رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اشکالات اساسی و جدی که موجب نابسامانی‌های موجود در حوزه مرغ و تخم مرغ شده، اشکالات ساختاری و مدیریتی است؛ زنجیره تولید، توزیع و نظارت این نابسامانی را ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه ۱۷۸ فروردین) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پس از استماع گزارش وزیر جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی درباره کیفیت تامین و توزیع نهاده‌های دامی اظهار داشت: در حال حاضر مهلت مصوبه شورایعالی هماهنگی اقتصادی در سال ۹۸ درباره بند یک ماده ۱ قانون تمرکز وظایف بین وزارتخانه‌های کشاورزی و صمت تمام شده و از آنجا که تمدید مجدد آن در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی تصویب نشد، مقرر شد در نخستین جلسه امسال این موضوع تعیین تکلیف شده و وظایف به مسیر قانونی خود بازگردند.

وی افزود: یکی از اشکالات اساسی و جدی که موجب نابسامانی‌های موجود در حوزه مرغ و تخم مرغ شده، اشکالات ساختاری و مدیریتی است؛ زنجیره تولید، توزیع و نظارت این نابسامانی را ایجاد کرده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: خواست مجلس، بازگشت وظایف وزارت جهادکشاورزی به مسیر قانونی است؛ وزرای صمت و جهاد کشاورزی با این موضوع موافق هستند، بنابراین با این تصمیم قطعاً نابسامانی موجود پایان می‌یابد.

قالیباف اظهار داشت: ماده ۲۳۴ درباره گزارش کمیسیون اقتصادی درباره وضعیت بازار و همچنین گزارش کمیسیون کشاورزی در این باره به صورت ماده ۲۳۴ در صحن علنی بررسی و به رأی گذاشته خواهد شد؛ پس از رأی گیری پیگیری‌های لازم در این باره براساس ماده ۲۳۴ انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/