شواهد و قرائن غیرقابل انکار حاکی ازآن است که پروژه آمریکایی به اصطلاح صلح خاورمیانه و عادی سازی روابط با رژیم جعلی صهیونیستی ابتر خواهد ماند و تنها راه باقی مانده همان نظر امام«ره» و سیاست اعلام شده جمهوری اسلامی مبنی بر محو رژیم صهیونیستی از جغرافیای سیاسی منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، حسام الدین برومند در یادداشتی نوشت: توافق امارات با رژیم جعلی و جانی صهیونیستی برای آنچه که “عادی سازی روابط” نامیده شده در پوشش و ذیل یک پروژه آمریکایی به نام “صلح در منطقه” منعقد شده است! از همین روی پیرامون جزییات این توافق رنگین و ننگین که در تارنمای کاخ سفید منتشر شد، آمده است: “دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و شیخ محمد بن زاید ولیعهد امارات، برای عادی‌سازی کامل روابط میان تل آویو و ابوظبی به توافق رسیدند. این پیشرفت دیپلماتیک تاریخی موجب پیشبرد صلح در منطقه خاورمیانه شده و شاهدی بر نگرش و دیپلماسی جسورانه این سه رهبر و شجاعت امارات و اسرائیل برای ایجادی مسیری جدید است که پتانسیل عظیمی در منطقه آزاد خواهد کرد.”

۱- داستان صلح در منطقه، داستان جدیدی نیست و صهیونیست ها با پشتیبانی آمریکا هر بار در بن بست گرفتار می شوند؛ تلاش می کنند در پوشش دروغی به نام صلح! زمان بخرند و بعد به رویه اشغالگری، تجاوز ،ترور و جنگ و خونریزی ادامه بدهند. امارات سومین کشورعربی  است که با این رژیم کودک کش توافق به اصطلاح صلح امضا کرده است! پیش از این نیز مصر در مارس ۱۹۷۹ به معاهده ننگین “کمپ دیوید” تن  داد و اردن هم در ۱۹۹۴ توافق به اصطلاح صلح “وادی عربه” را امضا کرده بود. در دو دهه گذشته نیز بارها و به کرات سناریوی تدلیس و فریب و پررنگ و لعاب صلح در منطقه به صحنه کشیده شده تا پوششی برای جنایات و تجاوز صهیونیست ها باشد. گفتنی است؛ در سال ۲۰۰۲ میلادی، طرح صلح عربی با دلالی عربستان سعودی مطرح شد؛ براساس این طرح که عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را دنبال می کرد قرار بود در برابر عقب نشینی رژیم صهیونیستی از سرزمین های اشغالی ۱۹۶۷ و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود، اعراب هم روابط دیپلماتیک خود را با این رژیم از سرگرفته و آن را به رسمیت بشناسند. اما مقامات صهیونیستی نه تنها به رسمیت رژیمی جعلی قانع نبودند بلکه با بی اعتنایی به این طرح به تجاوزات و اشغالگری های خود در سرزمین های فلسطینی ادامه داده و با اجرای برنامه های جاه طلبانه خود بر شمار شهرک های صهیونیستی افزودند. طرفه آنکه نتایج جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ وضعیت این رژیم را متزلزل ساخت و یک سال پس از شکست سنگین صهیونیست ها در این جنگ در پاییز ۲۰۰۷ میلادی، مذاکرات صلح میان این رژیم و اعراب در آناپولیس از سرگرفته شد.

اما آنچه از دل آناپولیس بیرون آمد و باید آن را مصوبه قطعی – و البته محرمانه- آن مذاکرات به حساب آورد، تدارک برای برپایی جنگی تمام عیار در غزه بود. با شروع آن جنگ و حملات وحشیانه صهیونیست ها که نسل کشی آشکار مردم مظلوم فلسطین را در پی داشت؛ تحلیل – بخوانید توهم- سردمداران تل آویو حذف مقاومت و حماس بود هرچند که معادلات آنها غلط از آب درآمد و نبرد ۲۲ روزه در سال ۲۰۰۸شکست سنگین دیگری را در کارنامه رژیم صهیونیستی ثبت کرد.

