فرماندار ریگان با بیان اینکه حفاری ۲۰ هزار مترمربع از معدن مس ظفتک ریگان در حال انجام است، گفت: با برداشت‌های زمین شناسی در این منطقه حفاری‌ها انجام شده است که در فاز اول حفاری ۵ هزار متر مربع به اتمام رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، امین باقری فرماندار ریگان با بیان اینکه حفاری ۲۰ هزار مترمربع از معدن مس ظفتک ریگان در حال انجام است، گفت: با برداشت‌های زمین شناسی در این منطقه حفاری‌ها انجام شده است که در فاز اول حفاری ۵ هزار متر مربع به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی معدن مس ظفتک ریگان یکی از معادن غنی مس در شرق استان کرمان است، افزود: در این منطقه ذخایرخوبی از مس وجود دارد و تا کنون ۴۰ نفر در این معدن مس مشغول به کار شده اند.

باقری بیان کرد: با ایجاد زیر ساخت‌ها در معدن این شهرستان پیش بینی می‌شود به طور مستقیم ۷۰۰ نفر مشغول به کار شوند.

وی افزود: طبق تخمین کارشناسان مس ایران، حدود ۵ هزار کیلومتر مربع وسعت این معدن است که جزء معادن غنی استان محسوب می‌شود.

باقری تصریح کرد: در شهرستان ریگان معادن غنی وجود دارد که نیاز به استخراج دارند، معادنی که وجودشان سبب می‌شود تا شهرستان کویری ریگان در زمینه اقتصادی پیشرفت کند.

فرماندار ریگان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر خشکسالی‌های پی در پی در شهرستان ریگان سبب مهاجرت اهالی این مناطق به حاشیه شهر‌ها شده است، گفت: با راه اندازی معدن مس ظفتک ریگان شاهد بازگشت دوباره مردم به مناطق کوهستانی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مراحل اکتشاف این معدن به خوبی در حال انجام بود، بیان داشت: از مسئولین استان خواستار تسریع در راه اندازی معدن مس ظفتک شهرستان ریگان هستیم تا شاهد رونق اقتصادی واشتغال زایی در این منطقه باشیم.

فرماندار ریگان در خاتمه گفت: تمامی تلاش ما در شهرستان راه اندازی این پهنه غنی معدنی در شرق استان کرمان است.

انتهای پیام/