فرماندار ریگان گفت: گرد وغبار شدید در شهرستان ریگان بیش از ۱۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، امین باقری فرماندار ریگان اظهار داشت: گرد وغبار شدید که از دیروز تا دیشب در این شهرستان ادامه داشت خسارت‌هایی را به فضای سبز شهری زیر ساخت‌های شهری منابع طبیعی وکشاورزی وارد نمود.

وی اظهار کرد: گرد وغبار شدید باعث ۳۰ درصد شن گرفتگی مزارع گندم وجو ویونجه وباغات نخیلات این شهرستان شد.

فرماندار ریگان تصریح کرد: گرد وغبار شدید در شهرستان ریگان جاده ترانزیت ریگان چابهار وریگان نرماشیر را مسدود نموده بود با تلاش نیرو‌های راهداری وپلیس راه این محور بازگشایی شد.

باقری از فعالیت ادارات ومدارس شهرستان در امروز در ریگان خبر داد وابراز کرد: راه ارتباطی ۱۲ روستای شهرستان هنوز قطع می‌باشد که با تلاش نیرو‌های راهداری در حال بازگشایی می‌باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه هنوز گرد وغبار در آسمان این شهر نمایان می‌باشد از اهلی روستا‌هایی که در حاشیه کانون بحران فرسایش بادی قرار دارند خواسته شده است تا فروکش شدن طوفان در منازل خود بمانند.

فرماندار ریگان با اشاره به کاهش نزولات جوی واز بین رفتن مراتع در این شهرستان ابراز کرد: اعتبارات کنونی جوابگوی هجوم شن‌های روان به باغات ونخیلات این شهرستان نمی‌باشد.

باقری اظهار کرد: ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور میباشد که توجه ویزه‌ای را در این زمینه می‌طلبد.

وی عنوان کرد: در شهرستان ریگان نیمی از سال طوفان شدید شن وگرد وغبار وجود دارد که این شهرستان را با مشکلاتی مواجه نموده است
تا کنون گرد وغبار در شهرستان ریگان ۱۶ روستا را خالی از سکنه وبیش از ۱۵۰ روستا را در محاصره شن‌های روان قرار داده است .

انتهای پیام/