خطیب جمعه ریگان با بیان اینکه در گام سوم کاهش تعهدات برجامی قدم ها بزرگتر و همت ها بلند تر برداشته شود،عنوان کرد:قدم بزرگتر و همت بلند تر به آن است که غنی سازی فردو از فاز تحقیقاتی به فاز صنعتی برای تولید اورانیوم تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان ضمن تسلیت ایام سوگواری و عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)،اظهار داشت:یکی از ارکان هیئات مذهبی مراسم مداحی و ذکر مصیبت است و رهبر معظم انقلاب در دیدار های متعدد با مداحان و ذاکران توصیه های مهمی را فرمودند.

امام جمعه ریگان در ادامه بیان داشت:مقام معظم رهبری فرمودند مداحان از آهنگ های سبک و نامناسب پرهیز کنند،بین آهنگ شادی و عزا در مجلس امام حسین (ع) فرق قائل شوند و مداحی خارج از معارف اسلامی نباشد.

رنجبر ماهانی با بیان اینکه عاشورا و کربلا پیام هایی برای ملت ایران دارد،ابراز کرد: در مسیر مقاومت و نبرد با استکبار باید به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اقتدا کرد ،مذاکره امام حسین (ع) نه از روی تسلیم و ترس و نه نیاز و سازش بود بلکه برای اتمام حجت و دعوت به حق بود.

وی عنوان داشت:جمهوری اسلامی نیز بر یزید و یزیدیان اتمام حجت کرده و گام سوم کاهش تعهدات برجامی را محکم تر و مقتدر تر خواهد برداشت.

خطیب جمعه ریگان با بیان اینکه در گام سوم کاهش تعهدات برجامی قدم ها بزرگتر و همت ها بلند تر برداشته شود،عنوان کرد:قدم بزرگتر و همت بلند تر به آن است که غنی سازی فردو از فاز تحقیقاتی به فاز صنعتی برای تولید اورانیوم تبدیل شود.

رنجبر ماهانی تصریح کرد:در گام سوم کاهش تعهدات برجام که آمریکایی ها و اروپایی ها به تعهدات خود عمل نکردند مسئولان کشور باید از مواضع ضد و نقیض و طرح مباحث فرعی و حاشیه ای پرهیز تا به روحیه مقاوم مردم خللی وارد نشود.

وی در ادامه ابراز داشت:غیرت حسینی آنچنان سیلی محکمی در عاشورای ۸۸ به دهان ضد انقلاب و سلطنت طلب ها زد که بیچاره ها به دتبال انتقام هستند،فراخوان عمومی برای عاشورای ۹۸ می دهند مگر ملت بمیرد حسین زمان تنها بماند.

خطیب جمعه ریگان گفت:اگر قرار باشد سری به نیزه رود سر ابن زیاد ها،ابن مرجانه ها،عمر سعد ها و شمرهای زمان است.

وی در ادامه اشاره داشت به مشکلات اقتصادی و عنوان کرد:مشکلات اقتصادی و معیشتی زندگی را بر مردم ضعیف سخت کرده است و مسئولان هم به دنبال راه حل هستند و به آینده هم امیدواریم اما به دشمن گستاخ اجازه موج سواری نخواهیم داد.

امام جمعه ریگان اشاره داشت به هفته امر به معروف و نهی ازمنکر  و اذعان داشت:طلاق،قتل،خرید و فروش مواد مخدر ،حیف و میل و سوء استفاده از بیت المال ،کمک کردن به دشمن،شایعه پراکنی،ترک خدمت در ساعات اداری و کاری،تخریب ، تهمت و اسراف همه این ها منکراتی هستند که در جامعه اسلامی کم و بیش وجود دارد و مردم و مسئولین باید به این منکرات در جامعه تذکر جدی بدهند.

خطیب جمعه ریگان افزود:تمام آسیب ها و معضلات اجتماعی منکرات هستند و پیشگیری ،مهار و کنترل آنها معروف است.

رنجبر ماهانی تصریح داشت:مقام معظم رهبری درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر می فرمایند من همین امر به معروف و نهى از منکر زبانى را واقعاً یکى از معجزات اسلام مى‌دانم. مثلاً یک نفر کار خلافى مى‌کند، مى‌گویند آقا شما این کار را نباید مى‌کردى. این مطلب را بگو و برو. مى‌گوید او برمى‌گردد دو تا فحش به من مى‌دهد. خیلى خوب؛ حالا دو تا فحش هم به شما بدهد؛ براى خاطر امر خدا تحمّل کنید.

وی بیان داشت:امروز منطق مقاومت جواب داده است و سید مقاومت خطاب به اسرائیل گفته است منتظر ما باشید نه فقط در مرزها ،جبهه مقاومت آنچنان اسرائیل و آمریکا را مستاصل کرده است که آمریکا خواستار مذاکره با حزب الله لبنان و انصار الله یمن شده است.

خطیب جمعه ریگان خاطر نشان کرد:آمریکا در جنگ ۵۳ ماهه خود در یمن با اهداف از پیش طراحی شده موفق نبوده است ،ائتلاف سعودی و اماراتی که در حال جنگ در یمن است به فروپاشی رسیده است زیرا اختلاف بین عربستان و امارات شدید تر شده است.

رنجبر ماهانی در پایان اظهار داشت:حملات نظامی یمن تاسیسات نفتی عربستان را هدف گرفته که سامانه های دفاعی ساخت آمریکا هم نیز قادر به مقابله با حملات انصار الله یمن نیستند.

انتهای پیام/