امام جمعه ریگان بیان داشت:رئیس جمهور کشور نیجریه بارها به عربستان سعودی سفر کرده و  نیز کمک های مالی دریافت کرده و از عربستان ماموریت دارد تا جنبش اسلامی نیجریه را هدف قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم، اظهار داشت:غدیر مختص به خم فقط نیست،غدیر انقلاب اسلامی که سال ۵۷ شروع شده است و مرز جغرافیایی نمی شناسد و تا نیجریه،یمن،لبنان و سوریه پیامش ابلاغ شده است برگرفته از غدیر خم آن روز تاریخی و بیاد ماندنی است.

وی در ادامه بیان داشت: پیام غدیر این است که کسانی که از غدیر انقلاب جا مانده و عقب افتاده اند بر گردند تا با غدیر انقلاب و علی انقلاب حرکت کنند،این راه سعادت و پیروزی است و این غدیر همه ساله تکرار خواهد شد.

امام جمعه ریگان اشاره داشت به پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام و بیان داشت:آیین برائت به معنای بیزاری از همه بی رحمی ها ،ستم ها و فساد های طاغوت های هر زمان و ایستادگی در برابر زور گویی و باج گیری مستکبران دوران هاست.

ایشان عنوان داشت:برائت به معنای محکومیت جنگ افروزیهای آمریکا و دستیارانش در منطقه حساس غرب آسیا و شمال آفریقا است.

وی اشاره داشت به اعزام شیخ زکزاکی به کشور هند جهت درمان ، تصریح داشت:دادگاهی در نیجریه پس از ۲۲ ماه زندانی کردن ایشان مجوز درمانی شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه را صادر کرد.

خطیب جمعه ریگان اذعان داشت:موافقت دولت نیجریه جهت اعزام  شیخ زکزاکی به هند برای درمان، نتیجه عقب نشینی دولت نیجریه در مقابل اعتراضات شیعیان نیجریه است.

رنجبر ماهانی تصریح داشت:شیخ زکزاکی ۳۰۰ مدرسه اسلامی در نیجریه و کشور های همسایه تاسیس کرد و ۳ فرزندش در راه اسلام به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد:اگر دولت نیجریه سفر درمانی شیخ زکزاکی را به سفر درمانی مشابه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین تلقی کند این سناریوی قتل و مرگ صحنه گردان حاکمیت سعودی و نیجریه است و قاتلان پشت صحنه بدانند حامیان و پیروان شیخ زکزاکی هر کجا که باشند ارتباط خود را که مرز جغرافیایی نمی شناسد با این عالم حفظ خواهند کرد.

امام جمعه ریگان بیان داشت:رئیس جمهور کشور نیجریه بارها به عربستان سعودی سفر کرده و  نیز کمک های مالی دریافت کرده و از عربستان ماموریت دارد تا جنبش اسلامی نیجریه را هدف قرار دهد.

وی اشاره داشت به روز صنعت دفاعی و اظهار داشت:امروزه صنعت دفاعی کشور در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و با اتکا به ایمان و اراده فولادین و توانمندی های نخبگان و اندیشمندان جوان خود،توانسه است در عرصه های مختلف نظامی به دستاوردهای شگرفی برسد که چشم جهانیان را خیره ساخته است.

خطیب جمعه ریگان ابراز کرد:ساخت انواع هواپیما،جت های جنگی رادار گریز ،انواع بالگرد ،ناو و ناوچه ،قایق های دوزیست، انواع موشک و پهپاد ها از ثمرات دوران تحریم است که به دست جوانان این مرز و بوم به مرحله خودکفایی رسیده است.

رنجبر ماهانی در پایان اشاره داشت به کودتای آمریکایی ها علیه مصدق و افزود:مقام معظم رهبری فرمودند بعضی ها هستند و می گویند یک ذره با آمریکا کنار بیایم  ،شاید دشمنی انها کم شود، نه ، حتی آنهایی هم که به آمریکایی ها اعتماد کردند ،به آمریکایی ها دلبستند و به سراغ آمریکایی ها رفتند آمریکا به آنها رحم نکرد.

انتهای پیام/