رئیس اداره عشایری ریگان از تخریب و خسارت به ۴۰۰ کیلومتر راه مناطق عشایری این شهرستان به دلیل بارندگی‌های اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، علی اکبر صابری گفت: بارندگی‌های اوایل فروردین امسال هر چند موجبات خوشحالی عشایر این شهرستان را به دنبال داشت، اما حجم زیادی از راه‌های مناطق عشایری را تخریب کرد.

رئیس اداره عشایری ریگان افزود: وسعت و پراکندگی مناطق عشایری این شهرستان و اینکه بیش از ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های آن در مناطق عشایری قرار دارند، سبب شده تقریباً تمامی راه‌ها تحت تاثیر بارندگی‌های چند ساعته و جاری شدن سیل قرار گیرند.

صابری با اعلام اینکه رودخانه‌های فصلی معمولا بیشتر در مناطق عشایری واقع شده اند، تصریح کرد: بعد از بارندگی‌های هر چند اندک در بالا دست، رودخانه‌ها طغیان کرده و در جاه‌هایی عبور و مرور عشایر و خدمت رسانی به این قشر زحمت کش را دچار مشکل می کند.

وی بیان کرد : با توجه به گستردگی مناطق و زیاد بودن طول مسیر راه‌های عشایری و به ویژه در مواقعی که بارندگی‌های طولانی مدت در مناطق عشایری صورت می گیرد، امکان حضور در یک روز و در همه مناطق عشایری شهرستان کاری مشکل و گاهی غیر ممکن می شود.

صابری ابراز کرد: بازدید‌های میدانی از مناطق عشایری که تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته بودند و همچنین راه‌های تخریب شده به عمل آمد و گزارش کارشناسی آنها در کمترین زمان ممکن به استان ارسال شد.

صابری افزود: با پیگیری‌های اداره عشایری شهرستان ریگان و مساعدت و همکاری مثال زدنی اداره کل امور عشایر استان، عملیات بازسازی و مرمت راه‌های عشایری شهرستان از ۵ روز آینده با استقرار ۲ دستگاه بلدوزر در مناطق عشایری ریگان شروع شده و مرمت راه‌های عشایری این شهرستان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/