رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کار شناسایی جاماندگان سهام عدالت انجام شده است، گفت: از ۷ میلیون جامانده، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی به زودی سهام عدالت خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل  به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حدود ۵۰ میلیون نفر سهام عدالت دارند و بیش از ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور سهام عدالت ندارند و از یک سال گذشته تاکنون به جاماندگان سهام عدالت وعده‌هایی به آنها داده شده است.
خرداد ماه سال گذشته و پس از ابلاغیه توسط مقام معظم رهبری، آزادسازی سهام عدالت به روش مدیریت مستقیم و غیرمستقیم آغاز شد هر چند هنوز ۴۰ درصد این سهام آزاد نشده و امروز بعد از گذشته ۹ ماه روند نزولی بورس، ارزش آن حدود ۶۵ درصد کاهش یافته است.
قرار بود در سال گذشته سهامی برای جاماندگان در نظر گرفته شود اما این امر محقق نشد و نهایتا در بودجه ۱۴۰۰ مصوب شد که به تعدادی از مردم سهام عدالت داده شود. براساس پیش بینی‌ها حدود ۷ میلیون نفر جامانده قرار است این سهام را دریافت کنند.
محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ در مورد آخرین وضعیت جاماندگان سهام عدالت، اظهار کرد: طرح جاماندگان سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد و حدود ۷ میلیون نفر واجد شرایط هستند که این سهام را دریافت خواهند کرد.
وی افزود: کار شناسایی افراد انجام شده و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد و یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هم تحت پوشش بهزیستی هستند که سهام عدالت ندارند و در اولویت هستند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد ثبت نام و اختصاص سهام عدالت، گفت: انشالله این طرح به زودی به نتیجه خواهد رسید و با اجرای آن این افراد هم که جامانده‌اند سهام عدالت خواهند گرفت.
انتهای پیام/