حال انسان درگیر گرفتاری‌ها و دنیا می‌شود.

توصیه‌های حاج قاسم در زمان انتخابات به همرزمانش

سردار رحیمی افزود: اگر نزدیک انتخابات بود، دلسوزانه ما را راهنمایی می‌کرد که هدفتان حفظ نظام و ولایت باشد، نگاهتان به دهان ولایت باشد، ببینید چه می‌گوید، آن مسیر را طی کنید.

«حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست

او تصریح کرد: حاج قاسم همیشه تأکید می‌کرد، ارزش شما خیلی زیاد است، خودتان را مفت خرج این و آن نکنید و در حقیقت، خط قرمزش نظام و ولایت بود.

سردار رحیمی بیان کرد: به قول حضرت آقا، وی یک انقلابی تمام عیار بود، در زمان حیات حضرت امام (ره) با تمام وجود، خط وی را در پیش گرفت و در این برهه نیز سرباز و فدایی حضرت آقا بود، با تمام وجود منویات، بیانات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری را به کار می‌بستند و در جبهه مقاومت با چشم خود می‌دیدم، تمام رهنمود‌ها را مو به مو رعایت می‌کرد.

او گفت: همانطور که می‌دانیم، خط مشی حضرت آقا، رهنمود‌هایی الهی و فتح بابی برای حل مشکلات است که تک تک، این‌ها را پیاده می‌کرد.

وظیفه ما در برهه حساس انتخابات

این رزمنده دیروز جبهه‌های حق علیه باطل گفت: ما باید این رفتار حاج قاسم را در پیروی از ولایت، الگوی خود قرار دهیم، امروز که انتخابات است، باید ببینم حضرت آقا، این قطب نمای جهان اسلام، ما را به کدام سمت هدایت می‌کند، اگر همین را بگیریم و با تمام وجود به آن بچسبیم، سعادتمند خواهیم بود.

سردار رحیمی افزود: باید با یک فکر و بصیرت کامل وظیفه شرعی خود را انجام دهیم تا در پیشگاه خداوند، شهدا و حاج قاسم که همه دوستش داریم، شرمنده نباشیم.

«حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست

او تصریح کرد: امروز باید خدا را شکر کنیم در جایی زندگی می‌کنیم که مثل یک نگینی می‌درخشد (ایران)، خودمان چشمه جوشان هستیم، پس خودمان، خودمان را گل آلود نکنیم.

سردار رحیمی بیان کرد: امروز اگر به سوریه نگاه کنیم، آن هم سوریه‌ای که مملکتش داغون است، می‌بینیم ۸۰ درصد مردم پای صندوق‌ها آمده اند و رأی داده اند و این در تصمیم گیری دشمن تأثیر می‌گذارد؛ اینکه مردم پای مملکتشان هستند.

این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: امروز اگر چه در کشور ما مشکلات و گرفتاری‌هایی هست؛ اما رأی ما موثر است، هر کاری کنیم اثرش را در آینده خواهیم دید و مشارکت اگر گسترده باشد، قطعاً وضعیت بهتر می‌شود.

سردار رحیمی تصریح کرد: پیامبران ما، ائمه ما، رهبران دینی و، ولی فقیه ما از پیش خود با ما حرف نمی‌زنند، بلکه تکلیف الهی بر عهده دارند و امیدواریم ما بتوانیم این رهنمود‌ها را با تمام وجود بپذیریم.

ولایت پذیری و با ولایت ماندن خواسته اصلی حاج قاسم از مردم

«حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست

او مهمترین خواسته «حاج قاسم» از مردم را ولایت پذیری و با ولایت ماندن دانست و  بیان داشت: این شهید والامقام در یکی از سخنرانی های خود تأکید کرده است: “برادران، رزمندگان، یادگاران جنگ؛ یکی از شئون عاقبت به خیری «نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب» است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری همین است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. ”

سردار رحیمی گفت: «حاج قاسم» وقتی اینجا برای دانشگاه درس می‌خواند، تدریس هم می‌کرد، یکی از مواردی که تدریس می‌کرد، وصیت نامه حضرت امام (ره) بود، وی وصیت نامه همه را خوانده بود، پیامبر، ائمه، علماء، لذا وقتی وصیت نامه خودش را می‌بینید، یک وصیت نامه کامل است، وصیت نامه اش الگو گرفته از مکتب اسلام و تشیع است.