بنابراین تجربه دهه های گذشته به وضوح نشان داده است که هرگاه صهیونیست ها برگزینه صلح و سازش اصرار داشته اند، صرفاً با هدف خرید زمان و فرصت برای تثبیت موقعیت خود و تجدید قوا بوده است. ضمن آنکه معمولا ثمره مذاکرات صلح، چیزی جز طراحی و برنامه ریزی یک نبرد و پیکار جدید در ادامه نبوده است. این نکته را هم باید اضافه کرد که جنگ های دو دهه گذشته میان صهیونیست ها با حزب الله در لبنان و حماس در غزه نشان داده که خوی سبعانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی تنها به دنبال کشتار و جنگ و خونریزی است و هیچ اعتقادی به مقوله صلح واقعی و حقیقی ندارند و آرزوی گستاخانه و زیاده خواهانه «از نیل تا فرات» در مخیله آنها باقی است. البته وضعیت این رژیم کودک کش یک افول را نشان می دهد و از جنگ های چند ده روزه به جنگ های دو روزه و حتی چند ساعته رسیده است چراکه توان مقابله طولانی با مقاومت را ندارد.

۲-برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران که از سمتش استعفا کرده بعد از توافق میان رژیم صهیونیستی و امارات گفته که دنیا شاهد «خاورمیانه‌ای جدید» ! است.  هرچند به پیش کشیدن طرح مجدد و نخ نما شده به اصطلاح صلح خاورمیانه از سوی آمریکایی ها در راستای تامین منافع صهیونیست ها و وجه المصالحه قرار دادن حقوق فلسطینی های مظلوم است ولی پروژه خاورمیانه با مختصات آمریکایی بارها شکست خورده است. ظاهرا جناب هوک، سخنان ۱۴ سال پیش کاندولیزا رایس(وزیر خارجه وقت آمریکا) را فراموش کرده که لاف می زد: جنگ لبنان درد زایمان تولد خاورمیانه جدید است! وقت مناسبی است برایان هوک، الان و در ایام بیکاری (عزل از ریاست گروه اقدام علیه ایران در پی شکست پروژه فشار حداکثری ) کمی به عقب تر برگردد و تحولات سالهای گذشته را مرور نماید.

این در حالی است که امروز “مقاومت” دست برتر منطقه است و خیانت کشور کوچکی چون  امارات نمی تواند این معادله را برهم بزند.  از سوی دیگر؛ «محمد بن زاید»ولیعهد امارات در توجیه این خیانت تاریخی و ننگین می گوید: ” توافق کردیم که طرح الحاق کرانه باختری به اسرائیل متوقف ‎شود”!

این موضع گیری جناب شیخ! هم نشان می دهد علاوه بر خیانت دچار حماقت هم هستند چراکه طرح الحاق کرانه باختری قابلیت تحقق نداشت و ایشان هم گویا دچار فراموشی شده اند و یادشان نمی آید که “جیسون گرینبلات” طراح معامله قرن، آبان ماه سال گذشته از کاخ سفید خداحافظی کرد. عجیب است که امارات در این مقطع زمانی نفهمیده که کارکرد این توافق صرفا به دلیل وضعیت بحرانی ترامپ در آمریکا و نتانیاهو در سرزمین های اشغالی است.

و بالاخره باید گفت شواهد و قرائن غیرقابل انکار حاکی ازآن است که پروژه آمریکایی به اصطلاح صلح خاورمیانه و عادی سازی روابط با رژیم جعلی صهیونیستی ابتر خواهد ماند  و تنها راه باقی مانده همان نظر مبارک حضرت امام«ره» و سیاست اعلام شده جمهوری اسلامی مبنی بر محو رژیم صهیونیستی از جغرافیای سیاسی منطقه است.
انتهای پیام/

  • منبع خبر : فارس