دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت: اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، برکت و آبادانی از جامعه می رود و این مورد در طول تاریخ نمایان است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل به نقل از راه آرمان، سردار محمد مطهری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اولین عامر به معروف و ناهی از منکر خداوند است که در آیات متعدد بر آن تاکید شده است و در آیه ۱۰۴سوره آل عمران فرموده اند که انسان ها نیز باید امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گفت: زیر بنای همه حرکت های اجتماعی اسلام است و این امر نشان از اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان خاطر نشان کرد: امسال شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر نهضت حسینی، مطالبه گری و مسئولیت اجتماعی است و هفته امر به معروف و نهی از منکر از یکشنبه ۱۰شهریور ماه آغاز و تا ۱۶ شهریور ماه ادامه دارد.

مطهری با بیان عناوین و برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر توضیح داد: اولین روز این هفته با عنوان امر به معروف و نهی از منکر مسئولان است که با همایش مسئولان ادارات و سازمان ها همراه است و عنوان روز دوم امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری همراه با برگزاری میز خدمت خواهد بود.

وی ادامه داد: در ادامه برنامه ها روز جمعه ۱۵ شهریور ماه تجمع و راهپیمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر را در نماز جمعه خواهیم داشت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر توضیح داد: اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، برکت و آبادانی از جامعه می رود و این مورد در طول تاریخ نمایان است.

مطهری بیان کرد: باید ما و همه مردم در جامعه این نظارت عمومی را داشته باشیم و به همه منکرات و فسادها پرداخته شود تا اسلام ناب را زنده نگه داریم چرا که برخی کشورها به دنبال این هستند که اسلام ناب را حذف کنند.

وی تشریح کرد: آمریکایی ها اسلام ناب را برنمی تابند و اکنون یکی از مشکلات ایران توطئه های دشمنان علیه اسلام ناب است، وظیفه ما و رسانه ها این است که این مطالبه گری مردم از مسئولین را در دستور کار قرار دهیم تا نظام اسلامی را ایمن نگه داریم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان افزود: اصل امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی است که باید با محبت توسط همه مردم انجام شود و برخورد فیزیکی بر عهده دستگاه قضا است.

مطهری ابراز داشت: یکی از اقدامت خوب سپاه در استان کرمان طرح شهید بهنام محمدی است که در قالب ۲۰۰ مدرسه ساماندهی شده و طی آن بسیجیان ما در اوقات فراغت دانش آموزان با آن ها کار می کنند و مثلث بسیج، مدرسه و مسجد را می سازند تا نوجوانان در قالب بسیج در مساجد خدمت کنند.

انتهای پیام/