ویژگی‌های یک انتخاب اصلح از نگاه رهبر معظم انقلاب

او افزود: «حاج قاسم» با تمام وجود حس و لمس کرد، رهبریِ حضرت آقا، یک رهبری بلامنازعی است، پس می‌خواهد این را به ما القاء کند که اگر می‌خواهید سعادتمند شوید، راه این است، حتی قسم می‌خورد، راه این است و امروز، در برهه انتخابات، خدا را شکر حضرت آقا زنده و حاضر است و می‌گوید یک نیروی انقلابی، یک نیروی جوان، یک نیروی مدیر، مدبر و کسی که در این زمان خودش را نشان داده و انتخابش را پس داده است، انتخاب کنید.

«حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست

سردار رحیمی، جوان بودن، انقلابی، متدین، خداترس و مردمدار بودن را از ویژگی‌های یک انتخاب اصلح برشمرد و تصریح کرد: اکنون حجت بر ما تمام است و امروز امام و ولی فقیه ما را راهنمایی کرد و راه را نشان داد، اگر بگوییم نمی‌دانیم دیگر خطا از ماست.

او به «حاج قاسم سلیمانی» اشاره کرد و بیان داشت: من مقاطعی به وی می‌گفتم بیا برای ریاست جمهوری ثبت نام کن؛ اما این شهید والامقام می‌گفت، من وظیفه دیگری دارم، وظیفه ام دفاع از کیان جمهوری اسلامی در داخل و خارج است و به این هم افتخار می‌کنم و دوست دارم در همین لباس به شهادت برسم و سرانجام به آرزویش نیز رسید.

خط مشی و راه «حاج قاسم» مشخص است

این یار دیرین «حاج قاسم» گفت: امروز خط مشی و راه این شهید والامقام مشخص است و مهم‌تر از همه اینکه، مکتب «حاج قاسم» چیز کمی نیست، اگر جوان بگوید من الگو ندارم، باید گفت، بفرمایید این الگو، رابطه اجتماعی، مردمداری، شجاعت، تدبیر، مدیریت، خلوص، برخورد با خانواده، حضور در رخداد‌های طبیعی مثل سیل و زلزله، همه و همه برای جوانان الگوست.

سردار رحیمی به مقایسه رفتار‌ها و کردار‌های «حاج قاسم» و ائمه معصومین به ویژه حضرت علی (ع) پرداخت و افزود: همانند برخورد حضرت علی (ع) با یتیمان، یتیم نوازی می‌کرد، خصوصا فرزندان و خانواده‌های شهدا را بسیار تکریم می‌کرد، تلاش می‌کرد در گرفتاری‌ها و مشکلات، همیشه همراه مردم باشد و همیشه برای رفع آن‌ها پیگیری می‌کرد و همین پیگیری‌ها سبب محبوبیتش می‌شد.

«حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست

او به مهمترین تأثیر «حاج قاسم» در زندگی شخصیش اشاره کرد و بیان داشت: اهواز که بودیم با هم زندگی می‌کردیم، بعد از جنگ، همسرم سرطان گرفت، با وجود همه مشغله و گرفتاری هایش، همیشه ارتباط می‌گرفت، حتی اولین باری که برای عمل جراحی می‌رفت، شخصاً حضور یافت و وی را از زیر قرآن رد کرد و همیشه به وی روحیه می‌داد.

«حاج قاسم» پرورش یافته فرهنگ غنی تشیع است

سردار رحیمی گفت: اگر چه دکتر‌ها گفته بودند، همسرم یک سال بیشتر زنده نیست، اما ۵ سال با امید زندگی کرد، با وجودی که «حاج قاسم» فرمانده بود و سرش شلوغ بود؛ اما همیشه زنگ می‌زد، احوال می‌گرفت و همسرم با هر بار تماسش جان می‌گرفت؛ حتی پس از فوت همسرم با وجود گرفتاریش، از اول تا آخر مراسم حضور داشت.

او با اعلام اینکه «سردار سلیمانی» پرورش یافته فرهنگ غنی تشیع است، افزود: او هر کجا بود، رهگشا بود، امروز بزرگی را از دست داده ایم که چیزی جایگزینش نمی‌شود؛ اما اگرچه نیست، روحش همه جا هست.

«حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست

سردار رحیمی تصریح کرد: در انتخابات هم اگر کمی فکر کنیم، می‌بینم «حاج قاسم» ناظر بر اعمال ما هست؛ چرا که شهدا ناظر بر تمام صحنه‌ها هستند.

«حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست

او ابراز امیدواری کرد: افراد لایق و شایسته‌ای که مورد رضای خدا و اهل بیت هستند و گره از کار مردم باز می‌کنند، روی کار بیایند تا این ممکلت را از بحران بیرون بیاورند و با عزت و سربلندی زمینه‌ای فراهم شود، که همه ما برای پذیرش امام زمان آماده شویم و آن روز را ان شاءالله ببینیم.

«حاج قاسم» و برگزاری مراسم ایام فاطمیه در کرمان

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه «حاج قاسم» یکی از کسانی بود که در کرمان ایام فاطمیه را به خوبی برگزار می‌کرد، گفت: این اواخر برای ساخت بیت الزهرا خیلی عجله داشت تا ساخت و ساز زود به پایان برسد و دائم می‌گفت، وقت نداریم، خیلی مُصِر بود ایام فاطمیه به خوبی برگزار شود.

سردار رحیمی افزود: در حقیقت «حاج قاسم»، از بعد از جنگ شروع به برگزاری مراسم ایام فاطمیه کرد و کم کم آن را گسترش داشت و با عشق و علاقه‌ای که داشت، خداوند کمکش کرد تا مکانی برای عزاداران حضرت زهرا آماده کند.

او تصریح کرد: این شهید والامقام، عشق و علاقه خاصی به حضرت زهرا داشت و آن هم نشأت گرفته از الهامات حضرت زهرا (س) در عملیات‌ها بود، به عنوان مثال، رمز عملیات فتح المبین و همچنین عملیات فتح فاو (والفجر۸) با یا زهرا بود.

«حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست

سردار رحیمی بیان کرد: دقیقا این نام مبارک حضرت زهرا (س) با وجود وی عجین شده بود که نام مبارک حضرت زهرا چنین پشتوانه‌ای برای ماست و ما از آن غافلیم، پس ایام فاطمیه را با شکوه خاصی برگزار می‌کرد، پابرهنه کار می‌کرد و وقتی مطمئن می‌شد همه غذا خورده اند اگر چیزی باقی مانده بود، می‌خورد.

این یادگار دوران دفاع مقدس گفت: حتی اگر به حسینیه ثارالله هم نگاهی بیندازیم، می‌بینیم، وی به واسطه ایجاد وحدت بین مردم و هیئت‌ها آن را تأسیس کرد.

سردار رحیمی افزود: حاج قاسم اگر به اینجا رسید با حرف به اینجا نرسید، بلکه با عمل و کردارش به اینجا رسید، و این برای نسل جوان که الگو می‌خواهد، بهترین الگوست که خداوند محبتش را در دل همه قرار داده است.

نظر آیت الله ناصری از علما و عرفای اصفهان راجع به «حاج قاسم»

او به نظر آیت الله ناصری از علما و عرفای اصفهان راجع به «حاج قاسم» اشاره کرد و بیان داشت: این عالم بزرگ معتقد است “این شهید والامقام، از اولیای الهی بود، دلیلش را وقت تشییع جنازه وی در عراق و ایران می‌بینید، اول اینکه چقدر باشکوه است و دوم اینکه از هر قشری در این مراسم حضور دارند.

«حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست

سردار رحیمی گفت: بنا به گفته آیت الله ناصری، زمانی این تحول در مردم رخ می‌دهد که دل حجت خدا، امام زمان متألم شود که اثر وضعیش را روی مردم می‌گذارد، مثل واقعه عاشورا، دلیلش این است که دل امام زمان متألم است که چنین یاری را از دست داده است.

این یار دیرین حاج قاسم افزود: «حاج قاسم» همیشه در کارهایشان اعمال و کردار ائمه را بکار می‌بست، مانند حضرت علی (ع) که وقتی از وی پرسیدند چرا در دل گرما در بیرون از دارالخلافه نشسته اید، فرمودند: شاید کسی گرفتار باشد و دسترسی به من نداشته باشد، آمده ام اینجا دسترسی داشته باشد.

سردار رحیمی تصریح کرد: مسئولی که انتخاب می‌کنید باید اینگونه باشد، به فکر محرومترین افراد باشد، گرفتاری مردم را حل کند که «حاج قاسم» هم اینگونه بود، فکر نمی‌کرد طرف مقابلش چه دینی و مسلکی دارد یا طرفدارش هست یا نه، بلکه فقط حل مشکل وی برایش مهم بود.

او خطاب به مردم توصیه کرد: کسی را انتخاب کنیم که جهادی  باشد که «حاج قاسم» اینگونه بود، شب و روز نمی‌شناخت.

سردار رحیمی بیان داشت: اگر می‌خواهیم مملکت به جایی برسد، باید کسانی را انتخاب کنیم که انقلابی و جهادی باشند، کسانی که به فکر جیب خودشان نباشند، «حاج قاسم» اینهمه خارج می‌رفت، یک ریال حق مأموریت نمی‌گرفت؛ حتی گاهی توی خرج زندگیش می‌ماند، اگر اینگونه شود، مملکت بهشت و گلستان می‌شود.

او گفت: مدیرانی موفق بوده اند که فکر جهادی داشته اند و فقط خدمت برایش مهم بوده است که حضرت آقا هم به تمام این موارد اشاره می‌کند؛ که اگر در انتخاب امروزمان به این موارد توجه کنیم، می‌توانیم موفق باشیم.

آرزوی حاج قاسم چه بود؟

سردار رحیمی به بیان خاطره‌ای از «حاج قاسم» به نقل از یکی از خانواده‌های شهدا پرداخت و افزود: یکی از خانواده‌های شهدا تعریف کرد، “برای اولین بار، عازم مکه بودم، «حاج قاسم» سراغم آمد و خواهش کرد، تو که برای اولین بار به مکه می‌روی، دو دعا برایم کن، یکی شهید شوم و دوم اینکه به دست خبیث‌ترین و شقی‌ترین فرد کشته شوم، وقت بازگشت از مکه، اولین کسی بود که برای استقبالم آمده بود، پرسید برایم دعا کردی، پاسخ مثبت دادم و ادامه داد هر دو دعا را کردی و من مجددا تأیید کردم. ”

«حاج قاسم» در انتخابات ناظر بر اعمال ماست

او با اعلام اینکه شهدای ما نیز چنین تفکری داشتند، تصریح کرد: وقتی حضرت امام (ره) گفتند راه کربلا از قدس می‌گذرد، اکثر شهدای ما در دوران دفاع مقدس نیز اذعان داشتند دلمان می‌خواهد به دست آمریکا و اسرائیل که دشمن اصلی ما هستند به شهادت برسیم، این‌ها که دشمن اصلی نیستند.

سردار رحیمی ابراز امیدواری کرد: مردم به ویژه قشر جوان با توجه به تأکیدات سردار دل‌ها مبنی بر ولایت پذیری، همواره با ولایت باشند و بنا به درخواست مقام معظم رهبری در انتخابات اخیر کشور مشارکت فعال داشته باشند.

گفت و گو از مریم سادات بهادر

انتهای پیام/ب